Przyczepy do przewozu koni

Liczy się DMC ciągnika siodłowego.   🤣 A przepisy na ciężarówki poniżej 3,5 T praktycznie nie istnieją.  😎

https://www.motorsportmarkt.de/inserat/21018/minisattel-wohnauflieger-2-sportwagen
Witam,
Planuje kupić przyczepę jednokonną, ale ostatnio pojawiły się wątpliwości. A mianowicie przyczepy te są dość szerokie i czy w związku z tym koń się w niej nie przewraca? Jednak w dwukonnych przestrzeń na konia jest mniejsza i może się oprzeć po bokach.
Jakie macie doświadczenie z przyczepami jednokonnymi?
Gillian   four letter word
08 lipca 2019 13:59
Nie przewraca się 🙂 szerokie są na 1,5 konia - mój ustawiał się w niej lekko bokiem i tak sobie podróżował. W jedynce jest w miarę ciasno. Jak będziesz jeździć źle zakręty to w każdej koń się wywali 🙁
Cześć. Wzięłam się z mężem za remont naszej jednokonnej przyczepy. I mam pytanie - czy ktoś czyścił taki dach? Jest pokryty takim jakby porostem... Boję się potraktować jakąś chemią, żeby nie zżókł. Ma ktoś doświadczenie w tej materii?
U mnie super się sprawdził płyn do mycia ciężarówek, kupiony w warsztacie specjalizującym się w myciu tirów  😉 jest sporo mocniejszy od zwykłego szamponu samochodowego, a przy tym nie niszczy powierzchni  😉
Potwierdzam: aktywna piana do ciężarówek.
A gdyby ona nie dała rady - to środek do WC z Biedronki,ten zeżre wszystkie glony (tylko tu trzeba mieć maseczkę).
Witam,
Planuje kupić przyczepę jednokonną, ale ostatnio pojawiły się wątpliwości. A mianowicie przyczepy te są dość szerokie i czy w związku z tym koń się w niej nie przewraca? Jednak w dwukonnych przestrzeń na konia jest mniejsza i może się oprzeć po bokach.
Jakie macie doświadczenie z przyczepami jednokonnymi?


Zasadniczo prowadzi się podobnie, wiadomo: ronda jak ślimak, ostre zakręty też. Na autostradzie można normalnie jechać, zostawiając przed sobą nieco większą przestrzeń. Co do wywracania konia, jeśli ze swojej strony zrobisz wszystko, w sensie będziesz jechać bez głałtownych skrętów, to wszystko w nogach konia. Jeśli koń jest młody i nie ma równowagi, jedziemy ostrożniej i powoli. Polecam kamerę, zwłaszcza jak nie znasz konia albo nie wiesz jak jeździ. Osobiście jestem zwolennikiem przyczep dwukonnych (kat B+E i viatoll na autostradach w Polsce). Raczej Böckmann niż Debon, ewentualnie Ifor Williams. Przy czym Ifor ma też wady. Najlepiej mi się jeździło z przyczepą Böckmann Comfort Duo z aluminiową podłogą, i też ta konkretna przyczepa ma świetne zawieszenie i jest wytrzymała. Big Master wymaga mocnego silnika w aucie, sama jest ciężka, a jeszcze konie. Oczywiście jest komfortowa i zawieszenie jest na tyle super, że dużej różnicy nie ma między Comfort Duo. Ale jak się ma 125 KM pod maską to brakuje. Tak samo przyczepa trzykonna, mułowato się jedzie (jeździłem Debonem na 3 konie). Ifor prowadzi się fajnie, jechałem zwykłym i takim do koni zimnokrwistych, przyczepa wyższa i dłuższa. Problemem w Iforze bywa konstrukcja przegrody. Na zakrętach majta się i dotyka nóg konia. Znajoma miała problem z młodym arabkiem, którego zawieźliśmy jej Böckmann'em Comfort Duo (problem nie występował, ale przegroda jest innej konstrukcji).  Jedynką jechałem Debona z trapem przednim, w sumie jeśli jakąś jedynkę mógłbym polecić, to taką. Chociaż Debon nie jest tak trwały jak Böckmann. Jechałem jeszcze jakąś starutką przyczepą z plandeką, ale stan techniczny był średni, hamulec najazdowy działał zbyt gwałtownie. Prawodpodobnie uszkodzona była sprężyna gazowa najazdu. Przyczep z plandeką raczej nie polecam, niech już sobie rolnicy dorzynają je wożąc krowy. Dwukonna przyczepa to zawsze jest ten komfort, że możesz pomóc koledze/koleżance, jeśli chcesz wybrać się z kimś na wakacje/zawody. Tylko kategoria B+E i już raczej nie osobówka, a terenowy samochód z napędem 4x4 lub bus ewentualnie van pokroju Peugeota 806 z 2T na haku. Jedynki natomiast mają DMC pozwalające na ciągnięcie większą osobówką, przy czym zawsze bezpieczniej jak holownik jest sporo cięższy, zwłaszcza w górach. Mam nadzieję że pomogłem, a nie zamieszałem. Wybór zawsze jest sprawą indywidualną.
Ktoś z Was użytkuje/użytkował przyczepy Equi-Trek? Chodzi mi o modele Space Treka, Day Treka i Show Treka. Jak to się sprawuje? Na forach bardzo chwalą przyczepy Equi Trek, a na koniowozy tej firmy narzekają...

Podoba mi się, że w środku takiej przyczepy jest w zasadzie jak w koniowozie. Z chęcią pozbylibyśmy się koniowozu i 2 aut osobowych na rzecz odpowiedniego auta z napędem na 4 i choćby Space Treka 😍.

Edit. Zdjęcia poglądowe dla Space Treka:


























My bardzo poważnie rozważaliśmy tę przyczepę ale po dokładnym obejrzeniu jej na żywo zdecydowaliśmy się jednak na inną. Stosunek wykonania, jakości do ceny nie był zbyt zadawalajacy. Warto też pamiętać o zawieszeniu, które przekłada się przecież na komfort. Tutaj między koniowozem, a tą konkretną przyczepą jest znacząca różnica
A co konkretnie jest Twoim zdaniem nie tak z tą przyczepą  i z jej zawieszeniem?

Ja też widziałam przyczepy Equi Trek na żywo i podobały mi się... Z tym że były to nowsze modele, raptem kilkuletnie. Nowe też oglądałam parę lat temu na stoisku producenta i wtedy wpadły mi w oko. Akurat wówczas miałam Ifora Williamsa i byłam cholernie niezadowolona.
Potem zaopatrzyłam się w 6.5 tonowy koniowóz, który następnie wymieniłam na 3.5 tonowy i w nim w rezultacie mam ciasno i bałagan 😵 😂. W ten oto sposób dalej poszukuję czegoś mi i koniom odpowiadającego 😉.

Edit.

mega5, z ciekawości poczytałam o zawieszeniu w tych przyczepach i mają one nowoczesne zawieszenie z indywidualnymi wahaczami przy każdym kole, a nie resory piórowe jak np. Ifor Williams.
Jaki rocznik oglądałaś?

Widziałam w ogłoszeniach wisi zdaje się Day albo Show Treka z 2004r i jest to zdecydowanie starszy model, ale i tak wygląda na wygodniejszy od bukmanki :
https://ogloszenia.re-volta.pl/przyczepa-do-transportu-koni-z-socjalem/o/209395/https://ogloszenia.re-volta.pl/przyczepa-do-transportu-koni-z-socjalem/o/209395/
Serio chcesz pozbyć się koniowozu na rzecz przyczepy? Przecież koniowóz to mega wygoda, komfort i bezpieczeństwo konia
Tak. Miałam 6.5 tonowy i był bardzo komfortowy dla mnie i dla koni, ale nie byłam w stanie go prowadzić. Zamieniłam na 3.5 tonowego Movano i mimo, że prowadzi się jak marzenie, to jest w nim masa rzeczy, która mi nie odpowiada (szkoda czasu wyliczać).
Większość przyczep mozna zamówic w 2 wariantach zawieszenia . Tańszy  - Drążki skrętne ( nie resory ) i droższy - zawiszenie niezależne  wahaczowe ze sprężynami i amortyzatorami . Różnice w prowadzeniu i jeździe koni są kosmiczne  😉

Tak. Miałam 6.5 tonowy i był bardzo komfortowy dla mnie i dla koni, ale nie byłam w stanie go prowadzić. Zamieniłam na 3.5 tonowego Movano i mimo, że prowadzi się jak marzenie, to jest w nim masa rzeczy, która mi nie odpowiada (szkoda czasu wyliczać).


Dodaj że nie spełnia wymogów jazdy dla 2 koni . Ma za małą ładowność  😁
Smok, akurat to nie problem, ma 1200kg ładowności.
Smok, akurat to nie problem, ma 1200kg ładowności.


To jest problem , chyba że wozisz , same chude konie i nic więcej . Bez jedzenia , paki na sprzęt a sama ważysz jak piórko. Do Austrii nie pojedziesz jak ważysz cokolwiek ponad 3,5 T. 99% dwukonek nie nadaje się do transportu 2 koni  😉 Normalny koń waży ponad 600 kg  😉
Ale ja wożę jednego konia Smoku 😂 ! Jednego mam skoczka, a drugiego wkkwistę/huntera i nijak nie mają potrzeby trafiać na tą samą imprezę.
Jak kiedyś będzie taka potrzeba i będę miała przyczepę jak powyżej (ładowność 1300 -1400 w zależności od opcji) to śmignę bez problemu i w tym właśnie rzecz 🙂.

Edit.
Show Treka część „mieszkalna”:


Można też, na upartego, się przespać:


W moim przypadku, gdzie spędzam cały dzień na zawodach (WKKW w formule jednodniowej) to super rozwiązanie. W 3.5 tonowym koniowozie nie ma takiej opcji.
majek   zwykle sobie żartuję
17 września 2019 10:50
Alez oczywiscie, ze sa takie koniowozy 3,5 tony gdzie mozesz sie przespac i z kuchenka, widzialam.
Ja nie wrocilabym do jazdy z przyczepa, nie lubilam tego efektu `ostatnie sanki w kuligu`, w koniowozie jednak stabilniej.
Wszystko zalezy od budzetu [url=https://www.freeads.co.uk/uk/buy-sell/equestrian/horseboxestrailers/horseboxes-trailers/35762962/35-tonne-horsebox-bloomfield-professional----fiat-ducato-for-sale/view#.XYCtVi70laQ]klik[/url]
majek, są wiem, ale ich bogatsze wyposażenie łączy się z jeszcze mniejszą ładownością. 750 czy 850 kg zupełnie mnie nie urządza. Dla mnie byłyby to źle wydane pieniądze.
W Twoim ogłoszeniu nie widać części mieszkalnej, rozmiarów stanowisk dla koni i nie chwalą się ładownością. Siłą rzeczy nie może być duża skoro to 3.5 tony.

Ciągnęłaś Equi-Treka, czy przyczepę typu bukman jak np Ifor Williams? Pozostaje jeszcze pytanie czym ciągnęłaś?
majek   zwykle sobie żartuję
17 września 2019 11:38
fakt, akurat ta podlinkowana (na szybko przejrzalam) ma tylko spanko w czesci nad kabina kierowcy, kuchenki niet.
Ciagnelam i osobowka i 4x4 (najczesciej). Ale w porownaniu z Toba to ja nie jezdze wcale. Teraz to nawet w ogole nie jezdze, bo nie mam konia.
Moj maz ma Renault Mastera, przedluzonego i podwyzszonego, zastanawialismy sie nad przerobka wlasnie na koniowoz, zeby opchnac.
Moze warto wlasnie takiego czegos poszukac, wtedy sobie zbudujesz jak chcesz (tzn nie Ty osobiscie bedziesz latac ze srubokretem, tylko firma).
Zwlaszcza, ze piszesz, ze wozisz jednego konia - mialabys sypialnie czy kuchnie kosztem jednego miejsca na konia. Takiego Mastera znajdziesz za kilka tysi, przerobka Ci sie zmiesci w dziesieciu [s]- max kilkunastu. [/s] az sprawdzilam rozne oferty - od 6000 - 10000. Funtow.

Fakt, ze posiadanie przyczepy pewnie jest tansze niz kolejny samochod `w rodzinie`, no bo wiadomo, ze do cioci na imieniny horseboxem sie nie jezdzi.
A macie jeszcze na sprzedaż tego mastera? 🙂
majek   zwykle sobie żartuję
17 września 2019 13:01
Mamy mastera, ale na razie nie sprzedajemy, bo nam się przydaje.  😜 Poza tym ma kierownice po prawej, bo w UK. (A ceny w poście wyżej są w funtach, sorry, nie pomyślałam)
Mamy mastera, ale na razie nie sprzedajemy, bo nam się przydaje.  😜 Poza tym ma kierownice po prawej, bo w UK. (A ceny w poście wyżej są w funtach, sorry, nie pomyślałam)


Zmiana a wersję kontynentalną to kilka tysięcy złotych  😉
majek   zwykle sobie żartuję
17 września 2019 13:15
... kolejne kilka tysi, wiec  chyba warto poszukac takiego z kierownica po lewej.

No jasne, a przeróbka dostawczaka na koniowóz to ponad 20 tyś  😲
... kolejne kilka tysi, wiec  chyba warto poszukac takiego z kierownica po lewej.


W miarę OK urzywany koniowóz na 2 konie to min ok 100 tyś zł . o nowym nie mówię bo to 2 x tyle , więc te parę tysię jeśli można dużo  taniej kupić w UK to nie problem . 😉
Lov   all my life is changin' every day.
17 września 2019 18:03
czeggra1, tą część mieszkalną robiliście sami, czy jakoś pod zamówienie od razu z przyczepą? Super to wygląda, ja rozważam zakup busa pod przyczepę, żeby właśnie móc się kimnąć na zawodach, ale kiepsko by mi się jeździło na co dzień. Ale gdyby przyczepa miała coś takiego, to super 😀

edit: teraz doczytałam, że dopiero się przymierzasz do kupna 😉 gdzie w ogóle szukać tych przyczep? Internet milczy 🙁
Lov, tutaj jest link z nimi: http://equi-trek.com/pages/horsetrailer/
Lov   all my life is changin' every day.
17 września 2019 18:37
Dzięki wielkie 😉

edit: przeglądam ten wątek i przeglądam, i nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie... co lepsze pod dwójkę, dostawczak, czy suv?  😁
Lov, jak jedziesz dalej gdzies z 2 końmi to dostawczak, na małe zawody pod domem SUV 😀  (jednak wygodniej, wchodzi więcej osób do środka, wygodniej jeździć jak odstawisz przyczepę)
czeggra1, tą część mieszkalną robiliście sami, czy jakoś pod zamówienie od razu z przyczepą? Super to wygląda, ja rozważam zakup busa pod przyczepę, żeby właśnie móc się kimnąć na zawodach, ale kiepsko by mi się jeździło na co dzień. Ale gdyby przyczepa miała coś takiego, to super 😀

edit: teraz doczytałam, że dopiero się przymierzasz do kupna 😉 gdzie w ogóle szukać tych przyczep? Internet milczy 🙁



Kup Multivana  😀 Ma składane łóżko i trsiące bajerów a do tego mocne silniki  😀
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się