Forum konie »

Posłuszeństwo u konia

Jestem początkującą osobą.Niby jeździłam już kilka miesięcy w szkółce ,ale mam wiele braków i jak wiadomo nikłe doświadczenie .
Potrzebuje porad - jakie ćwiczenia polecacie na wyrobienie sobie autorytetu u konia by się słuchał i szanował człowieka.
Bez tego nie da się normalnie i bezpiecznie obcować z koniem.Mam do dyspozycji konia ,ale konik ma mnie w nosie .
Ponosi w terenie, czasami chce ugryźć , czasami kopnąć , na lonży robi co chce - ciągnie linę , bryka i nie chce się zatrzymać a ja mogę krzyczeć , mówić i mówić zupełnie jak do ściany .
A jak ktoś inny się nim zajmuję to konik grzeczniutki i chodzi jak w zegarku ...

Być może jestem za delikatna bo bym najchętniej go zagłaskała ,ale jak trzeba to i krzyknę .
Ale jak  widać nie jestem dla niego kimś kogo warto szanować czy słuchać .

Prowadzę go na uwiązie i kantarze na ogrodzonym terenie i nie pozwalam się wyprzedzać , wtedy się mnie słucha i zatrzymuje się kiedy chce ,ale pod siodłem to totalna samowolka choć był taki czas ,że normalnie sobie jeździliśmy w samotne dalekie tereny ,ale konikowi znów się odwidziało .I postanowił sobie mnie już nie słuchać - ponosić i brykać by pozbyć się mnie z grzbietu .

Jakoś nie mam zbytniej ochoty jeździć na nim bo to ciągła walka i mój strach o to co mi zaraz odwali nie chcę być na łasce półtonowego zwierzęcia .
To dosyć charakterny i pewny siebie koń być może powinnam znaleźć sobie innego konia o "lżejszym" charakterze?
Czy może jednak z każdym koniem będzie tak samo - być może coś we mnie jest nie tak ,że koń się mnie nie słucha ?

[img]/forum/Themes/multi_theme/images/warnwarn.gif[/img] Dublowanie wątków
wątek zamknięty
Przenieś się z tym tematem do wątku dla żółtodziobów albo jakiegoś innego pasującego i nie twórz dubli.

A odpowiadając na twoje pytanie, nic z tobą nie jest nie tak. Sama już sobie udzieliłaś odpowiedzi na pytanie - jest nią "wiele braków i jak wiadomo nikłe doświadczenie".