Witam serdecznie! Szukam osób, które trzymały konia w Łańsku w ostatnich 2 latach lub wiedzą jakie konie tam ostatnio stały.Poproszę o odpowiedź na priv.
Iszka skoro mój ogier Cię nie interesuje, no trudno, to w Radostach jest śliczny siwy walijczyk, ok 126cm, trochę większy, ale z licencją.
A co do kursu naturalu to już wszystko ustalone. Odbędzie się 27-29 kwietnia w Dercu, poprowadzi go Wojciech Ginko ze Zbrosławic. Miejsca wolne jeszcze są więc zapraszam do zgłoszeń. Hasło przewodnie kursu - NATURAL DLA KLASYKI
Ania rezerwuj bardzo proszę :kwiatek: jak zwykle 2 😀 mogą być pod wiatą :kwiatek: przyjeżdżam z nelsonem i moje pierwsze wspólne zaowdy z be greatem - umrę ze strachu 🥂
Renatka ale na ostatnich zawodach w robsonowie mini LL stało jak zwykłe LL w Kętrzynie 😀 a LL miało wszędzie po 90cm - stąd moje obawy heh, zwłaszcza że na razie skupiam się na samych szeregach gimnastycznych a parkurek jechałam 2 razy 😉
Agaleon - Ty moze w Kowmarze teraz jezdzisz, czy co ? Achaja - tak, to wlasnie ja :P Ja bym nie przegonila, ale jak kowal zaczal bluzgac ze mam Cie z psem wyrzucic, a jak nie to on tam zaraz porzadek zrobi to juz wolalam powiedziec :P
Kuuuurde, szkoda mi tych odznak... Zrobilabym w koncu to srebro, ale mam juz plany wyjazdowe na majowke ;/
A co do kursu naturalu to już wszystko ustalone. Odbędzie się 27-29 kwietnia w Dercu, poprowadzi go Wojciech Ginko ze Zbrosławic. Miejsca wolne jeszcze są więc zapraszam do zgłoszeń. Hasło przewodnie kursu - NATURAL DLA KLASYKI
Dokładniej o szkoleniu poniżej. Zajęcia b.ciekawe, gorąco polecam.
NATURAL DLA KLASYKI Czyli Jak wykorzystać wiedzę natural horsemanship w uprawianej dyscyplinie jeździeckiej.
Cena szkolenia:
dla uczestnika z własnym koniem: 400 zł dla obserwatorów (bez koni): 200 zł
W czasie kursu odbędzie się łącznie 18 godzin zajęć (piątek 4 godziny, sobota 8 godzin, niedziela 6 godzin), program szkolenia:
Piątek:
Wykład: 2 godziny Prawidłowe relacje człowieka z koniem. Budowanie wzajemnego zaufania i szacunku przy jednoczesnym zdominowaniu konia przez trenera. Człowiek osobnikiem alfa dla konia.
jak koń odbiera typowe zachowania człowieka i co z tego wynika. kształtowanie prawidłowych zachowań konia w boksie, na pastwisku i podczas pracy w ręku lub w siodle; pierwszy kontakt z koniem, rozumienie przez człowieka zachowań konia i niezbędny czas na ułożenie lekcji w głowie, rozumienie przez konia zachowań człowieka i wykorzystanie tego do kontrolowania ruchu konia (jako jednego z elementów dominacji). bezpieczeństwo w stajni,
Prezentacje: 2 godziny
układanie właściwych relacji człowieka z koniem w stajni czyli jak w boksie i w stajni uzyskać pierwsze elementy podporządkowania konia. układanie właściwych relacji człowieka pracującego z koniem na lince na przykładzie ćwiczeń przygotowujących konia do zaakceptowania przyczepki. układanie wzajemnych relacji człowieka pracującego z koniem w roundpenie czyli lonżowniku. Czas na odprężenie i ułożenie lekcji w końskiej głowie (soaking)
Sobota:
Wykład: 2 godziny Savvy naturalsów i wyczucie jeździeckie klasyków znaczenie w treningu koni. Habituacja czyli przyzwyczajenie konia (do przedmiotów, których się boi). Odczulanie i uczulanie.
Zajęcia praktyczne: 6 godzin Savvy u naturalsów i wyczucie jeździeckie klasyków, a osiąganie dobrych rezultatów w szkoleniu koni na przykładach (zgięcia boczne, pokonywanie trudnej przeszkody, ładowanie konia do przyczepki, odczulanie konia na strachy, praca na lice i praca w roundpenie).
pozwalać uciekać od "strachu" czy nie pozwalać instynkt ucieczki, metoda approach and retreat (zbliżania i oddalania), metoda flooding (zalewania), inne użyteczne metody pokonywania lęków konia na przykładzie niechęci do podawania nóg.
Niedziela:
Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi: 1 godzina
Zajęcia praktyczne: 5 godzin.
pokonywanie nieznanej przeszkody w siodle praca na lice i praca w roundpenie ładowanie do przyczepki
W trakcie zajęć teoretycznych i praktycznych poruszane będą także: 1. Podstawy anatomii i fizjologii (krótko dla przypomnienia i uporządkowania):
zmysły (wzrok, słuch, węch, smak, wrażliwość skóry i szósty zmysł czyli intuicja) mózg, sposób myślenia (brak myślenia linearnego) i sposób zapamiętywania (uczenia się) dobrego i złego, pamięć fotograficzna i odpowiednia do znanych "zdjęć" reakcja. akcja i reakcja, reakcja ucieczki, reakcja przeciwstawiania się naciskowi, wpływ czasu na ułożenie lekcji w głowie (soaking czyli nasiąkanie) na proces uczenia się konia.
2. Komunikacja, zaufanie, szacunek i dominacja (kształtowanie psychiki) oraz energia, równowaga, rozluźnienie (rozwój fizyczny).
3. Podążanie (paceing), prowadzenie (leading) i rytm w pracy z koniem.
4. Jak umiejętność posługiwania się pomocami naturalnymi może poprawić stosowanie pomocy klasycznych. Pomoce w jeździectwie naturalnym, a pomoce w jeździectwie tradycyjnym:
wzrok, oddech, energia, intencja i inne, kantary sznurkowe i dually, liny treningowe, baciki z linką,
5. Stopniowanie pomocy jako warunek właściwej reakcji na pomoce (przy okazji jak niewłaściwe używanie pomocy psuje dosiad i zakłóca równowagę konia, przy okazji równowaga amazonki/jeźdźca warunkiem prawidłowego ruchu konia).
6. Odczulanie (odwrażliwianie):
pozwalać uciekać od "strachu" czy nie pozwalać instynkt ucieczki, metoda approach and retreat (zbliżania i oddalania), metoda flooding (zalewania), inne użyteczne metody pokonywania lęków konia i budowania dominacji człowieka
Wie ktoś,czy jest możliwość abym gdzieś tu na miejscu zrobiła badania,opłaciła lic zawodnika i do klubu ? Czy muszę do siebie specjalnie ( do Gdańska) jechać i to załatwiać ?