Przyznam, że nieco mi przykro, że uznałaś, że nie znam się na behawiorze, bo właśnie się w tym kierunku kształcę przed zakupem nowego psa. Po prostu w opisach wielu ras spotkałam opinie, że np. nie dogadują się z kotami, albo innymi psami. Pisałam o tym także po to, żeby wytłumaczyć dlaczego decyduje się na szczeniaka. Z dorosłego psa ciężko wyplenić nienawiść do kotów, jeżeli już taka zaistniała😉 Nie chcę popełnić błędu, dlatego proszę o rady. Odnośnie szkolenia, mam znajomych którzy mi w tym pomogą, ale sama też się tym nieco interesowałam, ponieważ musiałam wyszkolić 11-letniego psa. Nie było to proste, ale dużo oboje na tym zyskaliśmy. Niestety, zanim osiągnął efekty o jakie mi chodziło musiałam go uśpić, bo powoli zabijał go rak.
Prosiłam jedynie o radę odnośnie rasy, ew tego, czy warto brać szczeniaka ze schroniska. Naprawdę zamierzam wyszkolić mojego psa i pracować z nim codziennie. Nie wiem skąd wnioski, że nie. Totalnym laikiem nie jestem, po prostu staram się podjąć jak najlepszą decyzję.
Pomyślę nad wzięciem psa z domu tymczasowego. Muszę przejrzeć ogłoszenia 🙂
tet, mit nie mit, mówię co widzę. To jest MOJA opinia poparta jakimś tam doświadczeniem i obserwacjami i żadne mity nie maja dla mnie tutaj znaczenia. Jakbym miała się nimi sugerować, to mój retriever też byłby traktowany jako pies kanapowy do towarzystwa a jest BARDZO aktywnym psem pracującym. I to tak, jak bozia go stworzyła czyli w szuwarach,na łąkach i w wodzie m.innymi z aportem. I z pewnych powodów np biszkoptowe flaty nie zostały uznane przez fci.