Forum towarzyskie »

kącik pomocy medycznej, czyli: czy to coś powaznego i jak temu zaradzić

Boję się ginekologów  😡 I sama wcześniej wpadłam na ten pomysł, tylko jakoś... Nie po drodze mi. Zwłaszcza, że słyszałam, iż trzeba iść z pełnym pęcherzem, co mi się nie uśmiecha. No trudno, dzisiaj zaniosłam próbkę do posiewu kontrolnego po antybiotyku, jak dalej będzie wychodził gronkowiec, to może dostanę kolejny antybiotyk. Szkoda, że wyników nie dostanę do ręki, tylko do karty i zobaczę je dopiero 10. kwietnia na wizycie u urologa...
Facella, na cytologię idzie się w połowie cyklu i nie trzeba mieć pełnego pęcherza. 😉
No i jeśli współżyjesz bez prezerwatywy to tak dwa dni bez seksu.

edit:
Pełny pęcherz to do usg pęcherza lub usg macicy "przez brzuch" 😉
Chociaż teraz robi się usg dopochwowe.
Nie znam się na tym zupełnie. Wcześniej pisałam, że jestem dziewicą, ma to znaczenie przy cytologii? I pewnie konieczne jest skierowanie?
Facella, nie ma znaczenia czy jesteś dziewicą czy nie, bo w błonie dziewiczej jest dziurka przez którą patyczkiem podobnym do bagietki do czyszczenia uszu podbierze wymaz. I skierowania nie trzeba mieć.
A do wymazu nie trza czasem założyć wziernika?
Jeśli tak, to nie każdej dziewicy się da, nawet ten najmniejszy. Moja koleżanka miała taką pancerną błonę, przez którą nawet palec nie przechodził.
w błonie dziewiczej jest dziurka
Żadna dziurka ani dziurek w błonie dziewiczej (  bynajmniej nie w zdrowej, wyjątki to zaledwie 3,4%). Błona dziewicza nie zaślepia przecież ujścia pochwy całkowicie.
Wymazowy badylek wejdzie bez problemu. A wziernik to do cytologii.
Facella, zmien firme podpasek! Ja mialam nawracajacew stany zapalne od... wkladek higienicznych (takich bardziej znanych, lepszych), skojarzylam gdzies przy trzecim razie. Wkladki 'odstawilam', problem nie powrocil.

A wizyta u gina to tak, ze tak powiem, nie zaszkodzi juz w tym wieku 😉
szafirowa, a jesteś w stanie jakieś polecić?