Forum konie »

Ewakuacja koni- Wasze doświadczenia, spostrzeżenia i porady

Dodofon przecież wszędzie, gdzie zastosowane są zraszacze jest też prąd... Kompletnie nie znam się na podłączaniu takich rzeczy, ale sądzę, że jest opcja przy której automatycznie przed uruchomieniem zraszaczy odłącza się prąd (poza pompą wodną)...
Nie zdecydowałabym się nie dzwonić po straż... lepiej mieć straty przez wodę, niż stracić wszystko przez pożar, który "chyba dałoby się opanować"
Gaśnica działa jak najbardziej - na niewielkie pożary działa i do tego służy. Przy wyborze: straty od gaśnicy - straty od ognia - wybrałabym to pierwsze. Poza tym gaśnica może pomóc przy ewakuacji na moment przygaszając ogień na trasie wyprowadzania koni.
Nie wiem też kto trzyma butle gazowe w stajni  😲
_Gaga, inteligentne systemy równocześnie ze zraszaczami odpalają oświetlenie by oświetlić drogę ewakuacyjną, moga również odciąć prąd
rozumiem, że w przekonaniu twoim dodofon zraszacze montuje się tam gdzie nie ma prądu;] dla mnie czysta herezja
Ba, przyszli strazacy pieszo, bo autem nie dało sie dojechac....

strażacy czy ochotnicy z OSP ? - mają takie same umundurowanie wiec trudno czasem odróżnić
piszesz też ze sie do pożaru nie dało dojechac .. a czyj to obowiązek jest aby droga dojazdowa była przejezdna ? straży ?
Też mam stajnie i jak się tylko na wioskę sprowadziliśmy z końmi to jedną z pierwszych czynności był tel. do gminy aby nawieźli czegoś na drogę w celu utwardzenia ... . Czas leciał i nic dlatego sami znaleźliśmy "piach" a gmina wykonała resztę - to samo było z hydrantami ...........

Żadna woda, tam gdzie prąd!!!! (klaniaja sie lekcje fizyki z podstawówki)

Rzeczywiście jesli wystąpi pożar to trzeba odłączyć wszystkie media ale tak jak pisze sznurka - jeśli jest zainstalowany system p.poż typu zraszacze / tryskacze to system sam odłączy prąd tam gdzie trzeba sam "potrafi" otworzyć okna, pozamykać/otworzyć drzwi, klapy dymowe, itp itd