Przyczepy do przewozu koni

mamy boockmanna top master de luxe.
bardzo fajna, duża przyczepa. komfortowa, bezproblemowa (awarie) , dobrze się ciągnie
na duze i bardzo duże konie super, jede problem z kucami - dla ich by trzeba bylo specjalne listwy zeby zmniejszyć długość, zniżyć (regulacja nieduża i tylko na długość). oryginalny taki bajer bardzo duży koszt 🙁
pawel_asola, a widzisz nie wiedziałam o takim modelu. Dzięki. Nam jednak całkowicie nie jest potrzebna taka duża, ciężka przyczepa z aneksem kuchennym. Zależałoby mi jedynie na siodlarni (ale mogę obejść się bez ). Zdaje się, że ten najprostszy model Equi - Trecka jest właśnie wyposażony w miejsce na sprzęt.

Znacie może jakieś inne przyczepy w których konie jadą tyłem, bądź w jakiś sposób "pod kątem"?
mam pytanie o zawieszenie w przyczepach boeckam DUO i Comfort - producent wymienia zawieszenie typu CFF plus... co to oznacza? I jak sie ma to do systemu stosowanego przez Debona tj Pullman'a ( niezalezne zawieszenie - czyli wjezdzamy na kraweznik a przyczepa dalej jest poziomo?)
Thebe czasami najlepiej zapytać producenta lub dystrybutora o sprecyzowanie co miał na myśli , to samo z dotyczy określenia "niezależne" bardzo dobrze się kojarzy ale co ktoś miał na myśli pisząc trzeba dopytać.

Kiedyś czasopismo Cavallo robiło test przyczep pod kątem właściwości jezdnych i komfortu dla konia , załączam plik w wersji angielskiej, jeśli potrzebne tłumaczenie mogę wysłać na mail.

Pozdrawiam

usp pliku nie załączyłem bo pdf jest zbyt duży , mogę wysłać na mail , albo wrzucę link do strony do pobrania
[quote author=pawel_asola link=topic=1835.msg2167620#msg2167620 date=1408973697]
jest tez dostępne przyczepy  Ifora gdzie konie jada pod katem tyłem ale z aneksem mieszkalnym
[/quote]

możesz napisać coś więcej o tych przyczepach?
[quote author=pawel_asola link=topic=1835.msg2171114#msg2171114 date=1409339497]


usp pliku nie załączyłem bo pdf jest zbyt duży , mogę wysłać na mail , albo wrzucę link do strony do pobrania
[/quote]

Poprosze na PV jesli mozna w takim razie tego pdf 🙂 angielska wersja jest jak najbardziej ok.
Producenta tez podpytam ( albo raczej dystrybutora), z tym ze wlasciwosci zawieszenia Pullman stosowanego w Debonie  ( chyba jako opcja, nie wiem czy standard) znam, ciekawi mnie za to jak wlasciciele Boecmanow, szczegolnie tych dwoch typow z systemem CFF plus , chwala sobie zawieszenie i na czym dokladnie ten system charakteryzuje sie w praktyce. Moze faktycznie w artykule cos na ten temat bedzie.
.
no właśnie to jest pytanie do jakiej przyczepy potrzebujesz, sa różne konstrukcje , wymiary itd
.
dach powinnaś kupić  u każdego sprzedawcy nowych przyczep , ale każdy będzie miał do swoich przyczep, nie ma uniwersalnych dachów , są bardzo różne konstrukcje, choć niektóre można pewnie adaptować z jednych do drugich.
.
przyszedł i u mnie czas na zakup przyczepy 😉 cena do 15 tys, może przekroczyć trochę budżet. w co celować? czy 15 letni Bockmann Comfort w super stanie to zły pomysł, czy rozważyć?
15 letniego bockmana comfort chyba można kupić taniej niż 15 000
[quote author=pawel_asola link=topic=1835.msg2194046#msg2194046 date=1412279398]
15 letniego bockmana comfort chyba można kupić taniej niż 15 000
[/quote]

zgadzam się, ale zastanawiam się czy jest w ogóle sens kupować tak starą przyczepę? czy może lepiej obejrzeć się za kilkuletnią używką Debon?
Lepiej Bockmann 😉
Olson, do wyboru do koloru 🙂 www.boeckmann.pl
i ok 15 tys masz nową 🙂
ostatnio gdzieś wynalazłam przyczepy Ramzes




wizualnie - bardzo mi się podobają, przypominają statki kosmiczne!

ceny - nie wiem czy przystępne. z tego co widzę, najtańsza opcja, goła, kosztuje 23 tys bez vatu.

Ciekawe jak z jakością.
[quote author=horse_art link=topic=1835.msg2194257#msg2194257 date=1412319780]
i ok 15 tys masz nową 🙂
[/quote]
Najtańsza kosztuje 5500 euro to jest 23 tys. zł - to raczej połowa więcej niż budżet Olson 😉 a nie około 15.
Oglądałem rozmawiałem z producentem. Troszkę wyższe niż Chevale, dla mojego Niuńka miało to znaczenie  😉. Cena w porównaniu do Chevali wyższa. Podwozie knott, lecz nie ma opcji Pullman. Wkurza mnie rozwiązanie tylnej klapy, mówię tu o tej górnej klapie, która w innych przyczepach jest miękka (taka roletka). Klapa może być tylko szczelnie zamknięta. Producent mówił mi wprawdzie o, tym że można jeździć z otwartą, lecz nie wróżę długiej wytrzymałości siłowników przy takim rozwiązaniu. Wybrałem Cheval'a Gold Pullman i do tej pory złego słowa nie mogę o niej powiedzieć. Jeżeli chodzi o kwotę 15 tysi, można za to wyczaić naprawdę świeżego w bardzo dobrym stanie Chevala, trzeba tylko trochę czasu i szczęścia.
[quote author=horse_art link=topic=1835.msg2194257#msg2194257 date=1412319780]
Olson, do wyboru do koloru 🙂 www.boeckmann.pl
i ok 15 tys masz nową 🙂
[/quote]

Dzieki, ale ceny tam podane sąw euro. Nie ukrywam, że rozważam zakup nówki bo z drugiej strony to inwestycja na lata, ale z drugiej strony nie bede tej przyczepy używac częściej niż raz w miesiącu albo nawet i nie...
nie mają okienek z boku, nie mają przez to wentylacji ... ta kratka z przodu - nad rura wydechową troche malo,
no i taki ksztalt powoduje, ze jesli to ma siodlarnie to malą, niską... dziwną
ciekawe jak zawieszenie i hamulec - bo to chyba najważniejsze elementy

armara, olson - od 4 tyś. =16 tys pln (a i rabaty dają i to spore), a budżet 15 z górką. no to jest mniej - wiecej nie? 😉 netto oczywiscie. ale zawsze moze na firme  - jeszcze 20% dochodowego "odzyska" to bedzie juz 12 tys 😉

ale fakt - moze i  lepiej taka sama kwota, ale jakas mało używaną, lepszy model niz za 4.
tylko trzeba szukać i badać (uszkodzenia podwozia)
horse_art, Potrzebuje 2 (bo mam 2 konie) czyli najtaniej wychodzi mi Comfort za 6,5 tys EUR. Co do faktury - masz racje, niby zawsze mozna. Ale trzeba mieć jeszcze "końską" firmę 😉
jak wy przeglądacie? 😉
http://www.boeckmann.pl/sklejka-1

02. Duo Esprit 4 200,00 € netto

Duo Esprit CG (Special Edition)

Przystosowana do przewozu 2 koni, model Duo Esprit

co do "konskiej" firmy to nie koniecznie juz... my top master de luxe wozimy np rowery - lepiej nadajacej sie przyczepy nie ma :P
no i z konska firmą tez mozna sie dogadac 😉 - wy vat, oni maja koszta...
nie mają okienek z boku, nie mają przez to wentylacji ... ta kratka z przodu - nad rura wydechową troche malo,
no i taki ksztalt powoduje, ze jesli to ma siodlarnie to malą, niską... dziwną
ciekawe jak zawieszenie i hamulec - bo to chyba najważniejsze elementy


Wbrew pozorom, wentylację maja całkiem ok. Okno na jest otwierane, za to kratki nadmuchowe mają regulowany przepływ powietrza i działa to całkiem sprawnie. Zawieszenie i hamulce, jak już pisałem wyżej - KNOTT, czyli jedne z najlepszych na europejskim rynku.
no to fajne w takim razie. jak jeszcze się dobrze użytkują to moze i konkurencja dla boeckamana 🙂
w naszej tez z tego co pamiętam KNOTT - całkiem fajnie amortyzuje itd - sprawdziłam na sobie 😉 ważna rzecz nie tylko dla konia, ale i dla auta...
w naszej tez z tego co pamiętam KNOTT - całkiem fajnie amortyzuje itd - sprawdziłam na sobie wink ważna rzecz nie tylko dla konia, ale i dla auta...

Tu właśnie przewaga jest na korzyść Cheval'a. Większość przyczep z podwoziem KNOTT'a ma zawieszenie takie jak zwykłe przyczepy, czyli w zasadzie sztywne, amortyzatory oczywiście są, lecz nie ma szału z komfortem. Podobnie jest z tymi polskimi przyczepami. Natomiast Cheval Gold Pullman, ma zawieszenie o innej konstrukcji, która jest o niebo bardziej komfortowa i nie dość że mniej trzęsie w środku, to jeszcze jazda z tą przyczepą jest dużo wygodniejsza. Nie wypowiadam się na temat Boeckman'a bo nie znam konstrukcji tych przyczep. 
mówiąc szczerze samo porównywanie czy Knott czy np. AL-ko niewiele daje, bo zachowanie się przyczepy na drodze zależy również od jej budowy itp.
Więc trzeba by porównywać, parametry takie jak : drgania, wychylenia na boki, długość hamowania
Nie wypowiadam się na temat Boeckman'a bo nie znam konstrukcji tych przyczep. 

Boeckmann też ma zawieszenie od Knott'a. Zawieszenia te mogą być różne - np. ta sama przyczepa z zawieszeniem z dodatkowymi sprężynami (normalnie jest to belka skrętna plus amortyzatory teleskopowe - czyli prymityw nad prymitywy) daje przyczepie dodatkowe 500 kg DMC w homologacji (takiej samej).

Generalnie zawieszenia przyczep są prymitywne - wystarczy przejechać się w przyczepie po innej niż autostrada drodze, by przekonać się o tym osobiście.
Realny wzrost komfortu daje koniowóz - nawet mały, na dwa konie - można w nim zainstalować (o ile nie ma fabrycznie) zestaw pneumatyczny - z kompresorem, albo na zwykłą pompkę - i nie jest to astronomiczny koszt - do dwukonnego koniowozu zestaw poduszek to kwota w granicach tysiąca złotych, są nawet na Allegro.
Tyle, że koniowóz to inna półka cenowa.

p.s.
w używanej przyczepie warto zrobić przegląd linki hamulcowej (a nawet ją wymienić) - zacinająca się linka powoduje zużywanie okładzin hamulca, dalej - przegląd wnętrza bębnów hamulcowych - nawet z wymianą całego środka. Parę lat temu Knott zrobił upgrade mechanizmu dodając automat antyblokujący (mniejsze zużycie okładzin) - warto to sprawdzić, ewentualnie wymienić, bo zużycie okładzin do zera kończy się blokada koła. Kolejna rzeczą jest zaczep - zużyty może spowodować odpięcie się przyczepy - a nowy, markowy kosztuje może ze 200-250 zł.
z tego co pamietam i zrozumialam (laik mechaniczy jestem - wiec suche dane nic mi nie mówią) to w tej naszej są wlasnie i takie bajery niwelujące drgania i super hamulec. i czuć to jak sie jedzie - i ta sama przyczepe roznymi autami i tymi autami rózne przyczepy. z tą jedzie się jak bez- nie czuć jej na haku - nie ma że lata na boki, skacze, czy pcha itd... znajomi mają librette (czy jakos tak) - i ona i lata i pcha i w ogóle...a mniejsza, lżejsza...
Olson, ja kupiłam rok temu Boeckmanna Duo z 2011 (czyli wtedy 2 latka), w swietnym stanie, w cenie mniejszej niz Twoj budzet (13 tys). Szukalam cos nieco wyzej 10 tys, ale nic ciekawego - ogladalam brazowego boeckmanna z 2001 albo i mlodszego za ok 11-12 to zajechany byl - trap pekniety, hak i inne sprawy do ogarniecia i ogolny stan wizualny sredni, oraz Boeckmanna za 10 tys z uwaga uwaga - 1989 roku 😁 trzeba szukac i najlepiej uruchamiac wszelkieznajomosci 😉
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się