Pierwsza przygoda z systemem.Pojechaliśmy sobie po siano w dwa samochody z przyczepami-jeden z bukmanką.W powrotnej drodze na 7-emce drapnęli nas chłopcy z inspekcji drogowej.Na szczęście wyszło,że VW Transporter z bukmanką nie podpada pod viaTOLL i nam odpuścili nie zatrzymanie do kontroli.No i nie zważyli,bo przeładowani byliśmy sporo ponad 3.5 tony 😂
Dokładnie tak-DMC Transportera 2750kg,DMC naszej bukmanki 750(!)kg,co daje równe 3500kg,a viatoll obowiązuje powyżej.A że wtedy przeładowaliśmy...cóż,jeździmy po siano ponad 40km,a" kto jest bez grzechu,niechaj pierwszy rzuci kamieniem" Domyślam się rtk,że Ty z tych praworządnych,co nawet prędkości nigdy nie przekroczyli.
Pracownicy od mojego ojca musieli być na szkoleniu w sprawie poruszania się po drogach różnych pojazdów, tam parokrotnie podkreślono sprawę tacho. Oni jeszcze drążyli temat i pytali czy jeśli ktoś ma swoje małe auto i podłącza do niego przyczepkę łapiąc się na Viatoll, a robi to prywatnie (niezarobkowo) to czy też musi mieć tacho? Odpowiedź była twierdząca 😀
tak na szybko sprawdziłam przepisy i żadne zmiany nie ukazały sie na Inforze od ubiegłego roku, no chyba, że to są nowe przepisy, które jeszcze nie są opublikowane, a już przyjęte... no ale może ktoś bardziej biegły wie i się wypowie...
1) czas pracy kierowców wykonujących przewóz drogowy, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy;
2) obowiązki pracodawców w zakresie wykonywania przewozów drogowych;
3) zasady stosowania norm dotyczących okresów prowadzenia pojazdów, obowiązkowych przerw w prowadzeniu i gwarantowanych okresów odpoczynku, określonych rozporządzeniem (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającym rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającym rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. UE L 102 z 11.04.2006, str. 1), zwanym dalej „rozporządzeniem (WE) nr 561/2006” oraz Umową europejską dotyczącą pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR), sporządzoną w Genewie dnia 1 lipca 1970 r. (Dz. U. z 1999 r. Nr 94, poz. 1086 i 1087), zwaną dalej „Umową AETR
4) okresy prowadzenia pojazdów, obowiązkowe przerwy w prowadzeniu i gwarantowane okresy odpoczynku kierowców:
a) zatrudnionych na podstawie stosunku pracy,
b) niebędących pracownikami
— wykonujących przewozy regularne na trasach nieprzekraczających 50 km pojazdami, o których mowa w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006.
No to ja chyba dobrze rozumiem, ze trzeba byc kierowca na umowie, zeby Cie tacho obowiazywalo w ogole?
BASZNIA ja dokładnie tak samo rozumiem jak Ty, ze trzeba być zawodowym kierowcą (działalność własna usługowa lub na umowę jako pracownik)aby tacho obowiązywało..
Już wiem. Klucz do tachografu to "przewóz handlowy". Niektórzy złośliwi policjanci uważają, że jeżeli samochód lub przyczepka jest w leasingu lub zarejestrowana na firma, to ruchy są handlowe, a nie na własny użytek.
I powiem Wam ciekawostke. Otoz moj tata ma w swoim aucie wzmacniana szybe , bodajze alkaiczna jakas, i viatolla przez nia nie chce lapac, o czym pojecia nie mielismy przy odbiorze viatolli, nie pytano nas o to, ani nic. Wyszlo w praniu, w trakcie jazdy, kombinujac dzialac, pytajac, zjezdzajac na cpn z viatola, ale ze weekend to na infolini nie wiele sie dowiedzielismy. W koncu ja w swoim aucie mialam dwie viatole.
Jak nam na cpn powiedziano, powinnismy miec urzedzenie z antena, inne po prostu. Wiec ojciec poejchal do punktu (200km) i mowi o tym, na to pan : Ze w zasadzie to czy nie molgby przykleic viatoli do lusterka na zewnatrz, no to ojciec pyta a jak odpadnie to co? na to pan ze no straci 120zl.... No to Pan mowi, a nie moglby Pan wyciagac reki przez okno przejezdzajaca przez bramke? I to calkiem na serio.... Wkoncu mysli mysli, i mowi a nie mozna w przyczepie zamontowac, albo na dachu?
Bo w sumie to to urzadzenie dopiero testuja , to nowe, i nie maja rozwiazania, ale dostaniemy pismo, w razie zatrzymania ITD, ze sprawa jest w toku....
W przyszłą niedziele jedziemy z koniem na trasie Poznań - Biały Bór (bus + przyczepka 1,5 konna). Mógłby mi ktoś rozjaśnić parę kwestii ?
🤔trzałka: Dostając takiego ViaBoxa płaci się kaucje w postaci 140zł, która jest zwrotna (?). To znaczy że jest to coś w rodzaju wypożyczenia go (przejeżdżam planowaną trasę, po czym oddaje pudełko) ? 🤔trzałka: Żeby go dostać musimy zarejestrować się w systemie Viatoll. Jak to zrobić, co jest potrzebne i gdzie ?
Z góry dziękuję za odpowiedź, strasznie to wszystko dla mnie niejasne 😡
czy jeśli jadę z bukmanką trasą nie objętą opłatami (wg. mapy viatolla) to muszę mieć mimo to viabox (który pokaże opłatę 00,0) ? wiem - pytanie z serii tych głupszych, ale żyjemy w kraju pełnym paranoicznych przepisów, więc wolę spytać 🤔wirek:
Viabox obowiązuje Cię tylko na trasie która jest płatna, jeśli nie płatna nie musisz mieć urządzenia Btw tak dla ciekawości jeśli by się zdazylo ze wjedziesz na płatna i przejedziesz przez jakas bramkę bez kamer. A nie zatrzyma Cię inspekcja mandatu nie dostaniesz bo te bramki nie rozpoznają czy jestes duży czy mały. Natomiast jeśli przejedziesz przez bramkę z kamerą to na 100 dolapie Cię inspektor:-)