Atamanka q protonu = 1e, a q elektronu to też 1e, tyle że któreś powinno być chyba z minusem, ale we wzorze to Ci na jedno wyjdzie 😉 e to jest wartość ładunku jednego elektronu i to wynosi dokładnie 1,6 * 10 do -19 Powodzenia w liczeniu 😉
Musze do czwartku napisać wypracowanie: 1.Raskolwnikow pisze list do Duni o swoim pobycie na zesłaniu i swym "zmartwychwstaniu". lub 2. Wykaż, że Wokulski i Raskolwnikow to ludzie pełni wewnętrznych sprzeczności.
Za wszelaką pomoc będe bardzo wdzięczna, zważając na fakt, że jestem w czarnej d*pie. ahhh kocham polski...
No właśnie, czego oczekujesz? W drugim temacie większe pole do popisu i jesli nie czytałaś Zbrodni i Kary to będzie też zdecydowanie łatwiejszy, bo można polać wodę 😉 Swoją drogą Lalka i Zbrodnia i Kara to świetne lektury, naprawdę warto przeczytać 🙂 a i tak w ogóle - nie wiem czy to przez przypadek czy nie, ale 'Raskolnikow' a nie 'RaskolWnikow'
Potrzebuje do jutra stworzyc bibliografie do mojej prezentacji maturalnej. Czy ktos robil moze "konska" prezentacje maturalna i moglby sie ze mna nia podzielic?.... 😵
Wiem, że to nie jest poprawnie więc może ktoś mógłby to skorygować? 😉 I'm going to watch TV transmission of film awards this evening. I'm really exciting about who will get the prize so I must watch it.
Zaprojektowałam środek flots z okazji Hubertusa. Nic szczególnego: na górze wygięta w łuk nazwa sekcji jeździeckiej, na środku głowa konia, pod obrazkiem już w poziomie napis "Hubertus 2010". Wszystko ładnie pięknie posklejałam, ale... w paint-cie. Nie potrafię ustawić tego tak, żeby po wydrukowaniu średnica koła miała 6cm. Jak powiększam, to tekst staje się nie wyraźny, konik rozmazany. 😵
Czy jest jakaś Dobra Dusza, która potrafiłaby te 3 elementy umieścić w kole o średnicy 6 cm, tak żeby po wydrukowaniu miało to "ręce i nogi" ? :kwiatek:
"Oblicz koszty zużycia energii w ciągu 30dni biorąc pod uwagę liczbę godzin ,podczas których oglądasz telewizję i używasz oświetlenia. Jedna kilowatogodzina- 36 groszy"
potrzebna jest jeszcze chyba moc telewizora? to obojętnie jaka
załóżmy, że telewizję oglądam 1h dziennie natomiast oświetlenia używam 6h dziennie :kwiatek: :kwiatek:
jakby komuś się nudziło, to prosze o przetłumaczenie na angielski dialogu:
A: Uważam, że kara była odpowiednia. B: Nie sądzę. Proszę wyjaśnij mi co się dokładnie stało. A: Wracałyśmy z imprezy i ona kierowała. Nie chciała na pewno potracić pana dziecka. B: Ale zrobiła to. Czemu nie zatrzymała się i nie pomogła mojej córce? A: Spanikowała. B: Poza tym jechała za szybko, była pod wpływem alkoholu i nie miała prawa jazdy. Skłamała, że ty jechałaś samochodem. A: Mimo wszystko uważam, że grzywna była wystarczającą rekompensatą. Nie może jeździć samochodem przez dwa lata. B: To jednak nie wynagrodzi mojej rodzinie i córce jej cierpienia. A: Mimo wszystko przepraszam za zdarzenie po raz kolejny. Czuję się z tym fatalnie i mam nadzieję, że kiedyś wybaczy pan naszej rodzinie.
nie musi być dokładnie, byleby sens był. prooooszę :kwiatek:
A: I think that punishment was fair B: I don't think so. Please explain me what happend? A: We was coming back from party. She didn't want to knocked down your chirdlen B: But she did it. Why she did't stop to help my doughter? A: She was scared and she panicked. B: She was drunk! She did't have a driving licence and she lied when she was arrested - she said that you was driving! A: I think that 50000 is a large fine. She cannot drive a car for 2 years. B: ??? A:??
tyle mi się udało przetłumaczyć, dalej nie umiem 😡 😡 jakby ktos mógł błędy poprawić, bo pewnie jest ich sporo
Jest tutaj ktoś dobry z fizyki ? Bardzo proszę o pomoc :kwiatek:
Na jutro mam wymyślić jakieś 'niebanalne' zadanie, w którym będzie wykorzystana II-ga zasada dynamiki i je rozwiązać. A ja nie dość, że z fizyki nie umiem kompletnie nic, to dobra w wymyślaniu zadań też nie jestem ...
A: Uważam, że kara była odpowiednia. B: Nie sądzę. Proszę wyjaśnij mi co się dokładnie stało. A: Wracałyśmy z imprezy i ona kierowała. Nie chciała na pewno potracić pana dziecka. B: Ale zrobiła to. Czemu nie zatrzymała się i nie pomogła mojej córce? A: Spanikowała. B: Poza tym jechała za szybko, była pod wpływem alkoholu i nie miała prawa jazdy. Skłamała, że ty jechałaś samochodem. A: Mimo wszystko uważam, że grzywna była wystarczającą rekompensatą. Nie może jeździć samochodem przez dwa lata. B: To jednak nie wynagrodzi mojej rodzinie i córce jej cierpienia. A: Mimo wszystko przepraszam za zdarzenie po raz kolejny. Czuję się z tym fatalnie i mam nadzieję, że kiedyś wybaczy pan naszej rodzinie.
A: I think that punishment was adequate. B: I disagree. Could you explain me what happend? A: We were coming back from party and she was driving. Certainly she didn't want to run down your child. B: But she did it. Why did't she stop to help my daughter? A: She was scared and she panicked. B: She was driving too fast, and she was drunk! She didn't have a driving licence and she lied when she was arrested - she said that you were driving! A: I still think that 50000 is a large fine. She is not allowed to drive a car for 2 years. B: It will not compensate my family and daughter suffering. A:Althought I apologize for everything. I feel really badly about it. I hope, you will forgive us some day.
Zwracam się w tym temacie, bo nie do końca pasowało mi to pytanie w temacie o koniach zimnokrwistych, wszakże mój problem związany jest z zadaniem 🙂 Mianowicie mam przygotować prezentację programu hodowlanego dla koni zimnokrwistych. Takowy znalazłam na stronie PZHK, ale jedna rzecz mnie zastanawia, w programie nie ma wytycznych dla poszczególnych typów. Osobno znalazłam programy ochrony zasobów genetycznych dla koni sokólskich i sztumskich. Innych znaleźć nie potrafię. Ale czy w mojej prezentacji powinny znaleźć się poszczególne typy (wzorzec, wymagania dla koni), czy PKZ jako jedna rasa nie potrzebuje już teraz tego podziału?
Mam do was ogromn proźbę, manowicie szukam animacji, krótkich fimów dot. układy słonecznego, słońca, plant i innych ciał niebieskich. Takich filmów w sieci jest dużo, problem z tym, że muszę to potem umieścić na płycie ew. w prazentacji i stąd moje pytanie: Czy wiecie z jakiej strony takie filmy animacje można ściągnąć? Ew. jak dodać do prezentacji fimy znalezione w sieci? 🤔wirek: :kwiatek:
sprawdzi mi ktoś czy dobrze przetłumaczyłam ten fragment 'tekstu fachowego'? In the gametic life cycle, of which humans are a part, the species is diploid, grown from a diploid cell called the zygote. The organism's diploid germ-line stem cells undergo meiosis to create haploid gametes (the spermatozoa for males and ova for females), which fertilize to from the zygote. The diploid zygote undergoes repeated cellular division by mitosis to grow into organism. Mitosis is a related process to meiosis that creates two cells that are genetically identical to the parent cell. The general principle is that mitosis creates somatic cells and meiosis creates germ cells. In the zigotic life cycle the species is haploid instead, spawned by the proliferation and diffrentation of a single haploid cell called the gamete.
W gametycznym cyklu życiowym (?) , którego ludzie są częścią, gatunki są diploidalne, powstałe z diploidalnej komórki zwanej zygotą. Diploidalne macierzyste komórki jajowe organizmu są poddane procesowi mejozy w celu stworzenia haploidalnych gamet (plemników dla mężczyzn (samców) i jajeczek (komórek jajowych?) dla kobiet (samic?)) które łączą (zapładniają? to chyba bez sensu 🤔) się, żeby utworzyć zygotę. Diploidalna zygoa podlega dalszym podziałom komórkowym podczas mitozy żeby przekształcić się w organizm. Mitoza jest procesem związanym z mejozą, w wyniku której tworzą się dwie komórki identyczne pod względem genetycznym do komórek macierzystych. Ogólną zasadą jest, że w procesie mitozy tworzą się komórki somatyczne a w wyniku mejozy komórki zarodkowe. W ... (? nie wiem jak to przetłumaczyć) natomiast gatunki są haploidalne, utworzone w wyniku rozmnażania wegetatywnego i zróżnicowania pojedynczej haploidalnej komórki nazywanej gametą.
POMOCY! jak zwykle angielski... :/ muszę uzupełnić must/have lub can/be able to
1.At what age........young people get married nowadays? 2.Do you......carry indentification? 3.Will I............use the Euro if I visit? 4..............all children go to secondary school a hundred years ag? 5.Did young children........ work in factories in the past? 6.Has the government ........... solve the problem of street crime? 7......... you leave school when you are fourteen years old?
1.At what age CAN young people get married nowadays? (Ja bym powiedziała: At what age are young people allowed to get married nowadays?) 2.Do you HAVE TO carry indentification? 3.Will I BE ABLE TO use the Euro if I visit? 4 COULD all children go to secondary school a hundred years ago? 5.Did young children HAVE TO work in factories in the past? 6.Has the government BEEN ABLE TO solve the problem of street crime? 7 CAN you leave school when you are fourteen years old?