Przyczepy do przewozu koni

falleta  mój men trochę mechanikuje , poza tym miał kiedyś podobnie i tłumaczy to tak :
z pierwszą przyczepą było wszystko ok ale druga, hmm .. jeśli z wypożyczalni to znaczy że wcześniejsza osoba która pożyczała miała albo źle podłączyć kable albo jechać w deszcz , nawet jeśli na kablu była malutka dziureczna na ułamek milimetrów to  zrobiło się przebicie , gdy podłączyłaś do auta tą drugą przyczepę zrobiło się zwarcie w gniazdku ,  , wtedy nieważne co pózniej przyczepisz to zwarcie i tak nadal będzie ,
czy jakoś tak  , nam się własnie tak zrobiło tylko że na tyle groźniej że gniazdko w samochodzie się doslownie spaliło, po prostu  stopił się cały plastki , kable , dobrze że nie było ognia choć iskry niestety były , trzeba bylo przerwać jazdę :/
a ja zrobilam juz moim Ifor Williams jakies 5-6 tys kilometrow i ja kocham  😍

Na autostradzie sie zapomina, ze z tylu przyczepa, jak trzeba przyspieszc, to nie musze patrzec w lusterka, czy przyczepa nie jedzie innym pasem niz ja  😉 No i ta rampa z przodu suuper sprawa, bo latwo sie sprzata po dlugiej podrozy, konie nie wychodza cale w kupie etc.


My od nie całego miesiaca też jesteśmy szczęśliwymi właścicielami Ifora Williamsa i go bardzo polubiliśmy ( za m.in. poczucie wolności 😂 oraz komfort dla zwierzaków 🙂😉. Zdecydowaliśmy się na ciut mniejszy model 505- akurat odpowiada gabarytom naszych koni. 510 pożyczyliśmy kilka razy od znajomej i to było wielkie bydle, dla wielkich koni.
Mój M mówi, że Ifora, bez względu na model ciagnie mu się najlepiej. Rampa z przodu do super wynalazek 🙂, a poza tym to bardzo solidne konstrukcje. Ludzie jeżdża w pełni sprawnymi, świetnie wygladajacymi Iforami, które maja nawet ponad 20 lat.
chcę dorobić w koniowozie plandekę samozwijającą się , taką z tyłu nad trapem , ale nigdzie nie mogę trafić gdzie takie coś robią , wujek google nic mi nie ,,wypluwa,, może te plandeki mają jakąś inną nazwę ? pomoże ktoś ?  :kwiatek:
Dostałam dzisiaj wiadomość od znajomego, że podobno zmieniły się przepisy i teraz przyczepę dwukonną ważącą 2000kg można ciągnąc autem, które ma DMC minimum 2700kg  🤔wirek: Jeżeli auto będzie miało wpisane mniejszą wagę w dowodzie rejestracyjnym niż te 2700, no to mamy problem... i nie ważne, że ktoś ma prawko na przyczepy i auto jest cięższe niż przyczepa. Nie wiem na ile to jest prawdy, ale znajomy powiedział że później sprawdzał to w necie i faktycznie coś takiego jest. Coś jeszcze mówił o hamulcach najazdowych, że też się coś zmieniło, ale już nie miałam czasu z nim rozmawiać.
Pooh, informacja o tym, jaką może dane auto ciągnąć przyczepę jest wbite w tabliczkę znamionową samochodu. To jest taka bliblia auta, zawiera same niepodważalne informacje m.in. numer VIN, numery świadectwa homologacji, dopuszczalna masa auta, dopuszczalne naciski na każdą oś, ale także "dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy". To jakie przepisy i jak by się musiały zmienić, żeby de facto unieważnić tabliczki znamionowe, które obowiązują w całej UE i bez takiej tabliczki nie da rady nawet zrobić przeglądu, a przy pierwszej kontroli drogowej auto zostanie odholowane na policyjny parking?

DMC auta to nie jest wcale najważniejszy czynnik decydujący o tym, jaka maksymalna waga przyczepy będzie wbita w dowód rejestracyjny. Ja mam w firmie samochody o tej samej masie, a niektóre mogą ciągnąć cięższą przyczepę, inne lżejszą. Ten sam model samochodu, w zależności od tego, jaką ma skrzynię biegów, ile KM w silniku albo nawet jaki rodzaj paliwa ciągnie (diesel czy benzyniak) będzie miał przez producenta określone różne masy przyczep. I to wszystko miałoby się teraz przestać liczyć i uwzględniać tylko DMC samochodu? Bardzo dziwne.
quantanamera, ty chyba jesteś optymistką jeśli chodzi o logikę "miłościwie nam panujących i stanowiących prawa". A logika jest taka: zależy co się "miłościwym" wymiernie opłaci (co zacnie udowodnił Viatoll, w d* mając "zarządzenia unijne"😉.
No tak, tylko Viatol daje po tyłkach "normalnym" użytkownikom samochodów, a tu by musieli się nasi rządzący poprztykać z producentami, a to już nie tak hop-siup, bo co innego łykną poszczególni podatnicy, a co innego łykną koncerny. Dlatego w to powyższe nie wierzę. A jakby co, trzeba samochód zarejestrować za granicą 😀iabeł:
quantanamera, niestety homologacja to jedno, bo to producent dopuszcza jakieś możliwe dla auta normy. A przepisy w danym kraju to drugie. I obowiązującą wartością są właśnie owe przepisy.
Ja miałam auto, którego producent dopuszczał ciągnięcie przyczepy o wadze 2200kg, choć samo ważyło 1900kg. Nawet w instrukcji obsługi tego auta napisane było, że dopuszczalne wartości mogą się różnić w poszczególnych krajach.
quantanamera, ja to wszystko wiem co piszesz, ale to właśnie chodzi o to, że ktoś tam na wyższych stołkach sobie wymyślił taki przepis z tym 2700kg i tak teraz podobno ma być i nie ważne co masz wpisane w dowód, że możesz ciągnąć te 2000kg. I oczywiście zostało to wymyślone tylko u nas, bo gdziekolwiek indziej nie mają takich durnych pomysłów. Ale jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze i teraz zaczną łapać samochody z przyczepami żeby leciały mandaty...
repka, tak było w przypadku aut starszych, szczególnie takich, które nie miały świadectw homologacji - tak, kiedyś nie było to obowiązkowe.
Obecnie świadectwa homologacji oparte są o dane i wskazania producenta - i tu jest dokładnie tak jak Quanta pisze. Nie tylko DMC, ale i rodzaj silnika, napędu, konstrukcji auta. Z tym, że trzeba zaznaczyć, że auta robione na Europę mają często inne rozwiązania technologiczne niż robione na USA (nawet w tym samym modelu) co pociąga za sobą różne parametry jeśli chodzi o DMC auta / przyczepy.
Miałam w ręce dokumenty dotyczące samochodu japońskie / polskie / niemieckie. Absolutnie wszystkie dane się pokrywają, mimo, że przepisy w tych krajach są różne. Bo oczywiście różnymi przepisami da się zmienić możliwość ciągnięcia danych przyczep, ale nie wpływa to na właściwości fizyczne samochodu.
epk, ale ja wiem, że nie tylko waga auta ma wpływ na możliwości uciągu. Tylko chodzi o to, że załóżmy producent dopuszcza w danym modelu ciągnięcie przyczepy 2200kg, mimo, ze to auto waży 2000kg. Ale jest tak skonstruowane, że może ciągnąć.
Ale w Polsce DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna auta, czyli to że ma homologację na 2200kg nic nie daje, bo polskie przepisy w Polsce zabraniają tak jechać.
SieneK   Kasia i SieneK
09 czerwca 2013 12:34
Dostałam dzisiaj wiadomość od znajomego,(ciach)


Dowód Rejestracyjny jest wystawiany na podstawie homologacji pojazdu.
Sprawdź:
O1 - z hamulcem najazdowym
O2 - bez hamulca najazdowego

dla przyczepy do przewozu konia/i masz przyczepy z hamulcem najazdowym

prawidłowość jest taka:
O1 auta nie może być mniejsze niż DMC ciągniętej przyczepy

tak najprościej
Taa, gdyby nie dodatkowe przepisy, narzucające zależność między masą pojazdu a DMC przyczepy.
Swoją drogą, dlaczego jest tak trudno znaleźć info o masie i DMC samochodów?
SieneK   Kasia i SieneK
09 czerwca 2013 20:21
Taa, gdyby nie dodatkowe przepisy, narzucające zależność między masą pojazdu a DMC przyczepy.
Swoją drogą, dlaczego jest tak trudno znaleźć info o masie i DMC samochodów?

jaką zależność?
O1 i O2 załatwia sprawę
SieneK   Kasia i SieneK
09 czerwca 2013 20:26
epk, (...)Ale w Polsce DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna auta, czyli to że ma homologację na 2200kg nic nie daje, bo polskie przepisy w Polsce zabraniają tak jechać.

nie prawda
wystarczy, że auto jest zarejestrowane jako terenowe i możesz ciągnąć przyczepę cięższą niż auto
Marka Ifor Williams ma przedstawiciela w PL?
deborah   koń by się uśmiał...
16 czerwca 2013 14:09
[quote author=repka link=topic=1835.msg1796029#msg1796029 date=1370531969]
epk, (...)Ale w Polsce DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna auta, czyli to że ma homologację na 2200kg nic nie daje, bo polskie przepisy w Polsce zabraniają tak jechać.

nie prawda
wystarczy, że auto jest zarejestrowane jako terenowe i możesz ciągnąć przyczepę cięższą niż auto
[/quote]

Na którym zprzepisow opierasz tę rewolucyjną teorię ?
[quote author=repka link=topic=1835.msg1796029#msg1796029 date=1370531969]
epk, (...)Ale w Polsce DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna auta, czyli to że ma homologację na 2200kg nic nie daje, bo polskie przepisy w Polsce zabraniają tak jechać.

nie prawda
wystarczy, że auto jest zarejestrowane jako terenowe i możesz ciągnąć przyczepę cięższą niż auto
[/quote]
Nie, nie możesz. Poza tym terenowe ze swoją DMC+przyczepa=płacenie za Viatolla i o ile niektórymi osobowymi jeszcze pojedziesz z przyczepą na kat. B i nie zapłacisz za Viatolla, to z terenowym już nie bałdzo, więc tak czy siak jeśli masz przyczepę na zasadzie "jeżdżę sobie z koniem jakieś zawody czasem" albo "w razie W, żeby jechać do kliniki", to terenowe się niezbyt kalkuluje.

edit: niechcący kliknęłam "wyślij" w połowie pisania posta 🤔wirek:


prawidłowość jest taka:
O1 auta nie może być mniejsze niż DMC ciągniętej przyczepy

niezupelnie tak bo auta terenowe moga ciagnac ciezsza przyczepe o 50% od swojej masy
glupie przepisy + viatoll najlepszym jednak rozwiazaniem jest koniowóz🙂
[quote author=repka link=topic=1835.msg1796029#msg1796029 date=1370531969]
epk, (...)Ale w Polsce DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna auta, czyli to że ma homologację na 2200kg nic nie daje, bo polskie przepisy w Polsce zabraniają tak jechać.

nie prawda
wystarczy, że auto jest zarejestrowane jako terenowe i możesz ciągnąć przyczepę cięższą niż auto
[/quote]
bzdura totalna, nie rejestruje się aut jako terenowe!!!! może być osobowe lub ciężarowe. faktem jest że terenowe samochody mają w homologacji większy uciąg niż same ważą, ale Polskie prawo mówi DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC auta. nie ma żadnych odstępstw.
Sprowadzal ktos z Was przyczepę zza granicy? Jakiej wysokości sa wszystkie płatności związane z zarejestrowaniem takiej przyczepy w kraju?
wie ktoś z was czy istnieje przyczepa (cos typu debon czy boeckmann),w  której zamiast siodlarki jest miejsce na pake . coś typu tego http://akcesoria-jezdzieckie.com/pl/wozki/61-przyczepa-c-3-columbus-.html
mOniSKa całkowity koszt nie powinien przekroczyć 500zł.
W ofercie Debona jest . Cheval Living . Przyczepa na 2 konie z dużą siodlarnią . http://hajok.eu/index.php/dwukonne/przyczepa-dwukonna-living-2/

Jest jeszcze Boeckmann Mega Master ,ale jego cena jest powalająca i w zasadzie jest już urządzony do mieszkania a nie do przewozu sprzętu
http://www.tophorse.com.au/horse-transport-for-sale/floats-for-sale/Bockmann-Mega-Master-Horse-Float__9-4-13-633342

Przepisy jeśli chodzi o ciąganie auta były niejednoznaczne i podobno się to zmieniło. Do niedawna było tak że pomimo iż pojazd ciągnący przyczepę niał na tabliczce i w dowodzie że może ciągnąć przyczepę o masie 2000kg ( co było zgodne z prawem o ruchu drogowym ) to przepisy Ministerstwa Transportu mówiły że DMC pojazdu ciągnącego przyczepę musi przewyższać masę przyczepy w stosunku 1 - 1,33 czyli przy masie przyczepy ciągniąnej ( DMC )  2000kg masa pojazdu ciągnącego przyczepę ( DMC ) powinna wynosić min 2660 kg.I w wielu przypadkach ludzie ciągali się po sądach z Policją która wypisywała mandaty ponieważ ktoś ciągną przyczepę o DMC 2000kg samochodem który miał w dowodzie wpisaną masę przyczepy ciągnionej 2000kg a sam pojazd ciągnący miał masę np 2300kg i nie spełniał wymaganych 2660kg  To były idiotycznie sprzeczne przepisy i ktoś podobno zaskarżył państwo Polskie o poświadczanie nieprwdy w dokumentach pństwowych jakimi sa dowody rejestracyjne. Więc podobno to sie już zmieniło.
deborah   koń by się uśmiał...
05 października 2013 18:26
moja przyczepa przed remontem - reinkarnacją






i po




kolor trochę inny niż planowałam. błąd producenta farby. ale jest super jak brać pod uwagę stan wyjściowy..
niezupelnie tak bo auta terenowe moga ciagnac ciezsza przyczepe o 50% od swojej masy


Fizycznie i homologacyjnie tak, kodeksowo - nie.

http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Nowe-zasady-ciagniecia-przyczep,8038,1.html
http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa

pod drugim linkiem jest kalkulator, podstawienie parametrów auta terenowego daje wynik: 

Nie można utworzyć takiego zespołu pojazdów.

Podobnie mają cięższe samochody (BMW X6, Mercedes ML)- w homologacji i w dowodzie rejestracyjnym przyczepa z hamulcem do 3,5 t - ale samochód ma mniejszą wagę fizyczną (RMC) i DMC zwykle 3000 - 3300 kg - więc wg kodeksu drogowego nie może jechać z przyczepą, jaką ma w dowodzie - chyba, że przyczepa jest relatywnie mało obciążona, a samochód załadowany pod korek. Nigdy jednak nie zajdzie przypadek zgodności z Kodeksem Drogowym i pełnego wykorzystania DMC przyczepy.

(Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; )

Podobnie jest z przyczepą, która ma homologację do 105 km/h - ale kodeksowo nie może tyle jechać nawet na autostradzie.

Napisałbym jeszcze jedno zdanie, ale go nie napiszę w trosce o wspólne dobro - namawiam natomiast, by zajrzeć do dowodu przyczepy, sprawdzić jakie tam są masy - przyczepy i DMC przyczepy, potem policzyć ile ważą dwa konie i wyciągnąć wnioski.


deborah   koń by się uśmiał...
05 października 2013 22:12
Nestor, ile wg Ciebie waży przyczepa z dwoma przecietnymi wagowo końmi ? Pytam z ciekawosci..
Nestor, ile wg Ciebie waży przyczepa z dwoma przecietnymi wagowo końmi ? Pytam z ciekawosci..

Wagi koni: http://farnam.pl/produkty/wedlug-uzytku/srodki-przeciwko-owadom/supermask-fly-mask/

Przyjmuję 600-650 kg dla typowego średniego konia sportowego. Więc dwa 1200-1300 kg.

Istnieją metody szacunkowe, z rozmiaru:
http://wwr.com.pl/pdf/artykul/szacowanie_wagi_konia-1.pdf.pdf
ale jak widać dają one duża rozbieżność w ocenie.

Waga fabrycznej, pustej przyczepy 900 kg, doposażonej ok. 1100 kg. Są oczywiście lżejsze, ale niewiele.
DMC zależy nie tylko od konstrukcji, ale o od zawieszenia, np. ten sam Boeckmann ma DMC 2000 kg lub 2500 tylko z powodu lepszego zawieszenia (dodatkowe sprężyny) - więc nie chodzi o wytrzymałość, a o jakość tłumienia nierówności.



mam pytanie do kogoś kto rejstrował w Polsce przyczepę ściągnietą z Holandi , jakie dokumenty muszę dostać wraz z przyczepą zeby bez problemu ją zarejstrować ?
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się