Komercyjna niesprawiedliwość, czyli dyskusja nad regulaminem

mchaniewski   Lubię smoki i Czefalo.
18 lutego 2011 10:36
Najpierw słów kilka o sytuacji, która jest źródłem tego wątka, potem moje wnioski, a na końcu propozycje.

Sprawa wygląda tak: jestem jeźdźcem, pasjonatem jak większość osób tutaj. Na re-voltę przyszedłem za przykładem mojej narzeczonej, która udzielała się jeszcze na volcie, a potem przeszła tutaj. Tak się składa, że jestem też właścicielem internetowego sklepu jeździeckiego, nie będę podawał nazwy aby nie być tu posądzonym o autoreklamę.

Przyznaję, zrobiłem błąd i wstawiłem do swojego awatara logo swojego sklepu. Bardzo szybko (kwestia kilkunastu minut) zostałem pouczony przez moderatorkę i od razu zmieniłem awatar na zgodny z regułami. W pełni popieram zakaz - jak reguły to reguły, trzeba ich przestrzegać.

I na tym sytuacja prawdopodobnie by się zakończyła, ale przeglądając wątek ogłoszeniowy zobaczyłem użytkownika, który nie tylko posiada reklamowy awatar, ale i reklamowy tekst w stopce. Cache google mówi, że taki stan utrzymuje się od pewnego czasu, zapytałem więc moderatorkę o to, na jakich zasadach funkcjonują tu równi i równiejsi. Co się okazało:

[list]
[li]Moderatorzy robią wyjątek dla wątku ogłoszeniowego - tam można się wypowiadać pod swoją marką do woli (w granicach rozsądku oczywiście). Rozumiem, nie mam nic przeciwko. Ma to sens.[/li]
[li]Oczywiście jak ktoś ma reklamę firmy w awatarze, to nie może się wypowiadać na forum, bo byłaby to niepożądana reklama w innych miejscach. Jak najbardziej popieram.[/li]
[li]Nie, nie mogę założyć drugiego konta na użytek wątku ogłoszeniowego, bo regulamin zabrania posiadania multikont. ????[/li]
[li]Rzeczony użytkownik jak najbardziej udziela się w normalnych dyskusjach poza wątkiem ogłoszeniowym, ale mimo że to stoi w jawnej sprzeczności z tym, co mi moderatorka napisała, nie zamierzam robić z tego tematu tej dyskusji.[/li]
[/list]

OK, z tego wynika, że (moje wnioski):

[list]
[li]Jak długo dana osoba nie wnosi kompletnie nic merytorycznego czy towarzyskiego do życia tej społeczności, tak długo może promować swój sklep do woli. Znaczy się - jest nagradzana za to, że nic od siebie na tym forum nie daje.[/li]
[li]Publikując pierwszą wypowiedź w "końskim" temacie, na całe życie jestem ukarany jako jeździec-przedsiębiorca - odebrałem sobie możliwość funkcjonowania na takich samych zasadach, jak wymieniony użytkownik.[/li]
[li]Uważam, że jest to jaskrawa niesprawiedliwość i zupełnie zbędne, nielogiczne karanie uczciwych użytkowników forum, którzy dodatkowo dorabiają sobie około-jeździecko.[/li]
[/list]

OK, żeby było to powiedziane jasno, raz i wyraźnie - w pełni popieram zakaz reklamy na forum. Ale popieram też równe traktowanie użytkowników. W zasadzie widzę tylko dwa rozwiązania


[list]
[li]Zakaz obowiązujący dla wszystkich, bez względu na wątek, lub[/li]
[li]Drobną modyfikację regulaminu, pozwalającą na założenie drugiego konta, tylko na użytek wątku ogłoszeniowego, osobom które oprócz bycia normalnymi użytkownikami forum, reprezentują też w jakiś sposób jakieś firmy.[/li]
[/list]

W efekcie - wilk będzie syty i owca cała, a sytuacja w każdym przypadku będzie jasna i przejrzysta, bez rozmycia odpowiedzialności względem regulaminu forum.

(Zdaję sobie sprawę, że dla użytkowników im mniej reklamy tym lepiej, ale cały temat dotyczy pewnej uznaniowości która została wprowadzona przez moderatorów do regulaminu, ba, która w żaden sposób wprost z tego regulaminu nie wynika - i z wynikającego z niej nierównego traktowania. To niepokojąca sytuacja i o tym tu piszę, a nie o tym że mi nie wolno mieć awatara z logiem firmy.)

Na koniec dyskusji moderatorka napisała mi, że jeśli regulamin mi się nie podoba, to żebym wnioskował o jego zmianę. Cóż, regulamin jest OK, tylko sposób jego przestrzegania jest dziwny. Ponieważ standard de facto odbiega od regulaminu, to albo należy zmienić regulamin (moja propozycja powyżej), albo zmienić standard de facto przez silniejsze przestrzeganie reguł bez wyjątków.

Pozostawiam do dyskusji.
OK, żeby było to powiedziane jasno, raz i wyraźnie - w pełni popieram zakaz reklamy na forum. Ale popieram też równe traktowanie użytkowników. W zasadzie widzę tylko dwa rozwiązania


[list]
[li]Zakaz obowiązujący dla wszystkich, bez względu na wątek, lub[/li]
[li]Drobną modyfikację regulaminu, pozwalającą na założenie drugiego konta, tylko na użytek wątku ogłoszeniowego, osobom które oprócz bycia normalnymi użytkownikami forum, reprezentują też w jakiś sposób jakieś firmy.[/li]
[/list]
jest trzecie rozwiązanie, w poczuciu niesprawiedliwości możesz strzelić focha 😂
mchaniewski   Lubię smoki i Czefalo.
18 lutego 2011 10:56
Dziękuję za merytoryczny wkład w dyskusję 🙂
,
O ile rozumiem, chodzi o to że sklepy mają własne konta z logo i podpisami i wystawiają sprzedaż, natomiast on jako użytkownik nie może mieć logo i podpisu sklepu- chyba że tak jak sklepy założy sobie konto z innego IP?
Rozumiem że, wtedy 'na legalu' może się ogłaszać bo nigdzie indziej się nie udziela i nie razi po oczach reklamą? 🙂
Jest to rodzaj luki- bo skoro "Zabronione jest umieszczanie ofert handlowych, przekazów reklamowych, prowadzenie promocji czy reklamy firm, stajni, sklepów i innych przedsięwzięć komercyjnych, zarówno w formie tekstowej jak i graficznej. " to czy konta użytkowników- sklepów są naruszeniem regulaminu czy nie? A jeśli nie, to czemu osoba prywatna mająca logo sklepu, korzystająca z działu ogłoszenia jak inni użytkownicy- narusza regulamin?
Sama jestem ciekawa 😉
mchaniewski   Lubię smoki i Czefalo.
18 lutego 2011 15:13
Widzisz, Burza, nie naruszałbym regulaminu jeżeli bym się zamknął na reszcie forum. Tzn. waląc tylko samymi ofertami w tamtym wątku - byłbym w porządku i mógłbym mieć co chcę w stopce i avatarze.

Ale że funkcjonuję tu jako zwykły użytkownik to niestety, nie mogę. To też rozumiem i nie mam z tym problemu, bo sam bym nie chciał żeby mi w każdym wątku biły po oczach reklamy.

Natomiast korzystając z re-volty jako koniarz, czyli zgodnie z przeznaczeniem tego forum, odcinam sobie całkowicie drogę - bo regulamin nie pozwala mi założyć drugiego konta ogłoszeniowego, a administratorzy grożą banem.
I tu właśnie leży luka. Wolno tym, którzy merytorycznie ani towarzysko nic w społeczność Re-volty nie wnoszą - a ci, którzy tu się wypowiadają, mają tą drogę na zawsze odciętą. I tylko o to mi chodzi.
caroline   siwek złotogrzywek :)
18 lutego 2011 17:51
to czy konta użytkowników- sklepów są naruszeniem regulaminu czy nie? A jeśli nie, to czemu osoba prywatna mająca logo sklepu, korzystająca z działu ogłoszenia jak inni użytkownicy- narusza regulamin?
Sama jestem ciekawa 😉

de facto - są naruszeniem regulaminu. i niedawno o tym dyskutowalismy w gronie moderatorskim - bo takich uzytkowników jest całkiem spora liczba i podchodząc do sprawy "literalnie", to należałoby ich "wyciąć w pień" - bo nie dość, że awatary są reklamowe, to i nicki też.
w kazdej chwili można to zrobić - zbanowac wszystkich (i nie będzie juz niczego 😉) ... no, może tylko "sprawiedliwość" będzie (?) 😉
z drugiej strony - czy to będzie az takie najprzefajniejsze dla reszty uzytkowników? ogłoszenia, info o promocjach, etc., są dla nich. dlatego ja optowałam za tym, zeby te sklepy, ktore pisza u nas pod nickiem i awatarem - dopóty dopóki siedza tylko w ogłoszeniach - mogły dalej pisać. uważam, ze jest to lepsze rozwiązanie niż tworzenie przez sklepy kont z wydumanymi nazwami tylko po to żeby obejsc regulamin.


Natomiast korzystając z re-volty jako koniarz, czyli zgodnie z przeznaczeniem tego forum, odcinam sobie całkowicie drogę - bo regulamin nie pozwala mi założyć drugiego konta ogłoszeniowego, a administratorzy grożą banem.
I tu właśnie leży luka. Wolno tym, którzy merytorycznie ani towarzysko nic w społeczność Re-volty nie wnoszą - a ci, którzy tu się wypowiadają, mają tą drogę na zawsze odciętą. I tylko o to mi chodzi.

raczej chodzi o to, ze nie rozumiesz o co chodzi. albowiem jesli masz ochotę wystawić ogłoszenie - to możesz w kazdej chwili wstawić ogłoszenie w wątku ogłoszeniowym i nie musisz do tego tworzyć specjalnego konta.
albo chodzi o to czego zrozumieć nie chcesz - że to czego szukasz - pozwolę sobie na cytat:
zakaz wykorzystania prywatnej przestrzeni pod nickiem na subtelną autopromocję przy okazji normalnego udzielania się na forum... no właśnie, wkurza.

jest na tym forum zakazane, tępione, niepożądane i - nie zgadniesz! - wkurza 😤

z resztą twój problem pokazuje na to, ze zupełnie nie chwytasz co jest na tym forum wazniejsze - dyskusje czy ogłoszenia... 🙄

niemniej jednak, skoro tak cie boli brak możliwości epatowania reklamowym awatarem, to wiedz, że jeśli utworzysz drugie konto i zgłosisz to moderatorom, to bana mozesz uniknąć


jest trzecie rozwiązanie, w poczuciu niesprawiedliwości możesz strzelić focha 😂

oj racja, racja... czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze 😉


caroline, czy to nie mógłby być w takim razie jedyny wyjątek kiedy użytkownik ma dwa konta? Posiadanie sklepu jeździeckiego,

ziutek i sklep_ziutka?

O ile to nie nastręczna trudności/problemów. Bo chyba jasne, że nikt z nas nie chce się pozbawić info o wyprzedażach, promocjach, ofertach- to też dla nas ważne 🙂
też sie nad tym zastanawiam.
No bo z jednej strony mchaniewski chciałby jako koniarz pogadac sobie o koniach jako koniarz.
Z drugiej strony chciałby wstawiac w ogłoszeniach oferty swojego sklepu.
Z regulaminu wynika że powinien wybrać : albo forum albo oferty sprzedaży pod nickiem wskazującym na sklep.

Zastanawialiście się drodzy moderatorzy czy nie pozwalać w tym wypadku na założenie dwóch kont ?
Oczywiście za zgodą i akceptacją moderatorów.

Jeśli już wogóle są akceptowane w ogłoszeniach nicki wskazujące jednoznacznie na sklep to chyba pomalutku właścicielka
Revolty powinna pomysleć o dopuszczeniu podwójnych kont.
Forum rośnie w siłę, żyje.

Tę zasadę pojedyńczego konta w sumie to i tak łatwo obejść.
W domu piszesz jako zwykły uzytkownik forum a w ciągu dnia z biura funkcjonujesz na Revolcie jako sklep internetowy.
Nie do wykrycia niestety.
caroline   siwek złotogrzywek :)
19 lutego 2011 08:19
Zastanawialiście się drodzy moderatorzy czy nie pozwalać w tym wypadku na założenie dwóch kont ?
Oczywiście za zgodą i akceptacją moderatorów.

przede wszystkim za wiedzą. bo jesli nie zostaniemy o tym poinformowani, a coś takiego wykryjemy (a sprawdzamy calkiem regularnie takie rzeczy), to po prostu zbanujemy oba konta.

Tę zasadę pojedyńczego konta w sumie to i tak łatwo obejść.
W domu piszesz jako zwykły uzytkownik forum a w ciągu dnia z biura funkcjonujesz na Revolcie jako sklep internetowy.
Nie do wykrycia niestety.

wbrew pozorom - do wykrycia 😉 i to wcale nie jest takie trudne 😉
poza tym, dlaczego od razu wychodzić z założenia, ze jest to obejscie zasady. różnie w życiu bywa - np. ktoś przez 8 godzin dziennie siedzi w pracy i z konta sklepowego wystawia wtedy ogłoszenia tego sklepu na wszelkich dostępnych portalach i forach. potem idzie do domu i pisze z własnego konta co u jego konia 😉 życiowe, prawda? 😉

aczkolwiek nie do końca rozumiem ten imperatyw posiadania konta dedykowanego sklepowi i ogłoszeniom. prawdę mówiąc - z perspektywy tego co jest realną wartością forum, czyli dyskusji - w ogóle nie rozumiem tego problemu.
Zgadzam się z podejściem Quanty - to jest forum a nie board reklamowy, nie ogłoszenia są tutaj najwazniejsze oraz funkcją forum nie jest promowanie sklepów jeździeckich. Widzisz, szemrana, ja się z tobą zgadzam - forum rośnie w siłę i forum żyje - ale uważam, że ono zyje i rośnie nie dzięki ogłoszeniom i podwójnym kontom, a dzięki dyskusjom użytkowników. i ja zdecydowanie bardziej cenię sobie wypowiedzi osób, z którymi miałam lub miewam przeprawy o loga, podpisy i treść postów (nazbyt handlową niekiedy 😉) niż wstawiające wyłącznie ogłoszenia. dlaczego? bo te osoby niejednokrotnie niezmiernie dużo na forum wnoszą - informacji, doświadczenia... i życia 😉 i wśród takich osób mamy na forum specjalistów od siodeł, od końskiej mody, żywieniowców, oraz inne profesje i specjalizacje - wetów, kowali, strugaczy. zdecydowana większość z nich doskonale radzi sobie po prostu dyskutując na forum, bez wtryniania zbednego (handlowego) info w posty i bez awanturowania się o możliwość wystawiania ogłoszeń pod swoim logo. część z nich w ogóle nie wystawia ogłoszeń - widocznie nie po to się na forum zarejestrowali 😉

...może zamotałam... w skrócie - dla mnie uzytkownicy istniejący tylko po to żeby wystawić ogłoszenia swojego sklepu są, ujmując sprawę wprost, bezwartościowi dla forum. mają pewną wartość dla uzytkowników (info o promocjach, itp.), ale w samo forum nie wnoszą nic.
duzo bardziej cenię osoby, które posiadając dostęp do informacji czy też posiadajac bardziej specjalistyczną wiedzę, pojawiają się na forum żeby się tą wiedzą czy doświadczeniem podzielić (a nie tylko po to zeby wstawić ogłoszenie i zniknąć). to są "prawdziwi" uzytkownicy forum.
więc jak już ktoś musi i zyć bez tego nie umie, to jakoś zdzierżymy takie podwójne konto, utworzone dla loga i ogłoszeń. ale jestem więcej niż daleka od tworzenia z tego nowej zasady. nadal uważam to za wyjątek od przyjętej reguły, którego podstawą jest wyłacznie to:
o chyba jasne, że nikt z nas nie chce się pozbawić info o wyprzedażach, promocjach, ofertach- to też dla nas ważne 🙂



lit.
przyjmuję wyjaśnienia  🙂
Każdy kij ma dwa końce. Reklama , reaklamą. Takie wielkie forum zapewne jest dużą pokusą .
Jednak równoległy udział w dyskusji to już pewne ryzyko.
Fałszywy krok w jakimś , z pozoru, drobnym wątku i .......
Oj, może wszystko pójść na marne.
to forum ktos zrobil  i jest jego tworcy a nie uzytkownikow i ze stanem faktycznym nie dyskutuje - reguly sa takie jakie sa i albo sie mi to podoba albo nie -  natomiast pozwalam sobie komentowac te oryginalna postawe, bo: a. znam rynek mediow od strony profesjonalnej, b. sledze ow rynek we wszystkich odmianach i stad wiem ponad wszelka watpliwosc (focusy i badania ilosciowe) , ze wiekszosc czytelnikow dowolnego medium poza telewizja - bo tam nie da się reklamy nie obejrzec, podczas gdy w gazecie, magazynie czy w necie, mozna ja po prostu przeleciec bez zagladania (wyjatkiem sa wyskakujace okienka, ale to nie jest przeciez przypadek tego forum) uwaza, ze : REKLAMA JEST TEZ INFORMACJĄ - w blisko 90 % TAK! przypadkach osoby zainteresowane potencjalnie nowosciami na rynku otrzymuja pierwsza a czasem nawet poglebiona informacje z ... REKLAM - w przypadku hipiki moglyby to byc informacje na przyklad o nowym rewolucyjnym rodzaju podloza, nowym stopie na podkowy, nowemu tworzywu na terlice, nowej paszy, nowym sposobie utylizacji obornika, itd. itd. - kazda z tych informacji bylaby zapewne promowana przez firme, ktorej zalezy rowniez na sprzedazy, ale to chyba naturalne - to po pierwsze.
po drugie - sa dwa rodzaje reklam - te ktore sa rzetelne a ich przeslanie sprawdzalne i ich tresc sie broni sama, a przy tym sa INFORMACJA i takie , które reklamuja dziadowstwo i te weryfikuje rynek - choćbym tutaj pisał, że mam na sprzedaż najlepszy towar na świecie - to ewentualny pierwszy czy drugi kupujacy to szybko obnaży - wiec z tego powodu dziwi mnie gorliwosc admina, ktory zaklada, ze ogól forumowiczow nie wychwyci falszu
ja będą zwyczajnym konsumentem, mam przekonanie że reklama w 90% jest DEZINFORMACJĄ!
there is always a room for another opinion ....
Prosimy po polsku.
raczej punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...ty chcesz sprzedać reklamę, ja nie chcę kupić fajansu...
REKLAMA JEST TEZ INFORMACJĄ - w blisko 90 % TAK! przypadkach osoby zainteresowane potencjalnie nowościami na rynku otrzymują pierwsza a czasem nawet poglebiona informacje z ... REKLAM   jaki procent wśród odbiorców reklam, stanowią konsumenci poszukujący jakiejś nowości?
jaki procent spośród wszystkich reklam, stanowią te które prezentują zupełnie nowy produkt? 😎
...możesz mi napisać, skąd wziąłeś liczbę 90?...dlaczego nie napisałeś 95, lub 74? 😂
moge ... sa to powszechnie znane w swiecie wydawnictw prasowych parametry ... moge Ci zazdroscic, ze jestes tak odporny na komercjalizacje i konsumpcyjny model zycia, ale wiekszosc ludzi wiedze o przedmiotach i uslugach, ktorych potrzebuje czerpie z ... reklam .... mezczyzni na przyklad wiedze o nowych modelach aut czerpia z reklam ... rzadko sie zdarza, ze ktos kto potrzebuje kupic auto zaczyna od objechania 20 punktow dilerskich, aby obejrzec co oferuje rynek, zazwyczaj kiedy dojrzewaja do potrzeby wymiany auta zaczynaja zwracac uwage na reklamy aby dowiedziec sie jaki panuje poziom cen, jakie sa nowe modele, jakie trendy stylistyczne, itd - podobnie z innymi przedmiotami np. pralkami czy lodowkami ... dla kogos kto nie jest zainteresowany zakupem reklama pralki jest przezroczysta - nie oglada jej i nie interesuje sie trescia, natomiast w momencie kiedy zaczyna odczuwac zblizajaca sie potrzebe wymiany zaczyna instynktownie zwracac uwage na reklame, ktora w tym momencie staje sie informacja, ze: kosztuje tyle, serwis jest taki, gwarancja taka, itd. dziwie sie zatem, ze ktos nie dostrzega informacji w reklamie, ktora nie tylko wola "kup mnie" ale rowniez dostarcza szeregu "twardych" danych, ktore pozwalaja wyrobic sobie zdanie: za ile, na jakich warunkach, z jaka gwarancja, jaki wybor modeli, itd. inna branza, w ktorej reklama jest w oczywisty sposob informacja jest np. telekomunikacja ... kolejne nowe galopujace funkcje komorek, z ktorych wszyscy korzystamy pojawiaja sie co pol roku i INFORMUJA uzytkownika, ze teraz moze odbierac i wysylac maile, miec nawigacje, itd itd. ... wydaje mi sie, ze na forum panuje obraz reklamy pt. kupujcie mnie bo jestem piekny i najlepszy - tymczasem nowoczesne reklamy sa juz dalekie od tego modelu - musza przede wszystkim zawierac INFORMACJE o cechach uzytkowych produktu ....
aha i jeszcze ... jaki procent poszukuje nowosci ? w przypadku np telefonow komorkowych niemal wszyscy - przesledzmy rozwoj tego urzadzenia w ciagu ostatnich 10 lat - co pol roku wchodzi nowosc zasadniczo zmieniajaca funkjonalnosc ... i wszyscy chca o tym wiedziec i wiekszosc chce to miec ... bo przeciez chyba nie znacie nikogo, kto z obrzydzeniem odrzuca nowinki w telefonach i trwa przy modelu 6310 sprzed 8 lat chociaz przeciez dziala ....

edytuj posty! czyli uzyj funkcji "zmien", zeby cos dopisac jesli twoj post jest ostatni w watku.
moge ... sa to powszechnie znane w swiecie wydawnictw prasowych parametry ... skoro możesz to podaj te "powszechnie znane parametry"...bo na razie piszesz  o zjawisku kreacji potrzeb, a nie o tych "powszechnie znanych parametrach" o które prosiłem.
,
drogi interlokutorze ... przeciez jestes nowoczesnym czlowiekiem z XXI wieku i nie stanowi dla ciebie zadnej trudnosci wklikac w google trzy slowa "reklama jest informacja" i znajdziesz tam obszerna literature gatunku poczawszy od wikipediowej definicji, ze reklama jest informacja z elementem perswazji, poprzez rozroznienie komunikatu perswazyjnego od tego informacyjnego ... mozemy dalej dyskutowac, ze ziemia jest plaska, ale mam wrazenie, ze ja pisze rzeczy powszechnie przyjete w literaturze gatunku, a ty sie nie zgadzasz dla zasady ... i ja nie mam z tym problemu, bo " tlumacze na polski" - jest cale mnostwo miejsca na rozne zdania na ten sam temat .... osobiscie czuje sie na tyle rozumny, aby odroznic informacje w rodzaju "kupujcie ode mnie owijki bo sa najbardziej rozowe" od tej "nowy wytrzymaly material na owijki, dzieki ktoremu wytrzymuja trzy sezony a nie jeden" - taka raklama bedaca rowniez informacja bylaby dla mnie ciekawa i bylbym wdzieczny medium, ktore mi jej dostarczylo, za to ze dowiedzialem sie o takim produkcie ...
drogi interlokutorze ... przeciez jestes nowoczesnym czlowiekiem z XXI wieku i nie stanowi dla ciebie zadnej trudnosci wklikac w google trzy slowa "reklama jest informacja" i znajdziesz tam obszerna literature gatunku poczawszy od wikipediowej definicji, ze reklama jest informacja z elementem perswazji, poprzez rozroznienie komunikatu perswazyjnego od tego informacyjnego
to samo otrzymam wpisując "reklama nie jest informacją" i dowiem sie , że reklama to nić innego jak środek do podniesienia sprzedaży, ergo tyle ma wspólnego z informacją, co krzesło z krzesłem elektrycznym.
reklama to dezinformacja
QED
Strzyga   Życzliwościowy Przodownik Pracy
06 października 2011 18:54
... dla kogos kto nie jest zainteresowany zakupem reklama pralki jest przezroczysta - nie oglada jej i nie interesuje sie trescia,


Bzdura kompletna.

aha i jeszcze ... jaki procent poszukuje nowosci ? w przypadku np telefonow komorkowych niemal wszyscy - przesledzmy rozwoj tego urzadzenia w ciagu ostatnich 10 lat - co pol roku wchodzi nowosc zasadniczo zmieniajaca funkjonalnosc ... i wszyscy chca o tym wiedziec i wiekszosc chce to miec ... bo przeciez chyba nie znacie nikogo, kto z obrzydzeniem odrzuca nowinki w telefonach i trwa przy modelu 6310 sprzed 8 lat chociaz przeciez dziala ....


Znam naprawdę dużo takich osób.
bo przeciez chyba nie znacie nikogo, kto z obrzydzeniem odrzuca nowinki w telefonach i trwa przy modelu 6310 sprzed 8 lat chociaz przeciez dziala ....

Ej, bez takich tekstów proszę. To bardzo dobry telefon, który jest telefonem, a nie skrzyżowaniem kombajnu i statku kosmicznego. I będę z niego korzystać dopóki się nie rozleci (ciągle jakoś nie chce). Bez obrzydzenia do nowinek.

A co do reklamy - jedyna informacja jaka w niej ewentualnie jest, to że istnieje dany produkt. Jaki to produkt i ile jest wart - serio ludzie się na to nabierają?
O tej Nokii to też sobie wypraszam. Jest to najlepszy model Nokii moim zdaniem i nie potrzebuje reklamy.
w sumie mnie przekonaliscie ... posypuje glowe popiolem ... w zasadzie szkoda, ze  nie pozostalem przy sygnalach dymnych, to bylo przeciez tak niedawno i takie doskonale rozwiazanie ... a ja glupi ogladam te reklamy i przez to zamiast leciec do domu i siedziec przed kompem moge niepotrzebnie wysylac maile z komorki ... no i to co najwspanialsze ... to ta zyczliwosc 🙂 ... i love you too
A po co od razu popadać w skrajność? Są ludzie, którym super nowoczesne telefony się przydają, i są ludzie, którym nie. Oglądaj sobie reklamy na zdrowie jeśli masz czas i ochotę i daj żyć innym.
Strzyga   Życzliwościowy Przodownik Pracy
06 października 2011 21:16
Po co, Deidre? Bo to takie nastolatkowe  przewrażliwienie na swoim punkcie 😀
... a "powszechnie znanych parametrów" jak nie było, tak niema...i pewnie nie będzie 😎
i jak tu sprzedawcom wierzyć? 😁
A nie może mieć facet normalnego konta bez reklamówek, pisać na różnych wątkach, a wchodząc w ogłoszenia napisać "sklep internetowy Kulka sprzedaje: ...."
Zrobi tak 5 razy i większość ludzi wchodzących w ogłoszenia zapamięta, że użytkownik mchaniewski ma sklep internetowy Kulka.  I samą swoją obecnością w innych wątkach , będzie mi przypominał o swoim sklepie.

Ci, co w ogłoszenia nie wchodzą, nie będą wiedzieli, to fakt. Ale ci co nie wchodzą w ogłoszenia są chyba dość mało zainteresowani zakupami końskimi.
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się