Forum towarzyskie »

Wszystko o co chcielibyście, ale wstydzicie się zapytać ;)

Facella nie czytałam nic na ten temat, ani nie wiem zbyt wiele, ale myślę, że przy dzisiejszym postępie medycyny i rozwoju bazy danych potencjalnych dawców szpiku takie rzeczy się nie zdarzają. To pewnie zbyt duże ryzyko na odrzucenie lub jakieś powikłania by eksperymentować w tym kierunku.
nie chodzi mi absolutnie o eksperymentowanie, tylko czy się takie coś w ogóle zdarzyło lub mogłoby w teorii się wydarzyć np. w wyniku mutacji genu pod wpływem np. promieniowania. dzisiaj na biologii mieliśmy o krwi i jej grupach, koleżanka zapytała, czy coś takiego jest możliwe i teraz mnie to nurtuje...
http://krwiodawcy.info/o-krwi-i-jej-grupach/

Grupa krwi jest niezmienna w ciągu życia, jedynie sporadycznie, po przeprowadzeniu allogenicznego przeszczepu szpiku (od rodzeństwa lub dawcy niespokrewnionego), może dojść (choć nie musi) do zmiany grupy krwi u biorcy przeszczepu.

Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że do przeszczepu szpiku nie musi być tej samej krwi, a jedynie zgodność tkankowa (?). Wtedy grupa się zmienia
dziękuję za odpowiedzi  :kwiatek:
Myślałam, że rusza już internetowa rekrutacja na studia, a okazało się, że to ta zimowa. Mogę jakoś dezaktywować konto? A jeśli nie, to nie przeszkodzi mi to w tej właściwej rejestracji? 😡
czym sie rozni oglowie meksykanskie od zwyklego oglowia? oczywiscie chodzi mi o jego funkcje :-)
czy ktoś się orientuje jak wygląda przewóz zwierząt domowych? chodzi mi o firmę (najlepiej z okolic Leszna), która przewiozła by mi szczeniaka z Gostynina.. oczywiście pewną i bezpieczną. korzystał ktoś z takowych usług? niestety odległość dla mnie jest nie do pokonania na obecną chwilę, a psiaka szukałam już długo i jak znalazłam to taki kawał drogi. dlatego rozważam jakąś firmę. niestety znajomych nie mam po Polsce aż tak porozrzucanych, żeby chociaż z punktu A do B, z B do C, itd. przewieźli  😵