Forum konie »

Kupno konia

Nie wierzę w to co czytam. Na forum końskim taki defetyzm, wylew żalu i niezrealizowanych ambicji związanych z kupnem konia 🤦
Dziewczyna podchodzi do sprawy odpowiedzialnie, ma poparcie i wsparcie taty. Nie jest w tym sama. Przewidziała wiele spraw - kwestię czasu, pieniędzy, pensjonatu, wsparcia trenerek itd. Jest mnóstwo dzieciaków, którym rodzice kupują konia i dają radę. Czasem jest to kwestia szczęścia/pecha, ale generalnie gdyby posiadanie konia było takim kosmicznym problemem to nikt by ich prywatnie nie miał. A tymczasem jest ich coraz więcej.

rudamazonka, mam podobne rozterki jak ty. Jestem amatorem rekreantem, jeździłam trochę jako dziecko, trochę jako nastolatka. Teraz jestem już dojrzałą kobietą. Mam zaplecze finansowe, radzę sobie z końmi, poradzę sobie ze znalezieniem miejsca i wsparcia. Do niedawna myślałam, że nigdy w życiu konia, bo to straszna odpowiedzialność i zjadacz czasu. Ale moje dzieci są już przed progiem dorosłości, mam coraz więcej czasu dla siebie, a jazda konna na rekreacyjnych koniach zaczyna mnie męczyć i czasem przynosi więcej frustracji niż satysfakcji. Zastanawiam się tylko czy moje umiejętności są wystarczające, żeby tego konia ogarnąć, nawet z pomocą trenerów.
I z jednej strony widzę wokół siebie osoby z mniejszymi umiejętnościami niż moje, które konia ogarniają, a z drugiej widzę też takie, których konie stoją, bo brakuje czasu lub chęci lub umiejętności żeby na nich jeździć.
Mądrze radzi Matrix, żebyś zastanowiła się co będzie za kilka lat. Dzisiaj masz czas, ale czy planujesz studia, pracę, rodzinę? Czy jesteś gotowa na sprzedaż konia jeśli się okaże, że z jakichś powodów za kilka lat nie będziesz mogła się nim zajmować? I jeśli widzisz w swoich planach życiowych miejsce dla konia, a do tego masz wsparcie w bliskich i trenerów to czemu nie? Czasem w życiu trzeba pogodzić się z rozsądkiem, a czasem trzeba iść na głosem serca. Powodzenia!