Przyczepy do przewozu koni

witam  🙂
wiecie może czy są na śląsku przedstawiciele firmy Debon, żeby można było je zobaczyć ? Chcę kupić nową przyczepę i z tego co znalazłam najbliżej są w Krakowie.
Woermann   Park Przyczep
13 lipca 2016 21:51
witam  🙂
wiecie może czy są na śląsku przedstawiciele firmy Debon, żeby można było je zobaczyć ? Chcę kupić nową przyczepę i z tego co znalazłam najbliżej są w Krakowie.

Witam [CIACH]
 Uciszenie do czasu zmiany nieregulaminowego nicka - proszę o informację jak już będzie zmieniony
Siwa953   przyszłość zaczyna się dziś, nie jutro.. :)
05 września 2016 20:41
czy orientuje się ktoś czy jest jakaś strona z częściami do przyczep?

chodzi mi konkretnie o te takie boczne miękkie ścianki

coś z tego typu ale widziałam takie szare z pianka a nie gumową
http://www.boeckmann.pl/oslona-gumowa-boczna


ktoś poradzi ?
Jechał ktoś z koniem w przyczepie? Niedawno miałem okazję i stwierdziłem, że konie muszą być bardzo odporne, skoro nie dostają świra po kilkugodzinnej podróży.  Dla mnie hałas  był obłędny.  Zastanawiam się, czy producenci badają poziom hałasu i czy są na to jakieś normy?  Chyba warto zaopatrzyć się w zatyczki do uszu dla koni 😉
no co ty, przecież nie wolno!
serio to bywało że jechałam ale na krótkich odcinkach i raczej wolno, ðużego hałąsu nie zanotowałam, może to zalezy jaka przyczepa? Moja z plandeką i boki drewniane, w dużej z plasikową górą nie próbowałam, a jeszcze kiedyś dawno temu8 jeździliśmy z końmi koleją, towarowymi wagonami. Hałas okropny, koniom ewidentnie nie przeszkadzał, ludziom duzo bardziej
CAVALLO kiedyś robiło testy chyba hałasu też. Jest u mnie na stronie do pobrania. Na priv mogę wysłać tłumaczenie.
Paweł, sprawdziłem na Twojej stronie. No... cicho to tam nie jest. W każdej z przyczep było ponad 100 db !  A tu cytat ze strony ściąga.pl

"Tabela przedstawia natężenie dźwięku w różnych sytuacjach

140 dB Próg bólu
130 dB Startujący odrzutowiec
120 dB Niskie obroty silnika odrzutowego
110 dB Grupa rockowa
100 dB Młot pneumatyczny
90 dB Ruch uliczny
80 dB Pociąg
70 dB Odkurzacz
50/60 dB Ruchliwe biuro, tłum
40 dB Rozmowa
20 dB Biblioteka
10 dB Dźwięk okolic wiejskich
0 dB Próg słyszalności


Uważa się, że ekspozycja na hałas przekraczający 85 dB jest możliwa bez uszczerbku dla zdrowia. Np praca w ciągłym hałasie w granicach 95-100 dB nie może trwać dziennie dłużej niż 40-100 min., zaś praca w hałasie do 110 dB - nie dłużej niż 10 minut dziennie. "

Wynika z tego, że konie jadą w towarzystwie młota pneumatycznego (albo wg innych źródeł  motocykla bez tłumika) !
Warto czasem zwrócić uwagę na różnice pomiędzy gatunkami/rodzajami.
jeśli mówimy o decybelach należy tez mieć na uwadze jak ucho ludzkie odbiera wzrost decybeli, podczas gdy różnica o 1decybel jest mało słyszalna to wzrost o 10 decybeli ucho odbiera jako podwojenie siły dźwięku, czyli dla ludzkiego ucha 110 decybeli jest dwa razy "głośniejsze" od 100

Szukałem w internecie  ile decybeli ma głośne rżenie konia ale nie znalazłem, miałem kiedyś okazję przejechać w koniowozie z końmi ok 100 km i odgłosy ulicy w porównaniu do rżenia konia w zamkniętym pomieszczeniu były szumem strumienia :-) , oczywiście jazdy obok konia nie popieram, nie pochwalam i nie chcę być zmuszony powtórzyć.

Niestety nie masz racji wzrost natężenia dźwięku o 1 decybel to to wzrost o 100 %, czyli jeszcze raz tak głośno, o dwa decybele to wzrost czterokrotny, o trzy decybele to wzrost ośmiokrotny.
proszę o źródło, ja informację brałem z tej strony :

http://www.silvent.com/pl/working-environments/informacje-na-temat-dzwieku-i-halasu/

Decybel, dB
Siłę dźwięku wyznacza jego poziom, którego jednostką jest dB. Podwyższenie poziomu dźwięku o 1 dB jest ledwo odczuwalne. Podwyższenie poziomu dźwięku o 10 dB w dowolnym miejscu w zasięgu słyszalności odbierane jest przez ucho jako podwojenie siły dźwięku. I odwrotnie, obniżenie o 10 dB odbierane jest jako zmniejszenie siły dźwięku o połowę.

i tutaj

http://zdrowie.dziennik.pl/profilaktyka/artykuly/426012,25-kwietnia-dzien-swiadomosci-zagrozenia-halasem.html

Próg bólu ludzkiego ucha wynosi 140 decybeli. Wzrost natężenia dźwięku tylko o 10 decybeli odbierany jest przez nas jako dwukrotne zwiększenie głośności dźwięku. Natężenie dźwięku zwykłej rozmowy to 60 decybeli, pracująca kosiarka spalinowa to 80 decybeli, a startujący samolot to ponad 130 decybeli. W dużych miastach w ciągu dnia hałas utrzymuje się na poziomie 70-80 decybeli. 80 milionów Europejczyków jest codziennie narażonych na hałas przekraczający 65 decybeli. 

według tego co piszesz tykanie zegara jest 5 razy głośniejsze od szeptu , a głosna rozmowa ok 15 RAZY głośniejsza od normalnej

Przykładowe głośności:
Szum liści 10-20 dB
Szept 20 dB
Tykanie zegara 25 dB
Czytelnia 30 dB
Radio cicho nastawione 40 dB
Szum komputera 45 dB
Już przy sile 45 dB hałas jeżeli jest niepożądany może szkodzić zdrowiu.
Normalna rozmowa 50 - 60 dB
Głośna rozmowa 70 dB
Samochód osobowy 75 - 85 dB
Hałas powyżej 85 dB uznaje się za szkodliwy dla zdrowia.
Samochód ciężarowy 85 - 95 dB
Ruchliwa ulica 95 dB
Młot pneumatyczny, pociąg 100 dB
Motocykl bez tłumika 110 dB
Piła tarczowa 110 - 120 dB
Bardzo głośna muzyka rockowa 120 dB
Samolot odrzutowy 130 - 140 dB
Źródłem jest matematyka i wiedza o środowisku pracy. Natężenie dźwięku jest funkcją wykładniczą.
jeśli już mówimy o matematyce lub raczej matematyce z fizyką, natężenie dźwięku jest to ilość energii padajaca na jednostkę powierzchni w określonej jednostce czasu i w wyrażane jest w watach na m2 ( W/m2)

             W      P
J=        ----- =----
            t x S     S


I - natężenie dźwięku - jednostką jest "wat na metr kwadrat" [W/m2].
t - czas w sekundach [s]
S - pole powierzchni, na którą pada energia dźwiękowa wyrażone w "metrach kwadratowych" [m2].
P - moc fali dźwiękowej w watach [W]

jeśli mówimy o decybelach to mówimy o poziomie natężenia dźwięku i jest to funkcja logarytmiczna a nie wykładnicza, :


                 I

B=10*log ----
                 Io

B.-. jest poziomem natężenia wyrażanym w decybelach [dB]
I - jest natężeniem badanej fali dźwiękowej w W/m2.
I0 - jest natężeniem tzw. "progu słyszalności" czyli wielkości równej 10-12 W/m2.


ale to już chyba nie ten wątek ....................


ps. nie wiem czemu występują  przekreślenia






Posługując się jednostką decybel obaj odnosiliśmy się do poziomu natężenai dźwięku. Przyznaję, że pomyliłem nazwę funkcji, co jednak nie zmienia kształtu jej wykresu. Szczególnie w przypadku gdy występuje w odwróceniu.
Czy muszę mieć oddzielnie wykupione OC na przyczepę?
Gillian   four letter word
15 grudnia 2016 13:40
tak
no raczej...  😵
tak musi być oddzielne oc na przyczepę, nie jest drogie - ok 50 zł przy nowej, cikawostka jest fakt że jak ciągnąc przyczepę coś uszkodzisz to i tak pokrywane jest z OC samochodu, z tego co wiem z OC przyczepy pokrywane by były szkody gdyby się np. wypięła i uszkodziła coś odłączona od samochodu
pawel_asola, dziękuję, właśnie o taką odpowiedź mi chodziło.  :kwiatek:
Jak firmę ubezpieczeniową polecacie?

Bo mi ergoHestia przysłała ofertę na 113zł gdzie do tej pory było max 90zł
Ja mam swoją ubezpieczoną w HDI i płaciłam w sierpniu 69zł.
Czy ktoś z Was na dłuższą metę korzystał z modelu GOLD Aluminium Cheval Liberte? Jak z wytrzymałością? Słyszałem, że kiepsko, a i serwisem w razie W dobrym nie grzeszą. Pomimo tego jednak przyczepka bardzo kusi z racji tego, że można ją zarejestrować w odpowiedniej wadze.. Są może takie rozwiązania (wagowe) w jakimś modelu bookmana lub innej firmy? A jeśli jednak Cheval to GOLD Aluminium czy GOLD Touring?
+duża jest różnica jeśli chodzi o temperaturę w środku w przyczepie z czarnym, a szarym dachem?
Czy ktoś z Was na dłuższą metę korzystał z modelu GOLD Aluminium Cheval Liberte? Jak z wytrzymałością? Słyszałem, że kiepsko, a i serwisem w razie W dobrym nie grzeszą. Pomimo tego jednak przyczepka bardzo kusi z racji tego, że można ją zarejestrować w odpowiedniej wadze.. Są może takie rozwiązania (wagowe) w jakimś modelu bookmana lub innej firmy? A jeśli jednak Cheval to GOLD Aluminium czy GOLD Touring?
+duża jest różnica jeśli chodzi o temperaturę w środku w przyczepie z czarnym, a szarym dachem?


Ja mam taką przyczepę. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Kupiłem ją nową cztery lata temu na użytek własny. Do tej pory zrobiliśmy nią około 10tyś. kilometrów i w dalszym ciągu wygląda i jest sprawna jak nowa. Co do różnicy temperatur, nie sprawdzałem (sam mam czerwony dach), ale wydaje mi się, że przy odpowiednio uchylonych szybkach i daszku różnica w czasie jazdy nie będzie kolosalna, a w czasie postoju i ta i ta będzie się mocno nagrzewać. Co do rejestracji, gdy zamawiałem moją, prosiłem, żeby zrobić mi taką w opcji z podwyższoną ładownością, ale żeby w dowodzie było wpisane 2000 DMC. Nie było z tym problemu. 
Co do rejestracji, gdy zamawiałem moją, prosiłem, żeby zrobić mi taką w opcji z podwyższoną ładownością, ale żeby w dowodzie było wpisane 2000 DMC. Nie było z tym problemu. 


Biorę ją właśnie dlatego, że można zakombinować z DMC i ładownością  😀iabeł: 🤣
Equigrav, przybliżysz temat? Jakie są opcje ruchu?
Obniżanie DMC aby można było ciągnąć przyczepę danym autem jest tylko sprawą zmiany homologacji ( najczęściej) i nikt nie osłabia po to przyczepy. Ja sprzedaje Ifor Williamsy z DMC od 2700 do 1800 i to jest ta sama przyczepa. Nie ma w tym żadnych kombinacji, porostu producent ma możliwość zmiany homologacji przyczepy w wartościach na jakie pozwala konstrukcja.
U mnie było trochę inaczej. Miałem dwa amerykańskie full-size'y, czyli wielkie pick-upy, które nominalnie na haku mają (przy naszych, europejskich przyczepach) możliwość podpięcia przyczepy do 3500kg. Niestety, obydwa auta kupowałem w Polsce, już przerejestrowane a osoba załatwiająca nasze papiery miała w nosie, to co wpisać do dowodu, wobec tego pan diagnosta wpisywał co mu ślina na długopis przyniosła i tak jeden z samochodów (ten mniejszy z obydwu), miał 2000kg DMC przyczepy, a ten większy, u którego nawet na haku wpisane było wyraźnie 10000 funtów, co daje około 4500kg, wpisane miał 1800kg.  😵 Nie chciało mi się łazić po diagnostach i udowadniać swoich racji, wobec tego załatwiłem to w ten sposób, że wzmocniona przyczepa o DMC 2500kg, miała wpis o 2000kg. Producent nic nie ryzykował, bo zaniżał a nie zawyżał wartości a ja miałbym ew. kłopoty, gdybym załadowany dwoma zimniokami wjechał na wagę u krokodyli :-)
Siwa953   przyszłość zaczyna się dziś, nie jutro.. :)
16 stycznia 2017 20:07
CZY KTOŚ WIE CO SIĘ STAŁO ZE STRONĄ  🏇 :konik🤔klep.przyczepydokoni.pl ?? 🏇 🏇

miałam tam upatrzoną przyczepę, którą chciałam kupić na wiosnę a tu cos nie działa.
czy mają nową stronę czy zupełnie zlikwidowali? 
Witam jest w Katowicach firma co z Niemiec zprowadza orginalne dwu składnikowe wylewki gumowe do przyczep . Jestem  już po remoncie  i wylewce swojej przyczepy i jestem zadowolony . Pozdrawiam .
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się