Uwierzę, jak (:cool🙂: -mi starczy wytrwałości i cierpliwości w pilnowaniu swoich złych nawyków (bo ja jestem wstrętny Rozpuszczaluch koni... :/) a... -on przestanie żebrać, i zacznie in general reagować na chociaż 2 fazę (bo tak żeby na 1, nieee... w cuda nie wierzę :hihi🙂
wiesz Sierra ja oglądałam kiedys filmik z 1 i mowilam ze nie wierzę by w yoyo kon mogł się cofnąć na kiwanie palcem a jak moj pierwszy raz sie tak cofnął to kopara mi opadła a cierpliwosci myslę ze ci starczy, jak są efekty i cieszą grzech przerwac
Może zacznę tak: Przyznaję się jestem totalnym laikiem (no może nie totalnym bo ... coś tam ... kiedyś tam ... gdzieś tam ... czytałam) i nie wiem czy mnie zaraz nie zjecie 😁 . Ale do rzeczy: od listopada dzierżawię kobyłkę. Wcześniej należała do dość znerwicowanej dziewczyny potrafiącej karać często i nie zawsze w odpowiednim momencie (chociaż sama nie wiem czy to ma wpływ na ...). No właśnie klacz jest bardzo dominująca. Lubi pokazywać kto jest górą, jednocześnie kłapać zębami przy oporządzaniu i co najważniejsze (i myślę, że od tego trzeba by zacząć) potrafi mi wyznaczać miejsca gdzie mogę ją dotknąć a gdzie nie. Najdziwniejsze jest to że te konkretne miejsca sobie zmienia jak jej się podoba. Najczęściej są to okolice szyi, głowy, czasami nóg. Wtedy się spina, marszcząc nos i próbując ugryźć. Czy mogę prosić o jakieś wskazówki? Czy trzeba by od początku zacząć od np. 7 gier i pokazać kto tu rządzi? Jestem trochę zagubiona więc proszę o pomoc :kwiatek:
Mia Być może nie jestem najlepszą osobą do udzielania takich porad, ale zanim sięgnęłabym do 7 gier, najpierw popróbowałabym coś pokrewnego, np. join up. Aby koń chciał przebywać z Tobą, aby podążanie za Tobą to była jego decyzja.
Ponieważ kiedy koń podąża za Tobą, uznaje Cię za przewodnika, a myślę że tutaj jest główny problem: klacz próbuje sobie Ciebie ustawić 😉
Kiedy ustalicie kto jest "szefem" a kto "stadem" zaczęłabym szeroko pojęte zabawy z zaprzyjaźnianie się.