a ja mam przedszczeniakowy dylemat, jeden z miliarda, ale konkretny - pies czy suka 😉 Zawsze miałam suki 😉 Aktualnie w domu mam suki. A do siebie do domu waham się czy przypadkiem nie brać psa... Problemu cieczkowego domowego nie powinno być za bardzo, bo jedna sucz sterylizowana a druga ma cieczkę raz na rok. ALE Nie mam doświadczenia z psem-psem Boję się nieco cięższego do szkolenia temperamentu (choć nie jest to moja główna obawa). Najbardziej martwi mnie ewentualna agresja wobec samców i popędy, podczas których pies mógłby być nie do ogarnięcia... W sumie jakby co zawsze mogę wykastrować chłopaka, ale z 2 strony biorę szczeniaka z linii totalnie wystawowych, więc możliwe, że byłoby szkoda... Ryzykować, nie ryzykować? Chcę zabierać psa ze sobą regularnie do stajni i nie chcę konfliktów międzypsich. Z drugiej strony jak sucz będzie ciekła to 1.5 miesiąca z głowy - zasmyczenie i basta... Uh... myślę i myślę i kompletnie nie wiem na co się zdecydować...
Blow, może i pływać nie lubi, ale w jakim urzekającym robi to stylu! :P
Anaa ja miałam zawsze psy, teraz mam sukę... i kolejna też będzie zdecydowanie suka 😉 Może to kwestia przypadku. Może kwestia tego, że zawsze mieliśmy psy-psy obronne a teraz retriever, z goła inny temperament i nastawienie. I nie chodzi tu o trudność nauczenia psa czy dogadania się z nim.. to bardzo indywidualne, tak sądzę. (chociaz nie da się zaprzeczyć, mając psa niesterylizowanego cieczki w okolicy a nawet suki bez cieczki a kusząco pachnące - lub co gorsza jak trafi się pies z takimi wahaniami testosteronu że gwałci co się rusza i nie rusza - uniemożliwiają normalne funkcjonowanie ) Chodzi raczej o terytorializm i bojowość. O pobudliwość psów względem suk - nie zawsze danie po jajkach pozbawi problemu, o czym było już tu wspominane. Psy kastrowane też się mogą pobudzać na sukę i próbować kryć. Niektóre aż do przesady. A to męczące. I ten cały terytorializm, bycie maczo... ale może to kwestia moich psów była, nie koniecznie wszystkich. 😉