Odkopuję😃
Trafiła się nam dziś kolka. Koń kiedyś miał kolkę moczową (u poprzedniego właściciela). U mnie pierwszy raz jakakolwiek. Z racji, że nie mam za bardzo doświadczenia w temacie kolek (na szczęście), chciałabym się rozeznać w temacie.
Obecnie temat opanowany (nie zapeszając), dostała rozkurczowe i ma apetyt, tętno spadło.
Przed podaniem leków stawała w pozycji jak poniżej na załączonym zdjęciu. Czy ktoś miał doświadczenie z takim zachowaniem?
Koń przyjmuje taką pozycję, żeby zmniejszyć odczucie bólu z jamy brzusznej. Kiedyś zwykło się mówić, że to charakterystyczna postawa przy kolce moczowej, ale tak nie jest. Takie objawy może dawać każdy ból z jamy brzusznej.
Ja się też podłącze. Jesteśmy tydzień po kolce z powodu zagazowania po zjedzeniu się mokrej koniczyny. Kilka dni był na diecie z samym sianem potem wprowadzony został padok na którym są raczej chwasty niż trawa, czy mogę go już zaprowadzić chociaż na godzinę na to lepsze pastwisko jak myślicie ?
Mam 2 letniego walacha, u mnie od października od 3 tyg wychodzi na drugą łąkę na trawę nic się nie działo aż do piątku w tamtym tygodniu, niechętnie jadł kolację, spoglądał na brzuch, machał ogonem wzięłam go na stępa, po 1,5 godz wszystko się unormowało, dwa dni zrobiłam mu diety i zaczął wychodzić na trawę wczoraj poszedł na 1,5 godzinki wrócił i znów kolacja nie tknięta, kopanie, machanie ogonem, pokładanie się, co dziwnego załatwiał się normalnie, jelita pracowały, 2 godz stępa ale objawy były nadal. Wet zbadał rektalnie wszystko dobrze, zrobiliśmy sondę miał trochę gazu w żołądku ale nie aż tyle żeby się martwić, dostał rozkurczowe i jak na razie jest dobrze. Czy trawa może być czynnikiem wywołującym kolkę? Żadnej zmiany w paszy nie było, stresujących czynników też nie miał, pierwszy raz mi zaczął kolkować. Zrobię mu tydzień diety ale boje się go wypuszczać znowu na trawę żeby mi nie kolkowal