Wojenka - skads to znam 😁 a swojego pieknego wiecej padokowo zachodowych nie masz? wstawialas chyba jakies na ZNK jesli dobrze pamietam, takie cukiereczki 😀iabeł:
monia, Kadr, oświetlenie, zaplanowanie 'planu' z tyłu zdjęcia. Trzeba patrzeć na całokształt i jak już ktoś wyżej napisał co przedstawia zdjęcie i jaki jest cel zrobienia tego zdjęcia.
A kadrowanie i ogólny wydźwięk fotek jest nijaki... Też jestem amatorem, ale jakoś przykładam wagę do szczegółów i ogólnego wyglądu zdjęć...
a jelsi chodzi o moje zdanie to tak: na zdjeciach jest balagan, nie widac co chcesz przedstawic, ani tlo nieciekawe ani pierwszy plan(ogrodzenie na 3cim), ani dobrego swiatla. brak pomyslu, brak kompozycji, na pierwszym widze tylko dwie brazowe plamy zlewajace sie w dodatku, brak ostrosci, poobcinane czesci ciala.
Notarialna Chyba interesuje Cię ostatnio kolorystyczny "ton" zdjęcia? Czyli jak tło, ogólne i odbite światło wpływa na całość? na obiekt? Problem "zalania" światłem o pewnym "tonie" aż do monochromatyczności? (przepraszam, ale o tym się tak jakoś trudno pisze 🙁). No i wydaje mi się, że eksperymentujesz a nie wiesz za bardzo co Ci wyjdzie. Może sobie poobserwuj różne obiekty, na różnych tłach, w różnym świetle - tak, żebyś mogła lepiej przewidywać co w rezultacie wyjdzie. Bo chyba te efekty są dosyć przypadkowe i trochę wiedzy o składowych światła by się przydało. Z wiedzą szukać efektu jest łatwiej 🙂
halo, Ćwiczę, ćwiczę i jeszcze raz ćwiczę 😉 Niestety ten model Sony compact ma tą wadę, że przy każdym bardziej naświetlonym zdjęciu wychodzi monochromatyzacja :/ I u mojego znajomego też się potwierdziło, bo ma ten sam model :/
Owszem, największą uwagę zwracam na światło, drugi plan. Ale nie zawsze się uda znaleźć pozycje w krzakach by światło dobrze padało na zdjęcia. Dzięki za sugestie 🙂