Aktualności:
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Re-Volta.pl  |  Forum główne  |  Konie  |  Wątek: Przyczepy do przewozu koni

poprzednia następna
Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 24 Odpowiedz Drukuj
Autor Wątek: Przyczepy do przewozu koni  (Przeczytany 68556 razy)
karla158
Skąd: Janów Lubelski , Łążek Ordynacki.




« #570 : Kwiecień 20, 2013, 13:43:57 »
Odpowiedz cytując
falleta  mój men trochę mechanikuje , poza tym miał kiedyś podobnie i tłumaczy to tak :
 z pierwszą przyczepą było wszystko ok ale druga, hmm .. jeśli z wypożyczalni to znaczy że wcześniejsza osoba która pożyczała miała albo źle podłączyć kable albo jechać w deszcz , nawet jeśli na kablu była malutka dziureczna na ułamek milimetrów to  zrobiło się przebicie , gdy podłączyłaś do auta tą drugą przyczepę zrobiło się zwarcie w gniazdku ,  , wtedy nieważne co pózniej przyczepisz to zwarcie i tak nadal będzie ,
 czy jakoś tak  , nam się własnie tak zrobiło tylko że na tyle groźniej że gniazdko w samochodzie się doslownie spaliło, po prostu  stopił się cały plastki , kable , dobrze że nie było ognia choć iskry niestety były , trzeba bylo przerwać jazdę ehh
#link
czeggra1
Skąd: Sevenoaks, UK.


Lubię smoki, Czesia, Wiesia, Orfeusza i L2C



« #571 : Kwiecień 20, 2013, 17:07:04 »
Odpowiedz cytując
a ja zrobilam juz moim Ifor Williams jakies 5-6 tys kilometrow i ja kocham  kocham

Na autostradzie sie zapomina, ze z tylu przyczepa, jak trzeba przyspieszc, to nie musze patrzec w lusterka, czy przyczepa nie jedzie innym pasem niz ja  wink No i ta rampa z przodu suuper sprawa, bo latwo sie sprzata po dlugiej podrozy, konie nie wychodza cale w kupie etc.

My od nie całego miesiaca też jesteśmy szczęśliwymi właścicielami Ifora Williamsa i go bardzo polubiliśmy ( za m.in. poczucie wolności wysmiewa oraz komfort dla zwierzaków uśmiech). Zdecydowaliśmy się na ciut mniejszy model 505- akurat odpowiada gabarytom naszych koni. 510 pożyczyliśmy kilka razy od znajomej i to było wielkie bydle, dla wielkich koni.
Mój M mówi, że Ifora, bez względu na model ciagnie mu się najlepiej. Rampa z przodu do super wynalazek uśmiech, a poza tym to bardzo solidne konstrukcje. Ludzie jeżdża w pełni sprawnymi, świetnie wygladajacymi Iforami, które maja nawet ponad 20 lat.
#link
blucha

Moje ogłoszenia
« #572 : Kwiecień 26, 2013, 11:36:27 »
Odpowiedz cytując
 chcę dorobić w koniowozie plandekę samozwijającą się , taką z tyłu nad trapem , ale nigdzie nie mogę trafić gdzie takie coś robią , wujek google nic mi nie ,,wypluwa,, może te plandeki mają jakąś inną nazwę ? pomoże ktoś ?  kwiatek
#link
Pooh
Skąd: a takie coś Chotomów.



WWW Moje ogłoszenia
« #573 : Czerwiec 05, 2013, 22:54:51 »
Odpowiedz cytując
Dostałam dzisiaj wiadomość od znajomego, że podobno zmieniły się przepisy i teraz przyczepę dwukonną ważącą 2000kg można ciągnąc autem, które ma DMC minimum 2700kg  kukunamuniu Jeżeli auto będzie miało wpisane mniejszą wagę w dowodzie rejestracyjnym niż te 2700, no to mamy problem... i nie ważne, że ktoś ma prawko na przyczepy i auto jest cięższe niż przyczepa. Nie wiem na ile to jest prawdy, ale znajomy powiedział że później sprawdzał to w necie i faktycznie coś takiego jest. Coś jeszcze mówił o hamulcach najazdowych, że też się coś zmieniło, ale już nie miałam czasu z nim rozmawiać.
#link
quantanamera
Skąd: Warszawa.


konie z szopy


WWW Moje ogłoszenia
« #574 : Czerwiec 06, 2013, 01:26:45 »
Odpowiedz cytując
Pooh, informacja o tym, jaką może dane auto ciągnąć przyczepę jest wbite w tabliczkę znamionową samochodu. To jest taka bliblia auta, zawiera same niepodważalne informacje m.in. numer VIN, numery świadectwa homologacji, dopuszczalna masa auta, dopuszczalne naciski na każdą oś, ale także "dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy". To jakie przepisy i jak by się musiały zmienić, żeby de facto unieważnić tabliczki znamionowe, które obowiązują w całej UE i bez takiej tabliczki nie da rady nawet zrobić przeglądu, a przy pierwszej kontroli drogowej auto zostanie odholowane na policyjny parking?

DMC auta to nie jest wcale najważniejszy czynnik decydujący o tym, jaka maksymalna waga przyczepy będzie wbita w dowód rejestracyjny. Ja mam w firmie samochody o tej samej masie, a niektóre mogą ciągnąć cięższą przyczepę, inne lżejszą. Ten sam model samochodu, w zależności od tego, jaką ma skrzynię biegów, ile KM w silniku albo nawet jaki rodzaj paliwa ciągnie (diesel czy benzyniak) będzie miał przez producenta określone różne masy przyczep. I to wszystko miałoby się teraz przestać liczyć i uwzględniać tylko DMC samochodu? Bardzo dziwne.
#link
quanta jest "oszustką" bo tak dobiera zdjęcia karolka, żeby nie było widać, jaki ma wielki łeb
halo
Skąd: księstwo mazowieckie.




« #575 : Czerwiec 06, 2013, 01:33:53 »
Odpowiedz cytując
quantanamera, ty chyba jesteś optymistką jeśli chodzi o logikę "miłościwie nam panujących i stanowiących prawa". A logika jest taka: zależy co się "miłościwym" wymiernie opłaci (co zacnie udowodnił Viatoll, w d* mając "zarządzenia unijne").
#link
Człowiek kulturalny musi dojść do najwyższego artyzmu w trzech rzeczach: chodzeniu po mieście, ujeżdżaniu konia i elokwencji.
L. Alberti.
Dużo, dużo łatwiej wyrządzić krzywdę człowiekowi czy zwierzęciu niż ją Naprawić.
quantanamera
Skąd: Warszawa.


konie z szopy


WWW Moje ogłoszenia
« #576 : Czerwiec 06, 2013, 01:38:21 »
Odpowiedz cytując
No tak, tylko Viatol daje po tyłkach "normalnym" użytkownikom samochodów, a tu by musieli się nasi rządzący poprztykać z producentami, a to już nie tak hop-siup, bo co innego łykną poszczególni podatnicy, a co innego łykną koncerny. Dlatego w to powyższe nie wierzę. A jakby co, trzeba samochód zarejestrować za granicą diabeł
#link
quanta jest "oszustką" bo tak dobiera zdjęcia karolka, żeby nie było widać, jaki ma wielki łeb
repka
Skąd: Lisowice/dolny śląsk.



WWW Moje ogłoszenia
« #577 : Czerwiec 06, 2013, 06:01:27 »
Odpowiedz cytując
quantanamera, niestety homologacja to jedno, bo to producent dopuszcza jakieś możliwe dla auta normy. A przepisy w danym kraju to drugie. I obowiązującą wartością są właśnie owe przepisy.
Ja miałam auto, którego producent dopuszczał ciągnięcie przyczepy o wadze 2200kg, choć samo ważyło 1900kg. Nawet w instrukcji obsługi tego auta napisane było, że dopuszczalne wartości mogą się różnić w poszczególnych krajach.
#link
Pooh
Skąd: a takie coś Chotomów.



WWW Moje ogłoszenia
« #578 : Czerwiec 06, 2013, 06:59:50 »
Odpowiedz cytując
quantanamera, ja to wszystko wiem co piszesz, ale to właśnie chodzi o to, że ktoś tam na wyższych stołkach sobie wymyślił taki przepis z tym 2700kg i tak teraz podobno ma być i nie ważne co masz wpisane w dowód, że możesz ciągnąć te 2000kg. I oczywiście zostało to wymyślone tylko u nas, bo gdziekolwiek indziej nie mają takich durnych pomysłów. Ale jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze i teraz zaczną łapać samochody z przyczepami żeby leciały mandaty...
#link
epk
Skąd: z równoległej czasoprzestrzeni ;).



Moje ogłoszenia
« #579 : Czerwiec 06, 2013, 16:01:56 »
Odpowiedz cytując
repka, tak było w przypadku aut starszych, szczególnie takich, które nie miały świadectw homologacji - tak, kiedyś nie było to obowiązkowe.
Obecnie świadectwa homologacji oparte są o dane i wskazania producenta - i tu jest dokładnie tak jak Quanta pisze. Nie tylko DMC, ale i rodzaj silnika, napędu, konstrukcji auta. Z tym, że trzeba zaznaczyć, że auta robione na Europę mają często inne rozwiązania technologiczne niż robione na USA (nawet w tym samym modelu) co pociąga za sobą różne parametry jeśli chodzi o DMC auta / przyczepy.
Miałam w ręce dokumenty dotyczące samochodu japońskie / polskie / niemieckie. Absolutnie wszystkie dane się pokrywają, mimo, że przepisy w tych krajach są różne. Bo oczywiście różnymi przepisami da się zmienić możliwość ciągnięcia danych przyczep, ale nie wpływa to na właściwości fizyczne samochodu.
#link
Pozwólcie, że zaleję Was blaskiem swej chwały!
KARUZELA - WSZYSTKIEMU WINNA JEST KARUZELA. ON JUŻ RZYGA TĄ KARUZELĄ I OD TEGO ZAPALIŁA MU SIĘ WĄTROBA...
repka
Skąd: Lisowice/dolny śląsk.



WWW Moje ogłoszenia
« #580 : Czerwiec 06, 2013, 16:19:29 »
Odpowiedz cytując
epk, ale ja wiem, że nie tylko waga auta ma wpływ na możliwości uciągu. Tylko chodzi o to, że załóżmy producent dopuszcza w danym modelu ciągnięcie przyczepy 2200kg, mimo, ze to auto waży 2000kg. Ale jest tak skonstruowane, że może ciągnąć.
Ale w Polsce DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna auta, czyli to że ma homologację na 2200kg nic nie daje, bo polskie przepisy w Polsce zabraniają tak jechać.
#link
SieneK
Skąd: o.Banknot - m.Puma.


Kasiek i SieneK


WWW
« #581 : Czerwiec 09, 2013, 12:34:57 »
Odpowiedz cytując
Dostałam dzisiaj wiadomość od znajomego,(ciach)

Dowód Rejestracyjny jest wystawiany na podstawie homologacji pojazdu.
Sprawdź:
O1 - z hamulcem najazdowym
O2 - bez hamulca najazdowego

dla przyczepy do przewozu konia/i masz przyczepy z hamulcem najazdowym

prawidłowość jest taka:
O1 auta nie może być mniejsze niż DMC ciągniętej przyczepy

tak najprościej
#link
... Życie jest jak koń mijający nas w galopie ... www.lusitano.pl
halo
Skąd: księstwo mazowieckie.




« #582 : Czerwiec 09, 2013, 12:42:10 »
Odpowiedz cytując
Taa, gdyby nie dodatkowe przepisy, narzucające zależność między masą pojazdu a DMC przyczepy.
Swoją drogą, dlaczego jest tak trudno znaleźć info o masie i DMC samochodów?
#link
Człowiek kulturalny musi dojść do najwyższego artyzmu w trzech rzeczach: chodzeniu po mieście, ujeżdżaniu konia i elokwencji.
L. Alberti.
Dużo, dużo łatwiej wyrządzić krzywdę człowiekowi czy zwierzęciu niż ją Naprawić.
SieneK
Skąd: o.Banknot - m.Puma.


Kasiek i SieneK


WWW
« #583 : Czerwiec 09, 2013, 20:21:04 »
Odpowiedz cytując
Taa, gdyby nie dodatkowe przepisy, narzucające zależność między masą pojazdu a DMC przyczepy.
Swoją drogą, dlaczego jest tak trudno znaleźć info o masie i DMC samochodów?
jaką zależność?
O1 i O2 załatwia sprawę
#link
... Życie jest jak koń mijający nas w galopie ... www.lusitano.pl
SieneK
Skąd: o.Banknot - m.Puma.


Kasiek i SieneK


WWW
« #584 : Czerwiec 09, 2013, 20:26:59 »
Odpowiedz cytując
epk, (...)Ale w Polsce DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna auta, czyli to że ma homologację na 2200kg nic nie daje, bo polskie przepisy w Polsce zabraniają tak jechać.
nie prawda
wystarczy, że auto jest zarejestrowane jako terenowe i możesz ciągnąć przyczepę cięższą niż auto
#link
... Życie jest jak koń mijający nas w galopie ... www.lusitano.pl
Ritta


« #585 : Czerwiec 15, 2013, 09:57:44 »
Odpowiedz cytując
Marka Ifor Williams ma przedstawiciela w PL?
#link
deborah
Skąd: raj na ziemi.


koń by się uśmiał...


WWW
« #586 : Czerwiec 16, 2013, 14:09:30 »
Odpowiedz cytując
epk, (...)Ale w Polsce DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna auta, czyli to że ma homologację na 2200kg nic nie daje, bo polskie przepisy w Polsce zabraniają tak jechać.
nie prawda
wystarczy, że auto jest zarejestrowane jako terenowe i możesz ciągnąć przyczepę cięższą niż auto

Na którym zprzepisow opierasz tę rewolucyjną teorię ?
#link


"cham pozostanie chamem. na wieki wieków AMEN"
sumire



« #587 : Czerwiec 16, 2013, 16:03:14 »
Odpowiedz cytując
epk, (...)Ale w Polsce DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna auta, czyli to że ma homologację na 2200kg nic nie daje, bo polskie przepisy w Polsce zabraniają tak jechać.
nie prawda
wystarczy, że auto jest zarejestrowane jako terenowe i możesz ciągnąć przyczepę cięższą niż auto
Nie, nie możesz. Poza tym terenowe ze swoją DMC+przyczepa=płacenie za Viatolla i o ile niektórymi osobowymi jeszcze pojedziesz z przyczepą na kat. B i nie zapłacisz za Viatolla, to z terenowym już nie bałdzo, więc tak czy siak jeśli masz przyczepę na zasadzie "jeżdżę sobie z koniem jakieś zawody czasem" albo "w razie W, żeby jechać do kliniki", to terenowe się niezbyt kalkuluje.

edit: niechcący kliknęłam "wyślij" w połowie pisania posta kukunamuniu
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2013, 16:09:32 wysłane przez sumire » #link
rafal


« #588 : Lipiec 05, 2013, 15:23:13 »
Odpowiedz cytując


prawidłowość jest taka:
O1 auta nie może być mniejsze niż DMC ciągniętej przyczepy

niezupelnie tak bo auta terenowe moga ciagnac ciezsza przyczepe o 50% od swojej masy
#link
rafal


« #589 : Lipiec 05, 2013, 15:25:20 »
Odpowiedz cytując
glupie przepisy + viatoll najlepszym jednak rozwiazaniem jest koniowóz:)
#link
konik123



« #590 : Lipiec 05, 2013, 16:17:46 »
Odpowiedz cytując
epk, (...)Ale w Polsce DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna auta, czyli to że ma homologację na 2200kg nic nie daje, bo polskie przepisy w Polsce zabraniają tak jechać.
nie prawda
wystarczy, że auto jest zarejestrowane jako terenowe i możesz ciągnąć przyczepę cięższą niż auto
bzdura totalna, nie rejestruje się aut jako terenowe!!!! może być osobowe lub ciężarowe. faktem jest że terenowe samochody mają w homologacji większy uciąg niż same ważą, ale Polskie prawo mówi DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC auta. nie ma żadnych odstępstw.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2013, 16:21:25 wysłane przez konik123 » #link
m0niSka
Skąd: Szczecin.


Małymi kroczkami.. :))



« #591 : Lipiec 23, 2013, 09:53:28 »
Odpowiedz cytując
Sprowadzal ktos z Was przyczepę zza granicy? Jakiej wysokości sa wszystkie płatności związane z zarejestrowaniem takiej przyczepy w kraju?
#link
kasztanek


« #592 : Sierpień 06, 2013, 21:26:58 »
Odpowiedz cytując
wie ktoś z was czy istnieje przyczepa (cos typu debon czy boeckmann),w której zamiast siodlarki jest miejsce na pake . coś typu tego http://akcesoria-jezdzieckie.com/pl/wozki/61-przyczepa-c-3-columbus-.html
#link
iga07
Skąd: Schleswig-Holstein/Starogard Gdański.




« #593 : Sierpień 07, 2013, 06:24:22 »
Odpowiedz cytując
mOniSKa całkowity koszt nie powinien przekroczyć 500zł.
#link
Smok10


« #594 : Sierpień 07, 2013, 07:48:46 »
Odpowiedz cytując
W ofercie Debona jest . Cheval Living . Przyczepa na 2 konie z dużą siodlarnią . http://hajok.eu/index.php/dwukonne/przyczepa-dwukonna-living-2/

Jest jeszcze Boeckmann Mega Master ,ale jego cena jest powalająca i w zasadzie jest już urządzony do mieszkania a nie do przewozu sprzętu
http://www.tophorse.com.au/horse-transport-for-sale/floats-for-sale/Bockmann-Mega-Master-Horse-Float__9-4-13-633342

Przepisy jeśli chodzi o ciąganie auta były niejednoznaczne i podobno się to zmieniło. Do niedawna było tak że pomimo iż pojazd ciągnący przyczepę niał na tabliczce i w dowodzie że może ciągnąć przyczepę o masie 2000kg ( co było zgodne z prawem o ruchu drogowym ) to przepisy Ministerstwa Transportu mówiły że DMC pojazdu ciągnącego przyczepę musi przewyższać masę przyczepy w stosunku 1 - 1,33 czyli przy masie przyczepy ciągniąnej ( DMC ) 2000kg masa pojazdu ciągnącego przyczepę ( DMC ) powinna wynosić min 2660 kg.I w wielu przypadkach ludzie ciągali się po sądach z Policją która wypisywała mandaty ponieważ ktoś ciągną przyczepę o DMC 2000kg samochodem który miał w dowodzie wpisaną masę przyczepy ciągnionej 2000kg a sam pojazd ciągnący miał masę np 2300kg i nie spełniał wymaganych 2660kg To były idiotycznie sprzeczne przepisy i ktoś podobno zaskarżył państwo Polskie o poświadczanie nieprwdy w dokumentach pństwowych jakimi sa dowody rejestracyjne. Więc podobno to sie już zmieniło.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2013, 08:54:03 wysłane przez Smok10 » #link
deborah
Skąd: raj na ziemi.


koń by się uśmiał...


WWW
« #595 : Październik 05, 2013, 18:26:47 »
Odpowiedz cytując
moja przyczepa przed remontem - reinkarnacją






i po




kolor trochę inny niż planowałam. błąd producenta farby. ale jest super jak brać pod uwagę stan wyjściowy..
#link


"cham pozostanie chamem. na wieki wieków AMEN"
Nestor
Skąd: Gdańsk.



« #596 : Październik 05, 2013, 22:07:39 »
Odpowiedz cytując
niezupelnie tak bo auta terenowe moga ciagnac ciezsza przyczepe o 50% od swojej masy

Fizycznie i homologacyjnie tak, kodeksowo - nie.

http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Nowe-zasady-ciagniecia-przyczep,8038,1.html
http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa

pod drugim linkiem jest kalkulator, podstawienie parametrów auta terenowego daje wynik:

Nie można utworzyć takiego zespołu pojazdów.

Podobnie mają cięższe samochody (BMW X6, Mercedes ML)- w homologacji i w dowodzie rejestracyjnym przyczepa z hamulcem do 3,5 t - ale samochód ma mniejszą wagę fizyczną (RMC) i DMC zwykle 3000 - 3300 kg - więc wg kodeksu drogowego nie może jechać z przyczepą, jaką ma w dowodzie - chyba, że przyczepa jest relatywnie mało obciążona, a samochód załadowany pod korek. Nigdy jednak nie zajdzie przypadek zgodności z Kodeksem Drogowym i pełnego wykorzystania DMC przyczepy.

(Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; )

Podobnie jest z przyczepą, która ma homologację do 105 km/h - ale kodeksowo nie może tyle jechać nawet na autostradzie.

Napisałbym jeszcze jedno zdanie, ale go nie napiszę w trosce o wspólne dobro - namawiam natomiast, by zajrzeć do dowodu przyczepy, sprawdzić jakie tam są masy - przyczepy i DMC przyczepy, potem policzyć ile ważą dwa konie i wyciągnąć wnioski.


#link
Baśnie są bardziej niż prawdziwe, nie dlatego iż mówią nam, że istnieją smoki, ale że uświadamiają, iż smoki można pokonać.
Gilbert Keith Chesterton
deborah
Skąd: raj na ziemi.


koń by się uśmiał...


WWW
« #597 : Październik 05, 2013, 22:12:44 »
Odpowiedz cytując
Nestor, ile wg Ciebie waży przyczepa z dwoma przecietnymi wagowo końmi ? Pytam z ciekawosci..
#link


"cham pozostanie chamem. na wieki wieków AMEN"
Nestor
Skąd: Gdańsk.



« #598 : Październik 05, 2013, 22:57:08 »
Odpowiedz cytując
Nestor, ile wg Ciebie waży przyczepa z dwoma przecietnymi wagowo końmi ? Pytam z ciekawosci..
Wagi koni: http://farnam.pl/produkty/wedlug-uzytku/srodki-przeciwko-owadom/supermask-fly-mask/

Przyjmuję 600-650 kg dla typowego średniego konia sportowego. Więc dwa 1200-1300 kg.

Istnieją metody szacunkowe, z rozmiaru:
http://wwr.com.pl/pdf/artykul/szacowanie_wagi_konia-1.pdf.pdf
ale jak widać dają one duża rozbieżność w ocenie.

Waga fabrycznej, pustej przyczepy 900 kg, doposażonej ok. 1100 kg. Są oczywiście lżejsze, ale niewiele.
DMC zależy nie tylko od konstrukcji, ale o od zawieszenia, np. ten sam Boeckmann ma DMC 2000 kg lub 2500 tylko z powodu lepszego zawieszenia (dodatkowe sprężyny) - więc nie chodzi o wytrzymałość, a o jakość tłumienia nierówności.



#link
Baśnie są bardziej niż prawdziwe, nie dlatego iż mówią nam, że istnieją smoki, ale że uświadamiają, iż smoki można pokonać.
Gilbert Keith Chesterton
blucha

Moje ogłoszenia
« #599 : Grudzień 04, 2013, 23:57:18 »
Odpowiedz cytując
mam pytanie do kogoś kto rejstrował w Polsce przyczepę ściągnietą z Holandi , jakie dokumenty muszę dostać wraz z przyczepą zeby bez problemu ją zarejstrować ?
#link
Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 24 Odpowiedz Drukuj 

Re-Volta.pl  |  Forum główne  |  Konie  |  Wątek: Przyczepy do przewozu koni

poprzednia następna
Skocz do:  


Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.081 sekund z 18 zapytaniami.