Lena, oj już prawie zapomniałam, że byłam w Gruzji, tyle się tu w Warszawie dzieje... W Tbilisi wzięliśmy sobie łaźnie tylko dla nas we dwoje na godzinę, do tego peeling i masaż - tylko ostrzegam, że trzeba się total na golasa położyć na kamieniu i obcy pan bez ceregieli cię tam obsługuje 😁 Byliśmy w tej łaźni z kopułami, widać na pierwszy rzut oka. W Tbili jest super knajpka Cafe Kala się zwie, obok niej jest KGB - oba miejsca z pycha jedzeniem i winem. W Tbilisi jest ogród botaniczny, ale absolutnie nie polecam - za sucho tam teraz, wygląda marnie. Nie pamiętam czy będziesz w Batumi? Tam jest genialny ogród botaniczny z dostępem do morza, polecam! Po Tbilisi w ogóle warto połazić, popatrzeć na ludzi i pozaglądać w mało uczęszczane uliczki. Koniecznie przejdź się Aleją Rustavelego w nocy, robi ogromne wrażenie! Z knajpek jeszcze super jest Pur Pur, nie pamiętam uliczki, ale można wygooglać. Super klimat i pycha kawa, dają też obiady. Gdzie będziecie spać w Tbilisi? Polecam bardzo hostel Iriny przy Marjanishvili. Weź mi jeszcze raz napisz swoją trasę, to coś może polecę 🙂
Śpimy bardzo blisko Rustaveli Ave, więc na pewno się tam wybierzemy. Po zmroku też chciałam koniecznie się na Narikalę wdrapać (tramwajem 😀). Do Batumi nie wybieram się, trasa Kutaisi-Akhaltshikhe-Vardzia-Tbilisi i okolice. Byłaś może w Mtshkecie?
Lena, Narikala fajna, my weszliśmy na nogach 🙂 I jeszcze okolice pałacu prezydenckiego (obciachowego swoją drogą) też przyjemne. Park europejski tam jest i gigantyczny zespół kościelny z fontannami - robi wrażenie. Byliśmy w Mtshkecie. To jest 15-20 minut z Tbilisi, ale na miejscu nic ciekawego... Taki skansen bardzo dokładnie odnowiony przez UNESCO - chodzi się trochę jak po muzeum i mało czuć prawdziwe życie. No ale warto zobaczyć, jak wam starczy czasu. A w góry jedziecie? Dla mnie to była najlepsza część wyprawy 🙂 Achalciche jest brzydkie i nudne, rozumiem że to tylko na nocleg przed Vardzią? Droga do Vardzi jest piękna, zapiera dech w piersiach!
Dzięki. Achal. to tylko baza wypadowa do Vardzi. Najbardziej wkurzają mnie sprzeczne informacje na temat godzin marszrutek do/z Vardzi, a w hotelu nikt nie mówi w żadnym języku poza gruzińskim :/
Co ty, nie przejmuj się takimi rzeczami 🙂 W Gruzji dogadasz się po chińsku, bo każdy będzie chciał ci pomóc 🙂 My po prostu szliśmy na dworzec i mówiliśmy pytająco - Vardzia? No i kierowcy sami nas kierowali do dobrej marszrutki i pokazywali na kalkulatorze albo komórce godzinę odjazdu i cenę 🙂 Kiedy ruszasz?
emade Tani czyli ile ? Jeden z tanszych noclegow juz tutaj kiedys podawalam : w 3 dzielnicy (Republique) jest hotel albo nawet hostel przy ulicy Rue des Fontaines du Temple. Pokoje jedynki i kilkuosobowe. Niektore z prysznicami. Raczej czysto, natomiast dosc surowo. W zamian lokalizacja ok.
Chciałabym sprawić prezent bliskiej osobie, która wybiera się niedługo na wycieczkę po Ziemi Świętej. Pomyślałam o dobrym przewodniku, żeby można było sobie jeszcze przed wylotem poczytać. W związku z tym mam pytanie - jaki kupić, na co zwracać uwagę? W temacie przewodników jestem totalnie zielona, przed swoimi podróżami zwykle szukam informacji w Internecie. Będę wdzięczna za sugestie :kwiatek:
Z Mediolanu na razie rezygnujemy, poczekamy do stycznia, aż M wyrobi kartę zniżkową na loty 😉 , póki co stanęło, że na Sylw jedziemy do Ostravy. Ktoś był i może polecić jakieś fajne miejsca na obiad / drinka/ piwo ? 😉
Wróciłam z Bułgarii. I stwierdzam, że w sumie to bez szału. 😉 Jak dla mnie bez sensu wyjazd tam po sezonie, pogoda większość czasu niefajna, klimat podobny do naszego. Jednak jeśli już jechać to wolę Grecję, Hiszpanię itp., a Bułgaria to ewnetualnie w pełnię lata kiedyś wypróbuję.
flygirl, byłam na przełomie lipca i sierpnia...I w Polsce wtedy było cieplej. Nad morzem troszkę cieplej, ale w górach to nawet 12 stopni (ja wiem, to są góry 😀 ) Za to nad morzem często deszcz, burza itp. 🙂