Słuchajcie mam problem - nie wiedziałam gdzie wstawić zdjęcia, a w ogóle się ich troche wstydzę 😡. Jeżdżę sama od 3 lat i mój dosiad jest coraz gorszy systematycznie... Czasem z kims pojeżdże dzień-dwa to mnie usadzi, choć sie łapie za głowe, ale potem znowu wracam do swoich wyczynów szybko...
Pokażę wam fotki z dzisiejszej jazdy - może mógłby ktoś polecić jakies ćwiczenia na dosiad dla mnie? Mogę spokojnie zawiązać wodzę na szyi koń będzie dreptał grzecznie w kółko więc mogę sobie zrobić dosiadówkę jakby sama(wiem, że ciężko to tak jak nikt nie patrzy, ale nie mam kasy na trenera a nie chce szkodzić koniowi złym dosiadem!) tylko nie ma pojęcia jak i co ćwiczyć. Ogólnie mam tendecje do siedzenia jak w fotelu, tyłek mi ucieka do tyłu, łydki do przodu, lekko się garbię i zaciskam kurczowo łydkami i piętami na bokach konia - z tym ostatnim walczę, ale nie do końca mi wychodzi jak widać. Kolano mi dobrze nie przylega, w półsiadzie to wychodzi, bo mam słaba równowagę 🙁
Załamałam się jak zobaczyłam zdjęcia, owszem koń sie zmienia, przybiera mu mięsni, jest grzeczny na ogół i współpracujący, ale czasem ma momety usztywnienia i złości - nie dziwie sie jej, mój dosiad na pewno powoduje to. Pomocy 🙁
Tutaj zakręt:

A tu przejście z kłusa do stępa... jeszcze ta ręka na łęku siodła...

Tu jeszcze w miarę