Witajcie, Jestem studentką 5 roku biologii i zbieram materiały do pracy magisterskiej na temat ustalania hierarchii u koni. Oprócz własnych obserwacji, główną część mojej pracy będą stanowiły opracowane wyniki ankiet. Chciałabym Was prosić drodzy forumowicze o podzielenie się ze mną swoimi wiadomościami/obserwacjami na temat zachowań koni na wybiegach, jak konie walczą o dominację, jak ona się zmienia. Jak to wygląda u Was (jeśli posiadacie stajnię) lub w stadninach gdzie jeździcie lub szkolicie innych. Czy zawsze dominującym koniem jest najstarsza klacz ze stada? Czy zmienia się pozycja konia dominującego i jak często? Czy konie walczą ze sobą i jakie odnoszą rany? Będę wdzięczna za każdą odpowiedź. Proszę jeśli macie jakieś doświadczenie lub wiedzę w tej sprawie o podzielenie się nią ze mną.
Bardzo bym was prosiła o wypowiedzenie sie w ogole na temta hierarchii czy wg was takowa ma miejsce w sztucznych stadach
poprawiłam tego byka w tytule. c.
po raz drugi poprawiłam 🙄 alexy1987, pisze się hierarchii, nie poprawiaj po mnie z powrotem na błędna pisownię, skoro zrobiłam Ci uprzejmość i poprawiłam ten paskudny błąd. podpisano: moderator
Pytanie 5,6 i 7 do czego się odnosi, w czym te wielkości mają mieć znaczenie? Rozwiń to pytanie. Pytanie 11 pokrywa sie z 10. Wystarczy dodać w 10 do odpowiedzi, że ulega zmianie możliwość dopisania jak często, lub rozwinąć ilośc odpiowiedzi. Brakuje pytania o to, czy i jak często zmienia sie ilosć koni w stadzie i jaki to ma wpływ na hierarchię. Moim zdaniem brakuje możliwości opisania zachowań przywódcy i koni dominujących nad tymi słabszymi, bo każdy koń robi to inaczej.
oj... co to w ogóle za ankieta? ratunku 😵 te pytania 5 czy 6? czy co ma znaczenie dla czego?(tak ja się domyślam o co chodzi, ale na litośc boską ...).
I w ogóle jaka najstarsza klacz ze stada? Sztucznie łączona grupa koni przez człowieka to zupełnie inna bajka niż stado istniejące w warunkach naturalnych dla gatunku.