no właśnie- ja jeździłam praktycznie sama jakieś 15 lat ( w tym coroczne zajeźdżanie młodziaków)i teraz trenuję pod okiem trenera już od 3 lat i jest masakra 🙄 Też wsiądę na każdego, nie spadnę itp ( młodziaki wyścigowe uczą tego najlepiej-szczególnie małe zwinne klaczki arabskie)- tylko co z tego? Mam potworne nawyki które po prostu wykorzenię chyba za 100 lat, robię postępy ale baaaardzo powoli bo nawyki są silniejsze ode mnie 🤔 A najgorszy nawyk sztywna ręka- poprawiłam się bardzo już w tym aspekcie bo jest najważniejszy tak naprawdę ale ciągle nie jest tak jak być powinno...
Moje zdanie jest takie: Dupogodziny jak najbardziej, ale koniecznie jak na jakiś czas musi być chociaż jeden trening/konsultacja/rzucenie okiem kogoś o wiele bardziej doświadczonego. Tłuc dupogodziny, ale weryfikować, czy robimy to dobrze, czy może wręcz przeciwnie! 🏇
Uważam, że podstawą solidnej pracy z koniem nie mogą być sam talent czy wyczucie. Wydaje mi się, że jest też różnica między umiejętnościami (np. techniką, wykonywaniem danych elementów), a doświadczeniem (umiejętnością reagowania w różnych sytuacjach, wykorzystaniem wiedzy do pracy nad danym problemem). Myślę, że najlepsze efekty przynosi połączenie jazdy na wszystkim, samemu, ale też na dobrych koniach i z dobrym trenerem - żeby się uczyć, a potem wykorzystywać tę naukę w praktyce. Pracować nad sobą siedząc na profesorach, bawić się wsiadając na młodziaki czy konie do odrobienia. Bez tego zawsze pozostaniemy z jakimś brakiem - albo staniemy się niesamodzielni, albo nie będziemy robić postępów. I przede wszystkim - należy być zawsze otwartym na krytykę, i jak napisała Atea -