Forum konie »

Wady budowy, ocena eksterieru

oczywiście prawa tylnia (poprawiłam)
iza90 Ogólnie to bardzo poprawny koń. Głowa mogłaby być szlachetniejsza a nogi nie są suche, ta pęcina, może odrobinę lewe zadnie kopyto strome - i tyle.
Nie przeglądałam uważnie tego wątku (przepraszam jeśli była już o tym mowa  :kwiatek🙂. Interesuje mnie jak negatywnie na użytkowanie konia może wpłynąć krótka szyja. Ponieważ moja 3.5-letnia dziewuszka ma bardzo krótką szyję. Oczywiście jest pewna poprawa od kąd została zajeżdżona i zaczęła się rozluźniać w kłębie.
Wiem że szyja w skokach ma olbrzymie znaczenie, choć u niej problemów z utrzymaniem równowagi w skoku nie zauważyłam. W ujeżdżeniu podobno szyja też nie ma znaczenia, bo chodzi tylko o estetyczny wygląd. Ale jestem laikiem w tej dziedzinie, więc proszę o wypisanie możliwych problemów w jeżdżeniu. 
Dzięki za ocenę Euforii  :kwiatek:
A co myślicie o tym ogierku:
2-latek, małopolak, Banita x Fez oo x Dukat

Iza90: budowa tego konia nie podoba mi się - w porównaniu do wcześniej wklejonej 1,5 r. klaczki, tez przecież młp. ten jest gorzej zbudowany - wydaje mi się że ten grzbiet ma długi i slabo związany, do tego dość wystający kłąb i cieniutka szyjka, umięśniona na dodatek od dołu.
iza90
Czy on ma karpiowaty zgryz? Czy to tak wyszło na 1. zdjęciu?
Szyja jak juz napisała poprzedniczka ma niestety dobrze rozwinęte "mięsnie oporu". Całe szczęscie pod wpływem treningu mozna to diametralnie zmienic.
Kłoda wydaje się dośc słabo związana ale jeśli to jest 2latek to jeszcze urośnie przodem, całośc wtedy nabierze lepszych proporcji.

Moim zdaniem bardzo trudno jest oceniac młodzież. Nie można przecież przewidziec jak dany koń rozwinie się za kilka lat lub pod wpływem ruchu/treningu. Dlatego pełen  👍 dla sędzów na championatach.

ElaPe, marta-kara, dzięki za ocenę  :kwiatek:

Koń na pierwszym zdjęciu zrobił "nieszczęśliwą minkę", więc może się tak wydawać, na 100% nie ma karpiowatego zgryzu.