Znam stajnię wypisz wymaluj jak ta z projektu Za zimna nie jest. Siano i słoma składowane są na poddaszu Ale Tomek_J ma rację, nie ma pomieszczeń gospodarczych itp W wypadku tej konkretnej stajni jest ona "przyklejona" do domku w którym urządzono łazienki, siodlarnię, salę kominkową itp Ale sama taka stajnia bez dodatkowych budynków chyba była by problematyczna pod tymi względami
Tak oczywiście, zgadza się pomieszczenia typu siodlarnia czy jakaś paszarnia przydałyby się tutaj, bo z sianem i słomą to moze się udać bo zapomniałem dodać, że posiadam również gospodarstwo rolne i mam stodołę na przechowywanie tego. Ale pomijając ten fakt, plan zawsze można urozmaicić i dobudować jeszcze coś właśnie do składowania, dalej po długości. Ze zdjęć wynika że jest to stajnia angielska i zastanawiam sie właśnie nad tym korytarzem po długości, tylko że jeżeli założę że w takiej stajni w zimie będzie odpowiednia temperatura to byłoby on nie potrzebny ponieważ drzwi jest już na tyle ( w końcu każdy koń ma osobne) i po co jeszcze kolejne potrzebne, no ale z drugiej strony korytarz stanowiłby wówczas element dodatkowej ochrony przed zimnem, no chyba że ocieplenie ścian styropianem da lepszy efekt. Ale to tylko takie moje gdybania, bo tak naprawdę to jeszcze sam do tej pory nie wiedziałem co chcę, ile mam mieć boksów,itd... zaczęło się od 2 a teraz juz są 4. Te projekty w muratorze i w ogóle ta masówka oferowana przez inne firmy projektowe, ( w zasadzie kopiowanie jednego i tego samego przez wszystkich) nie jest dopracowane, i mam wrażenie, że chodzi o to żeby liczył się tylko zewnętrzny efekt wizualny. Te firmy które to oferują mogą nie miec pojecia o projektowaniu, swoją drogą najlepiej jak projekt jest zrobiony przez specjalistów, którzy się na tym znają, ale to kosztuje. Dlatego ta przykładowa stajnia, którą podałem jest tylko takim moim poglądem jak to sobie mniej więcej tylko wyobrażam.
oglądałam dużo takich projektów, nawet mam jeden gotowy z Pro-Arte. I nie powiem - są fajne! ale nie aż tak fajne 🙂 z tego co zauważyłam budyneczek ma byc śliczny, ale nie koniecznie funkcjonalny. Natomiast jeśli ktoś oprócz stajni ma zaplecze typu stodoła, paszarnia id to czemu nie?
Ja sobie usiadłam pod drzewkiem, narysowałam projekt i gra gitara 🙂 dziś powinien byc już dach 🙂
Dobra. Jak nigdy mi się koń nie poślizgnął na betonie tak wczoraj myślałam, że już po kobyle jak się poślizgnęła WCHODZĄC (nie, nie wbiegając, czy coś, wchodząc powoli) do boksu... No ale na dobrą sprawę na wszystkim może się poślizgnąć...
Witam, odnosnie podłoza w boksach to wlasnie mamy tę sprawę za sobą i przerabialismy wszystko.Zdecydowalismy sie na beton ale jest to beton specjalnIE ZACIERANY NA SZORSTKO - TAK JAK ROBI SIĘ podjazdy dla wózków widlowych. Nie ma szans by kon sie poslizgnął ani nie ma szans by ten beton się kruszyl. Taką samą wylewkę dalismy w myjce (tutaj ze spadem do srodka, gdzie jest kratka sciekowa). Początkowo myslelimy o matach gumowych ale ze wzgledu na to co pod matami sie gromadzi - zrezygnowalismy. No a poza tym maty sa bardzo drogie. Jesli macie jakies pytania to chętnie odpowiem bo nasz osrodek jest juz prawie gotowy a problemow troche bylo wiec tez duzo różnych rowiazan przerabialismy.
lindner, na trzy konie. Dla mnie ważne było przede wszystkim - nasłonecznienie, wysokośc boksów, rozmiar boksu, duże drzwi frontowe. Stajnia ma boksy angielskie. Nie ocieplam - robimy deski na zakładkę. Na ścianie naprzeciwko wejścia chcę dac duże okno a na ściany z boku rząd luksferów. Ma byc jasno jasno jasno i jeszcze raz jasno. Mam tylko kłopot z tym co zrobic przed stajnią bo wyszło że nie mam gdzie wyprowadzic do czyszczenia itp.
Mam pytanie do was, bardziej doświadczonych w budowie stajni.
Zawsze zastanawiał mnie koszt postawienia budynku stajennego. Chodzi o stajnię z pustaków, na 4-5 boksów, o wymiarach 4x3m. Z korytarzem, z boksami angielskimi wewnątrz stajni. do tego stryszek na siano i słomę. Czy powierzchnia 30 akrow wystarczyłaby na takie coś? Dajmy na to użytkowane 2-3 miesiące w roku po 2-3 konie.
wiadomo, że automatyczne poidła i inne bajery też w to by wchodziły
Notarialna, chyba chodzi Ci o 30 arów, bo 30 akrów to 12 hektarów 😁 Poza tym co rozumiesz przez boksy angielskie wewnątrz stajni? Boksy angielskie są raczej na zewnątrz. Chodzi Ci o koszt materiału, czy koszt całkowity z robocizną?
Witam, odnosnie podłoza w boksach to wlasnie mamy tę sprawę za sobą i przerabialismy wszystko.Zdecydowalismy sie na beton ale jest to beton specjalnIE ZACIERANY NA SZORSTKO - TAK JAK ROBI SIĘ podjazdy dla wózków widlowych. Nie ma szans by kon sie poslizgnął ani nie ma szans by ten beton się kruszyl. Taką samą wylewkę dalismy w myjce (tutaj ze spadem do srodka, gdzie jest kratka sciekowa). Początkowo myslelimy o matach gumowych ale ze wzgledu na to co pod matami sie gromadzi - zrezygnowalismy. No a poza tym maty sa bardzo drogie. Jesli macie jakies pytania to chętnie odpowiem bo nasz osrodek jest juz prawie gotowy a problemow troche bylo wiec tez duzo różnych rowiazan przerabialismy.
Czy możesz wskazać źródło informacji dotyczących zacierania na szorstko ? Czy to kwestia materiałów czy wykonania ? Czy nie ma problemów z pozamiataniem gnoju z takiej powierzchni ?
Odnosnie zacierania to robila to firma, zajmująca sie wylewaniem posadzek betonowych. Nie ma problemu z zamiataniem bo nie sa jakies bardzo głegokie rowki. Wyglada to tak jakby mokry beton zamiatalo sie brzozową miotłą. tyle,ze wszystkie "rysy" są rowne. Fachowo nazywa się to beton ryflowany. Najpierw trzeba bylo wylac w boksach chudziak na wczesniej przygotowane podloze a dopiero potem drugi beton, na ktorym robiło się te strukturę.Jak nauczę się wstawiac zdjęcia to wyslę tu na forum.
a czy ktos moze udzielic informacji ile kosztuje statystycznie zrobienie 1 boksu takiego jak robi firma KTS z Drogomyśla? jesli to tajemnica to moze byc PW :kwiatek:
a co do podloza w boksach, to slyszalam ze niezla opcja, ale niestety droga, jest dosc gruba specjalna guma, ktora przepuszcza wode tylko w 1 strone i dobrze amortyzuje... takie podloze sprawdza sie tez na hali... bylo to robione w SPODKU w Katowicach na zawodach... ale uprzedzam, ze wogole sie na tym nie znam, tylko moj sasiad sie tym po czesci zajmuje 😉
a czy ktos moze udzielic informacji ile kosztuje statystycznie zrobienie 1 boksu takiego jak robi firma KTS z Drogomyśla? jesli to tajemnica to moze byc PW :kwiatek:
a co do podloza w boksach, to slyszalam ze niezla opcja, ale niestety droga, jest dosc gruba specjalna guma, ktora przepuszcza wode tylko w 1 strone i dobrze amortyzuje... takie podloze sprawdza sie tez na hali... bylo to robione w SPODKU w Katowicach na zawodach... ale uprzedzam, ze wogole sie na tym nie znam, tylko moj sasiad sie tym po czesci zajmuje 😉
Nawet bez zdjęć opis wygląda bardzo ciekawie. Jak będę budować stajnię to na pewno w boksach taki zrobię. Na korytarzu marzy mi się kostka brukowa ułożona we wzorek jak dywan...
Co do podłoża, to u mnie bardzo dobrze sprawdza się posadzka wyłożona z pełnej cegły. Zalety: - przepuszcza wodę, a nie zatrzymuje, jak np. beton - wykonanie jest proste i tanie - estetycznie też niczego sobie, a ponadto - równie łatwa w utrzymaniu czystości, jak np. beton.
Wykonanie: Najlepiej na podłożu piaszczystym zrobić lekki spad w kierunku odpływu, na to folia budowlana, warstwa piasku i na koniec gęsto ułożona cegła (najlepiej na bocznej krawędzi). Szczeliny na koniec zasypane piaskiem. Najlepiej na środku boksu zrobić studzienkę i to do niej skierować spad. Ja często myję stajnie, dlatego piasek trzeba czasem uzupełniać, bo się wypłukuje, ale to żaden większy problem. Jeśli by to kogoś interesowała, to zapraszam na PW i wyślę fotki gotowej podłogi mailem. 🙂
Jest cała gama srodków, ktore stosuje sie w lesnictwie, przeciwdzialajacych obgryzaniu drzewek przez sarny, jelenie, zubry czy zajace. smaruje sie nimi korę drzew.Na pewno mozna je stosowac na ogrodzenia, natomiast nie wiem czy wewnatrz stajni zda to egzamin. W zaleznosci od tego z jakim drzewem mamy do czynienia, mozemy stosowac:
"Do ochrony gatunków iglastych zaleca się stosowanie Repentolu 6, Emolu 5, Emolu 10, Cervacolu Extra oraz Arborolu AL.Do ochrony drzewek liściastych narażonych na zgryzanie jednocześnie przez zwierzęta kopytne, zającowate i drobne gryzonie, należy stosować takie preparaty jak Emol 10, Cervacol Extra. Do ochrony drzewek liściastych narażonych na zgryzanie tylko przez jeleniowate i zającowate, zaleca się takie repelenty jak: Repentol 6, Emol 5, Morsuvin, HaTe A, Arabol AL. "
Na zewnatrz stosuje się to jesienią, w okresie wrzesień – listopad. Preparaty należy nanosić na drzewa w dni bezdeszczowe, bo te rozpuszczalne w wodnie mogą być zmyte przez opady przed zeschnięciem na powierzchni roślin.
********* [quote author=ms_konik link=topic=841.msg325012#msg325012 date=1251548591] Tolka- a czy to zacieranie betonu to coś w podobie do zacierania tradycyjnych tynków cementowo-wapiennych? [/quote] Wyglada to nieco inaczej.