Forum konie »

Młode Konie

Lov
Gratulejszyn  💃
Ale dowdodów foto brak  😂
mój Maluszek z pierwszej prawdziwej jazdy i lonży na pessoa 🙂

Nie za mocny kontakt jak na młodziaka? Zarówno na lonży, jak pod siodłem.
Sanndy, Nie sądzisz, że ustawienie głowy konia w ten sposób na obecnym poziomie treningu, jest trochę jakby.... niezdrowe dla tak niedoświadczonego konia?
Na każdym zdjęciu mamy pięknie przeganaszowanego zwierza ze złamaną szyją. Poza tym, to pessoa chyba nie jest dobrze zapięte, wydaje mi się, że powinno być trochę niżej, ale sama nigdy nie lonżowałam na pessoa, więc nie wiem. Jest na sali akiś znawca pessoa? :>

Lov Gratulejszyn, gratulejszyn! Brak zdjęć wybaczam, ale jak nie będzie zdjęć z wsiadania... :>
mi się wydaje że to bardziej wina konia i brak stabilnego kontaktu jeszcze, koń się chowa, próbuje różnych pozycji i wgl... ale nie znam się
co do konatktu, nabierałam wodzę tylko dotąd, do kiedy czułam u niego swobodę. łebek jak swierdziła mtl ustawiał róznie, bo widać, że szukał. kilka razy udało mi się go poustawiać poprawnie, ale miał na tyle luzu, że jeszcze sprawdzał. tak jak mówię, to była nasza pierwsza tego typu jazda.

co do pessoa, tak, zapina się niżej, mocniej wtedy działa na konia, zostało mi polecone przez osobę, która się zna, by zapiąć mu na początku wyżej.
Sankaritarina, na tym zdjęciu to pessoa wygląda jak zapięte o 0,5 m za krótko! na każdą stronę. Popatrz sobie na odcinek od wędzidła do podudzia - tam ciało konia nie ma prawa się zmieścić. I, dziwnym trafem, dokładnie tak pogięta sylwetka konia prezentowana jest pod jeźdźcem.
Współczuję zwierzęciu, współczuję też właścicielce - bo z końmi jakoś tak jest, że zbiera się owoce własnej pracy 🙁
Te zdjęcia się po prostu nadają jako idealna ilustracja słynnego "pyskzorać" 🙁
nie uważam się za specjalistę, broń Boże. zdaję sobie sprawę z wielu błędów,
ale nie wiem, czy to kwestia zdjęcia - stojąc swobodnie w tym pessoa ma luz.