Forum konie »

Co zrobić, żeby koń przytył/ schudł ?

Freddie - Lepiej dać te "pare" dych i mieć święty spokój. Wezwać weta niech sprawdzi zęby, bo jak to starszy koń a nie miał od x lat robionych to na sto procent będzie cos do roboty. Po drugie odrobacz go może czymś lepszym? A na tuczenie to mogę polecić olej albo siemię. Sama jestem na etapie tuczenia koniowatego który zawsze wyglądał jak pączek a stało się niestety tak że żebra wyszły mu na wierzch co przy sp który ma 75% ślązaka wyglądało już strasznie. Odkąd zwiększyli mu owies i kupiłam olej jest lepiej, ale jednak ciągle czuje nie dosyt.
Presja, czytasz co kto pisze? Koń miał robione zęby w zeszłym roku. Treściwej nie dostaje w ogóle.
Nie zauważyłam. Zresztą rok temu robione prawie, nie zaszkodzi chyba sprawdzić.
Ja teraz będę kupowała jeszcze tą paszę tyle ze nie senior. Widzę że ludzie chwalą.
http://animalia.pl/produkt,15036,508,Spillers_Senior_Conditioning_Mix.html
Z drugiej strony -> Freddie kombinuje, by dać mu jakieś musli = treściwą., więc w rezultacie koń tak czy siak dostałby tę treściwą. Konie dobrze tyją na lucernie i dodatkowych sieczkach-> to też jakaś myśl, a już nie do końca treściwa😉, tylko ja bym tu tak czy siak obstawiała przy potraktowaniu go po prostu jak trochę starszego konia.
Tylko wiecie, on jeszcze niedawno wygladał tak:

to sa foty z konca sierpnia 2009. On naprawde schudl i zmarnial nagle. Nie twierdze, ze 17 lat to malo i ze faktycznie powoli trzeba zaczac myslec o nim jak o emerycie, ale no bez przesady.... podswiadomie stawiam na robale. EQUIMAX juz kupiony, zaczne go tez futrowac czyms tluszczogennym, macie do polecenia jakies konkretne musli i konkretne dawki? (biorac pod uwage to, ze konio paszy tresciwej nie dostaje wcale). On tak zyl sobie przez prawie 4 lata i wygladal jak paczek w masle na samej tylko trawie, energii mial jak smok, a teraz... no wlasnie 🙁