Forum towarzyskie »

Sprawa Piotrusia

Śledzę to w TOK fm. I jestem wstrząśnięta.
To jakiś horror.
Zobaczcie sobie filmik z linku.  😲
Piotruś
Aż się wierzyć nie chce.
Im więcej mam do czynienia z instytucjami, mającymi chronić prawo tym bardziej w nie wątpię. A podobne przykłady mam na własnym podwórku.
Rozmyśliłam się, jeszcze na mnie najedziecie.
wiecie co, nie znam się na tym, nie jestem psychologiem.
Oczywiście fakt zabrania dziecka siłą z domu w towarzystwie eskorty 6 policjantów to dla mnie abstrakcja.

Ale mam pewne ale. Po przeczytaniu tej relacji pierwszą moją myślą było,  że oni źle do tego podeszli.
Jestem sobie w stanie wyobrazić jakim tyranem może być facet (też byłam na studiach i wizja konfrontacji z jednym powodowała, że mdlałam ze strachu), ale chyba zarówno matka (wyedukowana w tym kierunku) jak i facet (który jak przypuszczam choć trochę zdrowego rozsądku ma) mogli trochę zmienić scenariusz tych spotkań i możliwe, że to by rozwiązało problem.
Skoro było widać, że dziecko boi się podejść do furtki, gdzie czeka ojciec, to dlaczego nie zmienili tego `systemu` po kilku spotkaniach. Czy dla dobra dziecka (bo uważam, że dziecko potrzebuje czasem zobaczyć ojca, tak samo jak ojciec potrzebuje kontaktów z dzieckiem) nie można było tego zmienić?
Jestem pewna, że frustracja ojca pogłębiała się z czasem, im bardziej nie mógł się spotkać z dzieckiem, tym większym świrem się stawał i dlatego używał wszelkich sposobów (kontakty, policja itp) żeby postawić na swoim.
Ponieważ matka jest `zawodowo` w temacie uważam, że specjalnie i wręcz ostentacyjnie trzymała się tego `scenariusza spotkań`, wiedząc że dziecko nie wyjdzie i `jej racja będzie na wierzchu`.
Mi się wydaje, że wystarczyłoby choć trochę poudawać (tylko ze względu na dobro dziecka) i spotykać się w innym miejscu (chociażby zaprosić do domu, albo do neutralnej `sali zabaw` czy do zoo... w obecności kuratora oczywiście...