Forum towarzyskie »

Quady.

Potrzebuję porady. Na wiosne potrzebuję kupić quada, do prac na wsi. Przwiduję na ten zakup max 5000zł.
Moje wymagania wobec quada:
- ma wozić faceta ok 90kg po drogach polnych i leśnych po bułki do sklepu ,
- ma mieć hak i ciągać lekką przyczepke przy pracach w obejściu,
- na zimę chcę dokupić pług i ma odśnieżać podwórko,
- chętnie do prac typu siew trawy itp
- ma się nie psuć .

Zaznaczam, że quad nie będzie używany w ekstremalnych warunkach, ani do off roudu.
Zakładam, że musi to być minimum 200, aby dał sobie radę z przyczpką i śniegiem.

Macie doświadczenia? Przejrzałam fora fanatyków i wszędzie rady typu "uzbieraj na japończyka". To tak jak radzić komuś kto ma na tico zbieranie na marcedesa. Ma ktoś doświadczenie z chińczykami? Faktycznie aż taka lipa? Boję się zakupu używanego quada z górnej półki, bo nie znam się na nich i nie wiem jak ocenić, czy nie jest już zmęczony życiem 😉.

Tu przydałby się mój syn 🙂
Ja moge tylko powtórzyc jego opinię i dodać z własnych obserwacji i skromnych doświadczeń.
Pierwszy jego pojazd to był jakiś słaby, choć nie chiński, na temat których ma fatalną opinię.
Od kilku lat uzywa niestety z górnej półki, bo Suzuki King... o pojemności chyba 700 , z wyciągarką.
Kupił w tym roku do niego pług , quad słabszy nie da rady odsnieżyć, bo to dosyć cieżka praca, zwłaszcza, że trzeba pchac na nie ciągnąć.
Mnie zrobił bardzo ładny szeroki ślad na wybiegu-łące , taki pod jazdy.
Woził mi dużą przyczepką siano z łąki pod górkę do stodoły , a musiał pokonać też bagienka.
Po prostym to i ja odważyłam się

Małą przyczepka, taką na ok 20 kostek jesienią sama woziłam ze stodoły na górce.
Ale po dużym śniegu woził syn.
Przyznam, że dopóki syn  trzymał pojazd u mnie, to miałam ogromna wygodę - i ogrodzenia woziłam, żeby nie dźwigać przy dalszych odległościach i różne ciężkie przedmioty.
Scięte drzewa - bez problemu.
Chciałabym bardzo  mieć taki pojazd  bo i pług można przyczepić, ale to zbyt droga zabawa. 😉