Może to głupie pytanie ( ale ja w tej kwestii nie mam doświadczenia, moje konie całe swoje życie chodzą boso) więc chciałam zapytać kogoś mądrzejszego. Otóż, kuc którego kupiliśmy dla córki jest podkuty na przód. Kupując pytałam dlaczego, czy są to jakieś wskazania zdrowotne, właścicielka powiedziała że nie i chyba jest to prawdą bo robiliśmy przed zakupem TUV i wszystko jest w porządku. Moje pytanie jest takie. Czy mogę go bez obaw rozkuć i zostawić bosego na sezon , czy lepiej teraz nie eksperymentować, kuć jak do tej pory a rozkuć go dopiero na zimę po sezonie startowym....? Kuc pracuje na profesjonalnym podłożu ale trakty komunikacyjne, padoki i łąki mamy mocno zróżnicowane. Jest drobniutki kamyczek, piasek, ale są też korzenie czy twarda glina.
Ja bym rozkuła po sezonie, ale nie na zimę. Różnie konie reagują. Na zimę bym się trochę bała ze względu na możliwe przymrozki i twarde podłoże 😉 Ja ostatnio rozkułam kobyłę i o ile same kopyta nieźle to zniosły, chociaż są słabsze to wyszedł problem ze strzałką. Podkowa maskowała problem i jak się jej pobyliśmy to wyszła tkliwość 😉
brzezinka, jeśli nie macie potrzeby używania haceli to możesz spróbować rozkuć go teraz. W razie, gdyby okazało się, że ma kiepskie kopyta i źle sobie radzi boso, za parę dni możesz okuć z powrotem przecież.