Forum konie »

Ogłowia bezwędzidłowe - rodzaje, działanie, zastosowanie

Ten czarny jest zupełnie innej klasy 🙂 Nie znam się dokładnie na tym ale ja szukałam łagodnego, miękkiego bez wystających wypustek dla młodego konia.
Na biegunach, popytaj też rymarzy, być może zrobiliby podobne ogłowie za mniejszą kwotę? W każdym razie, jakbyś miała takie albo robione na wzór, daj potem znać, jak działa i jak u was się spisuje 🙂

Wracam z relacją 🙂 W piątek odebrałam ogłowie od rymarza, naoliwiłam i w sb. próba generalna.
Boskie jest ^^ Łogrowatemy wyraźnie pasuje. Dobrze skręca, nie ma problemów z ustawieniem głowy, jak włączyliśmy wsteczny to cofnął 1/3 ujeżdżalni 🙂 Dla porównania halter kompletnie mu nie pasował - 100 kilo na łapie i zero chęci zgięcia. Widocznie szeroki i dość ciężki (gruba skóra i mosiężne kółka) w porównaniu nachrapnik wyraźniej do niego przemawia.
Na kobyłce, która dobrze chodzi na halterze nie mogłam jeszcze wypróbować. Rąbnęłam się jak brałam wymiary, plus jeszcze nie uwzględniłam paru cm kółka na policzku :/ Minie pewnie z 2, 3 tygodnie zanim rymarz zrobi mniejsze ogłowie. Jestem ciekawa jak ona będzie chodzić w tym ogłowiu 🙂
Podganasze (radosne słowotwórstwo) sprawdza się bardzo dobrze, nawet przy dość luźnym zapięciu nic nie zachodzi na oczy.

Zaraz wrzucę zdjęcia do galerii.
Na_biegunach, fajnie wygląda! Podoba mi się szeroki pasek na potylicy. Podganasze fajne, choć przez to to ogłowie bardziej przypomina kantar 😉 Ale ważne, że spełniają swoją rolę. Daj znać za jakiś czas, czy dalej z koniem jesteście zadowoleni 🙂
Ja nareszcie doczekałam się moich bosali, udało mi się zakupić za fajną cenę na ebayu bosal z surowej skóry taki jak chciałam, drugi zamówiłam w sklepie w USA, przyszedł ale okazał się że splot jest ze skóry ECO, jest dużo miększy i bardziej elastyczny.

ansc, świetne te bosale! Ten biały bosal jest taki gruby? Czy fryzia taka delikatna? 🙂