Codzienna pielęgnacja kopyt

O, dokładnie u nas jest taki rowek. dea, koń niestety nie jest przyzwyczajony do stania spokojnie przy namaczaniu, a że operacja była w obrębie stawu kopytowego, to nie mogę pozwolić na jakieś 'szarpanie' się z koniem, żeby nie urazić miejsca pooperacyjnego (a i tak stuknięty Skary wali nogami chwilę po tym, jak mu założę wacik z lekarstwem 🙁 po prostu opuszcza nogi z wielkim impetem...).
dea   primum non nocere
15 lutego 2010 12:17
No to faktycznie nieciekawie 🙁 To może chociaż te maści da radę założyć? Z moczeniem możecie ewentualnie pokombinować jak dojdzie do siebie, jeśli się nie uda strzałek inaczej wyprowadzić.

A co miał dziergane w stawie?
Tylko jak to się ma goić (zarastać) jak cały czas tam coś wpychać będę? Naturalnym etapem leczenia jest to, że później tworzy się taka 'dziura' jak na twoich fotach? Sorry za pewnie idiotyczne pytania, ale naprawdę nie mam doświadczenia w wyprowadzaniu kopyt z takich pęknięć 🙁
Miał wyjmowane dwa odpryski ze stawu kopytowego, mam zalecenia, żeby bardzo uważać na tę nogę, stąd nawet nie wiem czy pozwolą nam rozczyścić kopyta (może 3 tak, chociaż nie wiem jak się to ma do obciążenia nogi pooperacyjnej?), zaraz zresztą spytam weta, bo sama mnie ciekawość zżrea 😉

edit: tak, będzie mógł mieć rozczyszczane kopyta, nawet będzie to wskazane, skoro wdał nam się proces taki nieciekawy 😉
dea   primum non nocere
15 lutego 2010 13:34
zen - taki rowek zarasta od podstawy ku górze (od dna), nie zrasta się na całym przebiegu 🙂
Warstwę twórczą strzałki masz od strony środka kopyta, to co widzisz na zewnątrz, to już jest róg (produkt tejże). Możesz wiec spokojnie trzymać w tym waciki i nic nie utrudnisz (poza dostępem brudu 😉).

Są dwa podejścia do takiego typu zmian: