Forum konie »

Kuleje... niby wszystko w porządku

Na wstępie zaznaczę, że nie mam dużej wiedzy na temat, który poruszam. Może nie jestem totalnie zielona, ale uważam, że nie posiadam wystarczającej wiedzy o końskich przypadłościach. Dlatego poruszam tą sprawę tutaj.
Od niedawna zaczęłam się opiekować trójką koni. Jedną z nich jest 16 letnia kobyła, coś w typie angloaraba. Stoją one u gospodarza, który wyrzuca gnój raz na jakiś czas (3 miesiące?). Dokładnie - stoi na warstwie gnoju przysypywanej codziennie słomą. Wiem, że to niezdrowe, ale na razie nie ma możliwości zmiany tego systemu. W tylnych nogach ma trochę gnijące strzałki. Do niej i do drugiego wałacha przyjeżdża co miesiąc kowal ze stadniny (są to konie właściciela stadniny, ale on nie ma miejsca u siebie na konie, które nie są w stanie startować rll ). Klacz kuleje na prawy tył. Ponoć kiedyś uderzyła się w to kopyto w boksie. Kowal nic o tej kulawiźnie nie powiedział.
Nie wiem teraz co o tym sądzić. Te konie w zimie nie są padokowane. Nie wiem jak postępować z tą klaczą. Dodam, że przy pierwszym spotkaniu wsiadłam na nią, pojeździłam 30 minut (łącznie z maks. 10m galopu na jedną potem na drugą nogę). Nie opierała się przed ruchem naprzód. Gospodarz na pytanie o kulawiznę twierdzi, że ona tak zawsze. Lonżować w stępie, prowadzać stępem, a może wsiadać na stępa czy użytkować normalnie (przy tej pogodzie oznacza to raczej stęp i kłus, może kółeczko galopu)? Generalnie jeżeli nic z nią nie zrobię to ona będzie po prostu stała w stajni raczej bez możliwości ruchu.