Forum konie »

Ogranizuje amatorskie zawody.... i co dalej ;)

Wielu z nas myśli o zorganizowaniu takiej imprezy, lecz, gdy człowiek zacznie zagłębiać się w szczegóły, to potrafi go przerazić multum spraw, jakie musi załatwić...

Tak więc proponuje wątek, gdzie każdy będzie mógł się podzielić swoimi doświadczeniami i spytać o radę... 😉

Żeby nie zagłębiać się w kwestie czy planowana impreza kwalifikuje się na masową, czy nie, żeby uniknąć zezwoleń i innych formalności, warto zaangażować samorząd przy organizacji.
Ponadto władze samorządowe mogą zagwarantować takie sprawy, jak: wywóz śmieci, toi-toi'e, namioty, ławki, stoły, nagłośnienie i jeszcze parę innych rzeczy (zależy z jakiego szczebla instytucją samorządową rozmawiamy).

Kwestie zezwolenia na sprzedaż alkoholu może załatwić firma zajmująca się cateringiem. W trakcie negocjacji z taką firmą trzeba dogadać takie kwestie, jak dostarczenie energii elektrycznej (zwykle tym zajmuje się organizator), menu, ew. zakres cenowy i np. zasponsorowanie posiłków dla VIPów.

Warto pogadać z miejskim MOSiRem. Oni chętnie angażują się we współpracę w takich imprezach, bo niewiele muszą robić, a mogą się wykazać przed przełożonymi. MOSiR jest jednostką organizacyjną Urzędu Miasta, więc współpraca z MOSiRem jest jednoznaczna przychylnością władz Miasta.

To narazie tyle, ile mogę napisać, wiele spraw jeszcze przed nami... W przyszłym tygodniu będę wiedział jak wygląda kwestia drukowania plakatów (zwłaszcza jak to wygląda cenowo 😉 ).

A teraz moje pytanie, czy ktoś orientuje się, gdzie można niedrogo kupić flo? Ilość powiedzmy 300sztuk?

Gdzie najlepiej na śląsku kupić drągi na parkour? Narazie najtańsza opcja to kupno na tartaku kantówki sosnowej i przewiezienie do stolarni, gdzie mi je niedrogo sfrezują (?) na prawie okrągłe. Ale do tego dochodzi konserwacja i malowanie, więc koszt i tak nie jest niski.

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI
W kwestii flots- my zamawialiśmy zawsze tu: http://kotyliony.pl/.
Dobre ceny, dowolna kolorystyka, bardzo dobre wykonanie.
upewnij się, że będzie na zawodach karetka - nie wiem, czy jest na to przepis. Ale dla własnego spokoju ducha warto o tym pamiętać.
Drągi - kupowałam 30 sztuk, po 15 zł za sztukę 🙂 Drągi 3,5 m bodajże 12 albo 15 cm, nie pamiętam. Idealnie gładkie, nielakierowane, niemalowane w miejscowości Wielka Wieś u pana Tomka pod Skrażyskiem (jak chcesz, więcej informacji na pw 😉 ). Musiliśmy sobie je sami pomalować, ale były śliczne 🙂 Pan Tomasz zajmuje się ogrodzeniami, między innymi drewnianymi, stąd takie ceny 🙂

Flo zawsze robiła mi znajoma Iwona Maciąg (telefon podam na PW) bodajże 6 zł za sztukę. Oczywiście wyrób jest profesjonalny, nic w stylu DIY 😉

Co więcej by tu... Mam za sobą kilka organizowanych zawodów, zazwyczaj na terenie ośrodków z hotelem, więc mieliśmy bezpośrednio zaplecze gastronomiczne, pensjonatowe, imprezowe itd.
Organizowałam raz w stajni bez takiego zaplecza, współpracowałam z sejmikiem gminy i namówiłam wójta na sponsoring ( jeden konkurs odbywał się o puchar wójta 😉 ). Polecam zamawianie pucharów i statuetek stąd:
http://www.trofea-sport.pl/mod-subjects-viewpage-pageid-1.phtml
Bardzo profesjonalna firma, przyjemne ceny, a i z domu miałam wówczas blisko 🙂


Karetka jest obowiązkowa na zawodach regionalnych. Jednak warto również zapewnić ją na amatorskich, dla bezpieczeństwa. Zazwyczaj nie wiąże się to z wysokim wynagrodzeniem, sanitariusze (przynajmniej mnie) zawsze chętnie obstawiali tego typu imprezy 🙂
O właśnie o karetce zapomniałem napisać. Oczywiście będzie, tak samo weterynarz.
Karetkę najtaniej o ile się orientuje można zamówić od Maltańskiej Służby Medycznej.

Karetka - obowiązkowa
Wet - zalecany
Kowal - Fajnie, żeby jakiś był, ale tu lepiej być ostrożnym, bo ludzie mają różne upodobania.
Nawet amatorskie zawody potrzebują sporego zaplecza i nakładów (choćby pracy 😉 ). Przygotowanie podłoża, ustawienie parcours (fair), sprawa sędziowania, wspomniana powyżej karetka, listy startowe, nagłośnienie, nagrody... - czeka Was sporo pracy 🙂
Co najważniejsze przy organizacji zawodów - sędziowie 🙂
Ja ściągałam po znajomości, zdobywałam nr przez pocztę pantoflową, w pzj niczego się nie dowiedziałam, bo akurat nie posiadali nr telefonów do wskazanych przeze mnie osób...
Sędziowie mają z zasady stałą stawkę na zawody, jedynie mogą dyktować koszty dojazdu.

Przypomniało mi się, że organizowałam raz zawody ujeżdżeniowe nie mając... czworoboku. Udało się jednak go szybko załatwić wypożyczając z OZJ (!!), ponieważ ponoć każdy OZJ ma jeden publiczny komplet płotków, liter oraz przeszkód z drągami do wypożyczenia 😉 Sfinansowany całkowicie z publicznych środków jakimi dany ozj dysponuje (czyli naszych pieniędzy), tylko nikt o tym nie mówi, bo i po co 😉 Także polecam się dokładnie wypytać w ozj-cie czym dysponuje, zazwyczaj większość sprzętu mamy wówczas z głowy, typu własnie czworobok, nagłośnienie, często flots, a nawet nagrody rzeczowe, które zostają z innych zawodów 🙂


dada, to jest sporo pracy, ale jakiej przyjemnej 🙂 Ja zawsze się cieszyłam jak wszystko się udawało, jak ludzie byli zadowoleni i miło wspominali mój ośrodek 🙂
Strasznie ważna jest ekipa, z którą będziesz organizował zawody. Pełni zaangażowania ludzie potrafią na prawdę zrobić cuda. Patrząc z perspektywy czasu - bardzo miło wspominam to przedsięwzięcie 🙂
Jeśli chodzi o drukowanie plakatów,to wszystko zależny  od ilości.

Niezależnie,od papieru,od formatu i ilości kolorów.

Zapytaj w drukarni offsetowej, lub w drukarni cyfrowej.


Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się