Jasne, że mam 🙂 I nie ważne co ma w dowodzie w O1? Przecież homologacja i to co jest w dowodzie jest najważniejsze, a nie przelicznik 1,33:1 Auto 3200dmc O1- 1800 i co dalej mogę ciągnąć przyczepę 2406?
Jasne, że mam 🙂 I nie ważne co ma w dowodzie w O1? Przecież homologacja i to co jest w dowodzie jest najważniejsze, a nie przelicznik 1,33:1 Auto 3200dmc O1- 1800 i co dalej mogę ciągnąć przyczepę 2406?
Nie, bo konstrukcja auta na to nie pozwala, choć pozwala przelicznik. Ale jak masz DMC auta 3200, Q1-3200 to u nas 2406, ale może w innych krajach będziesz mógł 3200, a w innych np. tylko 1000kg.
Ciekawe co odpowiedzą zwolennicy współczynnika 1.33?
A kto jest zwolennikiem ??? Nauczcie się że prawo jakie jest takie jest i trzeba go przestrzegać . A to czy nam się ono podoba to już inna sprawa.
Mnie się ten przepis nie podoba i jest chory. W Niemieckim Briefie jak masz coś wpisane to koniec i kropka , ale oczywiście jak czegoś wpisane nie masz to też problem . 😉
Nie obwiniam cię. Mam inne zdanie, temat wałkowałem również na RV i zasięgałem informacji w Policji. I tyle...
To może wystąp do Ministerstwa Transportu niech ci wydadzą opinię na piśmie . Bo jak widać jesteś niereformowalny. Przepis jest i na tym koniec a to czygo będziesz łamał czy nie to już twoja sprawa. Cytat Osobną,wartą uwagi rzeczą jest DMC przyczepy. Teoretycznie, w dowodzie rejestracyjnym znajdziesz informacje dotyczące DMC przyczepy hamowanej i niehamowanej. A jednak, w myśl polskich przepisów przyczepa hamowana to taka, które hamulec uruchamiany jest z pozycji kierowcy. W naszym kraju wszystkie przyczepy, które możesz holować busem lub osobówką, są wyposażone w hamulec najazdowy, który nie spełnia wymogów definicji przyczepy hamowanej…. To paradoks numer dwa. Czyli znowu stosuje się tutaj wzór matematyczny: 1,33:1 czyli stosunek masy dopuszczalnej pojazdu do DMC przyczepy musi być zgodni z nim.
Tu nie chodzi o homologację auta tylko hamulca najazdowego. Gdybyś miał w przyczepie hamulec uruchamiany z pozycji kierowcy to było by 1 - 1 czyli tak jak w dowodzie .( z tego co wiem takie hamulce stosuje się w przyczepach Amerykańskich ) A przy hamulcach najazdowych stosuje się przelicznik 1, 33 - 1 😉
Te przepisy o których mówisz nie dotyczą kierujących, a tylko wydających homologację
Z tobą się nie da dyskutować . 😵 Co ma homologacja do tego przepisu .
Homologację auta masz na 2000kg . Czy tak ??? Przyczepa waży 2000 kg czy tak .???
To jak chcesz mieć zgodność przyczepy z hologoacją auta to zastosuj w nim hamulec uruchamiany z kabiny kierowcy. A jak masz hamulec najazdowy to musisz zachować współczynnik 1,33 DMC auta do masy przyczepy
Czyli Z hamulcem najazdowym
DMC przyczepy 2000kg To DMC auta 2660 kg
Myślę że dziecko z podstawówki by to zrozumiało 😵 😵 😵
Elektryczny też musi mieć oddzielną instalację obsługiwaną z miejsca kierowcy- niestety ściema z przyłączem do świateł stopu nie wchodzi w rachubę bo nie pozwala na regulowanie siły hamowania ( tak jak pedałem hamulca) Nie kombinuj, bo nie ty pierwszy to wymyśliłeś!
Elektryczny też musi mieć oddzielną instalację obsługiwaną z miejsca kierowcy- niestety ściema z przyłączem do świateł stopu nie wchodzi w rachubę bo nie pozwala na regulowanie siły hamowania ( tak jak pedałem hamulca) Nie kombinuj, bo nie ty pierwszy to wymyśliłeś!
Zoonk . to nakładka na pedał hamulca 🤣 Zresztą to nie ma znaczenia . Najazd ma 1,33 do 1 a hamulec obsługiwany z przedziału kierowcy 1 do 1 . Takie przepisy . taki klimat . 🤣 🤣 🤣
Smok10, a jaki to konkretnie przepis? Dlaczego pytam: bo słyszałam, że ktoś radośnie przeniósł przepis dotyczący samochodów ciężarowych, a sama, mimo poszukiwań, nie znalazłam takiego przepisu (o proporcji 1,33) dotyczącego samochodów osobowych. Przepisu a nie komentarza. Natomiast napotkałam, że rzeczywista masa pojazdu ciągnącego ma być większa od DMC przyczepy.
Jak wystawia homologację, to wie czy samochód przy haku ma wyjście na hamulec do przyczepy - już?!?!
Ja już abstrahując od całej rozmowy odniosę się tylko do cytatu.
Tak dla przykładu melehowicz, mój samochód, gdy go kupowałam nie miał haka, zakładaliśmy go sami, a mimo to w dowodzie miał od początku na przyczepę z hamulcem 1600kg. 😉 Zatem powyższy cytat jest bez sensu.
No i właśnie jak zwykle jest to niespójność Polskich przepisów .
Poz. 951 OBWIESZCZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1) z dnia 6 czerwca 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Dział III, Rzdział 4: Hamulce, § 14, pkt 7: 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.
Przy hamulcach sterowanych z kabiny kierowcy stosuje się przelicznik 1 do 1 , czyli tak jak w dowodzie 😉 Dałem przykład hamulców elektromagnetycznych 😉
To nie jedyny debilizm prawny , bo jesteśmy jedynym krajem w UE w którym obowiązuje Viatoll na samochód do 3,5 T z ciężką przyczepą . Czyli np. Van z Campingiem czy Bus z przyczepą dla koni. 🙄 Ale niestety to nasz debilizm prawny i musimy ( teoretycznie ) się do niego stosować.
Szalona : zanim określisz czyjąś wypowiedź jako bez sensu zasięgnij wiedzy. homologacja na pojazd i wszystkie jego parametry jest wydawana przed jego pierwsza sprzedażą i nie ma znaczenia czy dana instalacja jak np dodatkowa instalacja hamulca jest w nim zamontowana czy nie.
Według cytowanej przez orędowników praworządności żaden europejski SUV nie może ciągnąć przyczepy dwukonnej! Zatem na polskich ulicach stoją ślepi policjanci i ujada ze nie widzą okazji do wlepienia mandatu.