Forum towarzyskie »

Dzieci, ciąże & pogaduchy o wszystkim i o niczym

nie zamierzam chronić przed całym złem świata, ale pogląd na żłobek zweryfikowałam i przed tym ochronię na 100%.
Opolanka, Panie przynajmniej powinny mieć zielone pojęcie dlaczego doszło do bójki, a przeciwdziałać można organizując czas, a nie rzucając zabawki i odwracając oczy. Nie mam dużego doświadczenia z całkiem małymi dziećmi, ale mam zaliczonych parę turnusów kolonijnych z najmłodszymi grupami (6+).

Mój Olek był w żłobku gryziony i sam gryzł, kiedyś nawet wyrywał włosy wszystkim dzieciom bo lubił je trzymać w buzi ze smoczkiem 😉 ( wiem, obrzydliwe ).
Ostatnio wrócił podrapany na twarzy bo wyrywał zabawkę a kolega sobie nie pozwolił, kiedyś ugryzł kolegę jak pani rozdawała podwieczorek, odwróciła się na chwilę dać innym dzieciom, od razu krzyk i płacz.
Są konflikty i będą bo to naturalne, tym bardziej u dzieci, które nie do końca radzą sobie z kontrolowaniem emocji. Ale konflikty też uczą i to całkiem sporo, a podrapanie się zagoi.
Ale spoko, nie leją się ciągle, większość czasu się świetnie bawią tym bardziej, że już w takim młodym wieku zawiązują się pierwsze sympatie i antypatie i dzieci trzymają się w grupach w których im dobrze.
Nawet jak dziecko nie chodzi do żłobka czy przedszkola to kiedyś zetknie się boleśnie z tym, że nie wszyscy go kochają i akceptują.
nie zamierzam chronić przed całym złem świata, ale pogląd na żłobek zweryfikowałam i przed tym ochronię na 100%.
Opolanka, Panie przynajmniej powinny mieć zielone pojęcie dlaczego doszło do bójki, a przeciwdziałać można organizując czas, a nie rzucając zabawki i odwracając oczy. Nie mam dużego doświadczenia z całkiem małymi dziećmi, ale mam zaliczonych parę turnusów kolonijnych z najmłodszymi grupami (6+).

Ja też się boję żłobków i przedszkoli. Boję się, żeby ktoś mojego dziecka nie skrzywdził. To oczywiste.
Ale słowo "bójka" w ogóle mi nie pasuje do żłobka.