Forum konie »

Konie achał-tekińskie

Hmm, pooglądałam sobie jego córki i np. te:
Artemida

Selesta

Serbia

...nawet mi się podobają, ale tatuś ma linię górną, która będzie mi się śnić w koszmarach 😉, i którą niektórym źrebakom przekazuje. To jednak nie moja bajka. Niektóre tekińce są przyjemne do oglądania, ten ogier akurat nie. Już nawet nie czepiam się nóg i kolorystyki, ale góra i szyja! Nie znam się - są selekcjonowane na pokrój?
Selesta jest piękna
Pursat miałam na myśli że dla wielu ludzi tekińce są po prostu brzydkie i nie widzą w nich nic ciekawego - co napisała chociażby deidre:

ten dla mnie jest ilustracją jak nie powinien wyglądać koń  😲 W życiu nie wzięłabym takiego do hodowli.

Mnie ta ich "inność" urzeka (choć podobnie jak większość wolę bardziej "mięsiste" konie) ale przypadek tego ogiera juz jest jak dla mnie przegięciem - to że "Koń ma już kilkanaście lat" dla mnie nie jest żadnym wytłumaczeniem (widziałam wiele starszych ogierów w dużo lepszej kondycji) dla takiego wyglądu... 🙄

Ps. ale głowę ma niesamowitą 😉
Jelenia szyja jest jedną z cech rozpoznawczych tej rasy. Też kocham tekińce właśnie za to, że są inne niż pozostałe rasy, rozpoznawalne na pierwszy rzut oka. Albo się je kocha, albo nienawidzi...
wer, przecież ten koń ma zapadnięty grzbiet, prawdopodobnie przez złe użytkowanie pod siodłem. Zanik mięśni wokół kłębu jest bardzo widoczny.
abre ależ to jest oczywiste

edit: tam wyzej gdzie odnosiłam się do wypowiedzi deidre chodziło o to że tekińce składają się z wielu wad (jelenia szyja, jamnikowatość itp) ale ten ogier jest po prostu zaniedbany i wiek nie ma tu nic do tego
wer, dla mnie wiek ma znaczenie. To koń który przez lata prawdopodobnie był jeżdżony źle, w złym sprzęcie. Poza tym z wiekiem wady, jeśli się ich nie wyprowadza, pogłębiają się. W tym przypadku uważam, że wiek ma znaczenie.