Forum towarzyskie »

Stop zabijaniu psów - petycja!

tez podpisalam
Jakiś czas temu w Małopolsce sąd uniewinnił faceta, który robił smalec z psów. Cała sprawa wydała się po prowokacji TVN, i po uniewinnieniu też do niego pojechali, i zapytali, czy dostaną jeszcze smalec, a facet odpowiedział, że tak, tylko że za parę dni.  😵
To chyba było w Uwadze.
Czy z takimi przypadkami nie dałoby się coś zrobić? Bo sąd argumentował, że nie ma przepisu na podstawie którego może skazać tego człowieka. Gdyby to zdarzyło się w Stanach...  😵
Przecież pieś w Polsce nie jest zwierzęciem rzeźnym! Więc nie można go uśmiercić inaczej niż usypiając  🤔 A z tego co wiem, to ten proceder nieco inaczej wyglądał i był zwyczajnym znęcaniem się. Nie rozumiem gdzie oni problem znaleźli  😵
W braku odpowiednich przepisów, na podstawie których można uznać winę i wyznaczyć karę...
Powiem szczerze, że nie znam się na prawie za bardzo, ale kojarzę, że jednak jakieś przepisy mówiące o karze za znęcanie się nad zwierzętami w Polsce mamy?
Nie wiem, czy to podchodziło pod znęcacnie, w sensie prawnym oczywiście, bo na zdrowy rozsądek to tak, ale prawo a zdrowy rozsądek....  - on chyba łapał psy, zabijał, i przerabiał na smalec.
Znalazłam artykuł, który dotyczy takiej sprawy, nie jestem pewna czy to ta sama, ale zdaje się, że tak. Zabicie psa siekirą jest uznawane chyba za znęcanie się. Wnerwia mnie, cholernie mnie wnerwia i smuci, że takie sprawy zwykle kończą się w ten sposób, mimo faktu, iż wyraźnie widać, że ktoś tu zwyczajnie zawinił.
Nie, to nie to - to był starszy facet. Poza tym, to ponoć częsty proceder, że wyrabia się na wsiach smalec z psów, bo niby ma znakomite własciwości zdrowotne  🙄
Eh... przykre 🙁
Podpisałam, a co do tego "przerabiania psów na smalec" powiem tak - niech zaczną zabijac swoich przyjaciół... 🙄
Gozya, Zważ na to, ze na wi panuje inna mentalność... 🙄
Ale zeby przerabiać psy na smalec... nie to mi się w głowie nie mieści..