Przyczepy do przewozu koni

...,,tak tak, wiemy  przyczepa + fiat Doblo i razem mamy bodajże  3350kg. ,,... DMC przyczepy 1350 , Smok jak nie umiesz liczyć to skorzystaj z kalkulatora i nie mieszaj
DMC doblo 1920
DMC przyczepy 1350
Samok10 Doblo może ciągnąć przyczepę DMC  1444 - o ile ma tyle wbite na haku 😉
Ty nie umiesz liczyć . Przyczepa waży 650 kg a z ładunkiem 1350 kg czyli 2 konie ważą 700kg  😁 😁 😁 Jakie 2 konie ważą ??? 700kg czyli trzeba napisać że to jest przyczepa na 2 małe kucyki po 350 kg każdy . A wrzucisz balot siana i już będzie przeważona .  😁 😁 😁

2 konie to min 1100 kg + przyczepa 650 kg daje masę rzeczywistą 1750 kg . A to oznacza że ani nie możesz jej ciągnąć Fiatem Doblo ani nie możesz ciągnąć samej przyczepy bo jest przeważona o dobrych kilkaset kilogramów . I tu faktycznie jak poproszą ciebie na wagę to oprócz mandatu dostaniesz zakaz dalszej jazy  😁 😁 😁

W przypadku tej przyczepu , DMC się zgadza ale masa rzeczywista 2 KONI ( nie kucyków ) ! ni chu chu  😁
bosz  😵  a ty umiesz czytać ze zrozumieniem czy do szkoły było pod górkę ? napisałam wyrażnie - z jednym koniem możesz jechać, z dwoma w razie kontroli masz problem ! zrozumiałe do dla ciebie geniuszu czy nie ?
Przyczepa jest na 2 konie ale fakt z jednym możesz jechać . Przyznaje !!   :kwiatek: O ile nie będzie za duży ,gruby i za bardzo najedzony . Paki , siana , słomy już nie bardzo  😉

wejdą dwa, docelowo będzie na razie jeździł jeden.


Wejdą dwa ale będzie mógł jeździć tylko jeden i nie na razie tylko w ogóle , no chyba że to będą małe kucyki .  😉
O kurczę, nie sądziłam że powstanie taka dyskusja  🤔.  W papierach wszystko mi się zgadza, w razie czego z reguły jeździ ze mną tata, który ma prawko na E. Moje początkowe pytanie dotyczyło tylko i wyłącznie tego, czy przyczepa powinna na pewno mieć w dowodzie "ciężarowa".

Co do wagi przyczepy, to z autopsji znam przypadki przyczep, które mają wpisane w dowód 1500dmc a ważą tyle na pusto.. i do środka wchodzą dwa konie 🤣.

Nie rozmawiamy o przypadkach z autopsji tylko co na to Policja czy ITD. No więc przeważenie , jazda bez odpowiednich uprawnień i stwierdzenie tego faktu przez służby spowoduje zakaz dalszej jazdy i postępowanie mandatowe a w razie wypadu brak wypłaty z OC czy AC a w przypadku gdy będą inni poszkodowani w tym konie może sprawa trafić do sądu i będą większe problemy . . To twoja sprawa jak jeździsz i tylko ty odpowiadasz za to czym jeździsz i jakie masz uprawnienia .Kierowca i tylko kierowca odpowiada za to czym jeździ jak jeździ i co podczepia do pojazdu   😉

P.S Osobiście powiem ci tylko że w życiu nie wpadł bym na pomysł żeby ciągnąć Fiatem Doblo ciężkiej przyczepy z dwoma końmi , nawet z jednym koniem . W przypadku gwałtownego hamowania , auto z ciężkim przodem i leciutkim tyłem który podniesie się do góry ( przyczepa będzie pchała auto , nawet hamulec najazdowy mnie zadziała  i będzie jechać dalej o wężykowaniu już nawet nie wspomnę ,  sam pan bóg nie wie jak się zachowa. Pomysł szatana .  🤣
blucha, od czapy czy nie, miałam dwa razy sytuację, gdzie auto z przyczepą na styk byle papier się zgadzał jechało przez zakręt bokiem albo z góry bez żadnej kontroli bo półtorówka z koniem okazała się za ciężka do Vectry z silnikiem jak smok. I co z tego, że papier grał skoro to było po prostu niebezpieczne? Doblo jest małym, krótkim autem, dość lekkim. Naprawdę podczepianie pod nie dużej przyczepy jest nierozsądne.
PS. Jeżdżę Doblo XL służbowo więc znam to auto 🙂
Tu masz auto dużo cięższe od Doblo a przyczepa waży mniej niż dwukonka .


Tu masz podobny rozkład mas . Lekkie auto i ciężka przyczepa .


Myślę że to skrajny brak odpowiedzialności wożąc konie o ludziach nie wspomnę  😤 🙄

Często większe i cięższe auta mają problem z wężykowanie , czy podczas awaryjnego hamowania

Audi A6, silnik pow. 2,5 pow. 150KM - da radę?
Gillian Ile audi ma masy własnej? ile DMC ?
nie mam doświadczenia, ale jeśli auto "wężykuje", to nie działa hamulec najazdowy w przyczepie.
Na mój chłopski biorąc, to w kazdym zestawie, tył musi hamowac wczesniej niż ciągnik. Weźmy na przykład tira. Gdyby tył (z ładunkiem 30 ton) hamował później, to ten "leciutki" ciągnik łamałby w poprzek przy każdym hamowaniu.
Freelanderem 1,8 (108 KM, z czego większość pasie sie po rowach) czasami ciągam 2 konie i nie miałem nigdy problemu ze złym prowadzeniem. Kilka przyczep ciągałem. Wszystkie stare lub bardzo stare.  Ale hamulce miały sprawne. I w czasie jazdy czuć, że te hamulce przyczepy działają w miarę sprawnie. Czasem aż za czułe są.
anetakajper, akurat to które mam na oku - masa: od 1970 kg, dcm 2100kg.  Wszystko elegancko ale jak w praktyce?
nie mam doświadczenia, ale jeśli auto "wężykuje", to nie działa hamulec najazdowy w przyczepie.
Na mój chłopski biorąc, to w kazdym zestawie, tył musi hamowac wczesniej niż ciągnik. Weźmy na przykład tira. Gdyby tył (z ładunkiem 30 ton) hamował później, to ten "leciutki" ciągnik łamałby w poprzek przy każdym hamowaniu.
Freelanderem 1,8 (108 KM, z czego większość pasie sie po rowach) czasami ciągam 2 konie i nie miałem nigdy problemu ze złym prowadzeniem. Kilka przyczep ciągałem. Wszystkie stare lub bardzo stare.  Ale hamulce miały sprawne. I w czasie jazdy czuć, że te hamulce przyczepy działają w miarę sprawnie. Czasem aż za czułe są.


Totalna bzdura. Wężykowanie nie ma nic wspólnego z działaniem hamulca najazdowego  😉 Są kule hakowe z systemem anty wężykującym . Teraz już większość nowych przyczep ma takie kule hakowe.  😉 Powodem jest zły rozkład mas. Tak samo jak poderwanie przodu auta przy gwałtoqnym hamowaniu. Przede wszystkim dotyczy to hamulca najazdowego którego działanie jest zawsze opóźnione ,stąd ten przelicznik 1.33.
Gillian jak dla własnych potrzeb to Ci pociągnie 2 konie. Musisz przekalkulować ile waży przyczepa i Twoje konie. Najbezpieczniej jak mw auta jest większa od przyczepy z końmi, żeby było najbezpieczniej dla was wszystkich 😉

Jak masz konie po 700 kg + przyczepa 800 kg to nie podczepiłabym tego do Audi 6
No właśnie kurde. Konie mamy po 600 kg. Przyczepa za każdym razem inna ale większość ma 2000dcm. Muszę ogarnąć coś i do pracy i raz w miesiącu do przyczepy. Szlag mnie trafia powoli 🙂 i oczywiście do tego budżet mega ograniczony  😜
Gillian jak dla własnych potrzeb to Ci pociągnie 2 konie. Musisz przekalkulować ile waży przyczepa i Twoje konie. Najbezpieczniej jak mw auta jest większa od przyczepy z końmi, żeby było najbezpieczniej dla was wszystkich 😉

Jak masz konie po 700 kg + przyczepa 800 kg to nie podczepiłabym tego do Audi 6


Poza faktem że A 6 nie spełnia wymogów do ciągnięcia przyczepy ciężkiej , to pewno ją pociągnie  🤣

Samochód żeby mógł ciągnąć przyczepę o DMC 2000 kg musi mieć DMC 2660 kg  🤣

LSW - Naczepa TIR hamuje w tym samym czasie co ciągnik z tego względu że cały zestaw ma jeden centralny układ hamulcowy sterowany pedałem hamulca w ciągniku. Przyczepa do koni hamuje później od samochodu , bo hamulec najazdowy działa z opóźnieniem. Dopiero jak samochód zacznie hamować wtedy przyczepa swoją masą oddziaływuje na zaczep i uruchamia hamulec najazdowy. Gdyby przyczepa miała centralny hamulec razem z autem ciągnącym uruchamianym w kabinie , tak jak TIR , wtedy samochód ciągnący przyczepę mógłby mieć takie samo DMC czyli 1 . 1 czyli przyczepa waży 2000 kg to auto które je ciągnie też może mieć masę 2000 kg, a w przypadku hamulca najazdowego auto musi mieć DMC o 33 % większe od DMC przyczepy. Czyli jeżeli ciągniesz przyczepę na 2 konie która ma Masę całkowitą 2000 kg to auto musi mieć masę całkowitą 2660 kg. Czyli praktycznie żadna osobówka , no może Mercedes S klasa w najmocniejszej wersji  😁
Tak myślałam, dzięki 🙂
No właśnie kurde. Konie mamy po 600 kg. Przyczepa za każdym razem inna ale większość ma 2000dcm. Muszę ogarnąć coś i do pracy i raz w miesiącu do przyczepy. Szlag mnie trafia powoli 🙂 i oczywiście do tego budżet mega ograniczony  😜

do przyczepy potrzebny jest czołg. Szlag to dopiero będzie Cię trafiał, gdy w drodze do pracy bedziesz go tankowała.
Niestety ale ani policji ani ITD twoja sytuacja materialna nie interesuje. Jeżdżąc z przyczepą musisz spełniać określone przepisy i tyle. 🙄
Znam przepisy 🙂 po prostu szukam rozwiązania. Jakoś nie widzę żeby każdy jeździł czołgiem 🙂 ma być legalnie i bezpiecznie.
Legalnie to zawsze musisz zastosować przelicznik 1 do 1.33 i na tym koniec. Więc nie zależnie od tego jakiej DMC będziesz miała przyczepę to auto ją ciągnące musi mieć o 33% większe
DMC. I to tyle twojego  😉
Szukam kamerki do przyczepki nie za milion monet.
Zupełnie się na tym nie znam -polecacie jakieś?

Coś takiego się nada? https://www.virtualeye.pl/pl/p/BEZPRZEWODOWY-MONITOR-3X-KAMERA-COFANIA-12V24V/27471?gclid=EAIaIQobChMI-oSUgKOw3gIV1aiaCh3iKwnIEAQYASABEgJHUPD_BwE
Miałam najprostszą kamerkę cofania kilka lat i działała bardzo dobrze 🙂
Właśnie dojrzałam za 190 zł i zamówiłam 🙂
[quote author=Gillian link=topic=1835.msg2816882#msg2816882 date=1539765797]
No właśnie kurde. Konie mamy po 600 kg. Przyczepa za każdym razem inna ale większość ma 2000dcm. Muszę ogarnąć coś i do pracy i raz w miesiącu do przyczepy. Szlag mnie trafia powoli 🙂 i oczywiście do tego budżet mega ograniczony  😜

do przyczepy potrzebny jest czołg. Szlag to dopiero będzie Cię trafiał, gdy w drodze do pracy bedziesz go tankowała.
[/quote]
Przepraszam, że post pod postem, ale nie umiem tego ogarnąć  🤬

Czołg 3200 DMC pali 8,6l w całości. Z przyczepą pali 9l, w trasie jak ktoś nie ma buta to potrafi 6,5l.  Nie wiem ile palą normalne auta bo wcześniej miałam suva i palił 14litrów z przyczepą, a bez przyczepy 10l.  Nie zamieniłabym już nigdy czołga na suva. Jak zapinam przyczepę to w trasie muszę się zastanowić czy jadę z przyczepą  😂  nic nie czuć , a w suvie przyczepa ciągle szarpała. 
A co to za czołg co spala tylko powietrze ?  🤣
A co to za czołg co spala tylko powietrze ?  🤣

Nie żartuj sobie.....toż to i tak mnie szlag trafia 😉
Ford Ranger
Z 2,5 L Dieslem ? Nie każdy chce na co dzień  jeździć taczką z silnikiem a kupno do ciągania przyczepy to średnio opłacalny biznes.  🤣 Ale Ok , tym da się ciągać , tak samo jak Nawarrą  L 200 , Hi luxem czy X - Klasą . Chociaż na śliskim , to SUV lepszy , przynajmniej jeśli chodzi o rozkład mas. Ale tu problem jest innej natury , ludzie szukają rozwiązań jakim najlżejszym autem którym poruszają się na co dzień .  🤣
2,2 L  118kw . Jeśli to taczka to mogę tą taczką w pole pojechać i do "kościoła" , a na autostradzie spokojnie pocisnąć 150 😉, na pakę zapakować tonę wysłodków. Taczką poruszam się na co dzień do pracy.


Tak, na śliskim suv był miód bez porównania!
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się