Allegro

Nie.
Cisza.
Napiszę dziś do tego faceta od aparatu, może do Niego pisali. Sama ciekawa jestem co i jak...Znaczy czy oddali prowizję.
Solina   Wszyscy mamy źle w głowach że żyjemy hej hej la la
19 stycznia 2009 11:26
mam pytanie do osob sprzedających na allegro. ile sie placi od sprzedanego przedmiotu? jakis procent czy jest okreslona stawka??
asds   Life goes on...
19 stycznia 2009 15:09
Solina nie pamietam dokładnie jaki to procent był, ale Allegro odlicza sobie dodatkowo (oprócz kosztów wystawienia aukcji) procent od kwoty za którą przedmiot został sprzedany. Chyba było to 5 czy 10%

Do 50 zł - 4% ceny końcowej
50,01-1000zł - 2 zł plus 3% kwoty powyżej 50 zł

1000,01-5000 zł - 30,50 zł plus 1,5% kwoty powyżej 1000 zł

Powyżej 5000 zł - 90,50 zł plus 0,5% kwoty powyżej 5000 zł

Samochody - 79zł
Motocykle i inne pojazy (np łodzie) - 29zł



Ogólnie wszystkie dane można znaleść w cenniku Allegro - "Sprzedaj" - "Cennik Allegro".
Solina   Wszyscy mamy źle w głowach że żyjemy hej hej la la
19 stycznia 2009 16:19
dzieki dziewczyny 🙂
agull   Dążąc do celu
27 stycznia 2009 08:57
No ja też się właśnie nacięłam. Przestrzegam przed kosteczka6. Kupiłam telefon, zapłaciłam pzrelewem i telefonu nie ma i kasy też. 😤 Zawsze sprwdzam wystawione komentarze i nic nie wzbudziało mojej niepewności, tym bardziej, że sprzedająca miala ponad 100 komentarzy. Był 1 negatyw, w sumie z odpowiedzią że kasa została oddana. A teraz petrzę i 3 negatywy w ciągu 30 dni (na telefon czekam 2 miesiące), w tym jeden od pana, który też zapłacił za telefon i go nie ma. 😲
Skontaktowałam się właśnie z tym panem i przesłaliśmy sobie odpowiedzi na maile tej sprzedającej i ten sam kit nam wciska. Jeżeli się sprawa na dniach nie wyjaśni i on i ja idziemy na policje i będziemy walczy o swoje :nunchaku:.
Ale wciąż mam nadzieję na odzyskanie kasy.
Dostałam 2 maile z Allegro:

Sprzedający otrzymał od Allegro zwrot naliczonej prowizji.

Dane oferty:
Nazwa: CZARNY Samsung S1060 + OPCJE DO WYBORU gw PL 2l, 504269538
Cena: 369,99 zł
Data zakończenia: śro 24 gru 2008 16:58:57 CET
Sprzedający: adamus_lukasus



Podany przez Sprzedającego powód niesfinalizowania transakcji:
Kupujący nie odebrał przesyłki


Twoje pozostałe ostrzeżenia:      [tu puste miejsce-może mi to ktoś wyjaśnić?]





Ważne informacjeAllegro pobiera prowizję w chwili sprzedaży przedmiotu. Jeśli nie dojdzie do finalizacji transakcji, Sprzedający może wystąpić do serwisu o zwrot prowizji.



Pozdrawiamy,
Zespół Allegro






Dziękuje za kontakt i przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na
odpowiedź.

Uprzejmie informuję, że w związku z brakiem finalizacji transakcji w
aukcji: "CZARNY Samsung S1060 + OPCJE DO WYBORU gw PL 2l" (numer 504269538)
prowizja została zwrócona.

Pragnę wyjaśnić, iż prowizja od sprzedaży przedmiotu jest naliczana
automatycznie z chwilą zakończenia aukcji z ważną ofertą kupna. Jeżeli nie
doszło do faktycznej sprzedaży przedmiotu Sprzedający ma prawo do zwrotu
pobranej kwoty.

W przypadku niesfinalizowanej transakcji i pozytywnego rozpatrzenia
przesłanego przez Sprzedającego formularza prowizja jest zwracana przez serwis
Allegro.



Na swoim koncie nie widzę żadnych zmian, więc najwyraźniej facet dostał zwrot, ja nic na tym nie tracę.
a ja mam problem z Allegro bo zablokowali mi konto  🤔wirek: 🤔

poprosiłam wujka żeby mi kupił przez moje konto kilka rzeczy, bo nie ma mnie w PL i tak było mi wygodniej i łatwiej, kupiłam co trzeba było a potem okazało się, że konto zablokowane bo "korzysta z niego inna osoba".

Niby nic takiego, zdarza się, tylko szkoda, ze Allegro od 1,5 miesiąca nie umie sprawy wyjaśnić.

Ale ich strata, miałam kilka rzeczy do sprzedania, więc pójdą na Ebayu, skoro Allegro nie ma ochoty na prowizję.
Kaprioleczka, ale jak wyczaili, że to nie Ty osobiście zalogowałaś się na swoim koncie? :| Przecież nie mogło chodzić o IP...
opolanka   psychologiem przez przeszkody
28 stycznia 2009 10:07
też mnie to zastanawia...
martva   Już nigdy nic nie będzie takie samo
28 stycznia 2009 10:30
A powiedzcie mi, bo ja nigdy tego nie praktykowalam(na szczescie), a pomoc na allegro nijak nie chce mi sie otworzyc.

Jest taka sytuacja,ze kupiłam bransoletki na allegro, wpłaciłam kase na konto rowne 3 tygodnie temu. Sprzedawca nie raczy ani odpisac na maile, ani odebrac telefonu, ani oddzwonic po nagraniu sie mu na sekretarke. Nie wiem kompletnie co sie dzieje, czy pieniadze doszly. Oczywiscie wygranych bransoletek JAK NIE BYŁO TAK NIE MA.
Jakie moge teraz zrobic kroki, takie bardziej "oficjalne" przez allegro w sprawie tej aukcji?

Z gory dziekuje za pomoc! :kwiatek:
Ja powiem Wam, ze sie totalnie zrazilam do zakupów przez neta, chociaz wiem, ze mozna fajne okazje wyhaczyc. Moja siostra nakupowala przez allegro mnóstwo fajnych, malo uzywanych ciuszków i gazdzetów dla dzieci, dla mnie wylicytowala Magie i Miecza - wszystkie plansze (rarytas!), ale ja jakos nie mam szczescia.
Nie chodzi nawet o oszustwo - bo wlasciwie nie kupowalam przez allegro, tylko na innych stronach, nie aukcyjnych - ale o jakosc towaru i terminy.
Raz na 'pakamerze' kupilam dwie torebki, recznie robione. Na zdjeciach cudne. Na zywo znacznie gorzej - jedna zle uszyta (podszewka tworzaca balon w srodku torebki), druga poplamiona jakims klejem na bialo. Mialam spory problem ze zwrotem. Komentarz obrazonej 'artystki' - 'to jest praca artystyczna nie tasmowa'. Yhym, to mamy nowa definicje gó.wna : dzielo sztuki.
Raz zamawialam z Holandii t-shirty dla faceta - meski rozmiar L. Przyszly L, ale dzieciece... (swoja droga fajny motyw, ze mozna kupic dla dziecka rozne odjechane offowe koszulki). Na szczescie wymienili bez problemu.
Kolejny raz - kolega odchodzil z pracy, dwa tygodnie przedtem zamówilam dla niego prezent - doszedl miesiac po jego odejsciu, po dwóch ponagleniach.


martva - musisz to zgłosić Allegro. Możesz skorzystać z Centrum Sporów. Wklejam cytaty z Pomocy Allegro:

Jak rozpocząć spór?

Przed rozpoczęciem sporu zastanów się, czy zostały wykorzystane wszystkie sposoby na skontaktowanie się z Kontrahentem i wyjaśnienie problemu transakcyjnego. Użytkownik nie odpowiedział na e-mail lub nie odebrał telefonu za pierwszym razem? Warto spróbować ponownie.

Jeśli próby nawiązania kontaktu nie powiodły się, rozpocznij spór:

  1. Przejdź do zakładki Moje Allegro > Aukcje > Centrum sporów.
  2. Podaj numer oferty sprzedaży.
  3. Zatwierdź wprowadzone dane, klikając w przycisk Dalej.
  4. Wypełnij formularz:
         * wybierz odpowiedni temat,
         * rzeczowo opisz problem,
         * dodaj skan dokumentu, który pomoże rozstrzygnąć spór,
         * jeśli problem dotyczy także innych ofert sprzedaży, w których brał udział Kontrahent, wpisz ich numery po przecinku.

     Jeśli jesteś Kupującym, możesz też:
         * wybrać formę wpłaty,
         * podać numer konta bankowego, na który zostały wpłacone pieniądze.
  5. Na koniec kliknij w przycisk Podgląd.

Po zatwierdzeniu formularza Twój Kontrahent otrzyma powiadomienie od Allegro. Jednocześnie w Mojej liście sporów pojawią się informacje dotyczące wyjaśnianego problemu, m.in. jego numer. Po kliknięciu w niego wyświetli się karta sporów - będą w niej zapisane Twoje wiadomości, odpowiedzi Kontrahenta i załączniki.

Zgłaszający nie może wysłać kolejnej wiadomości za pomocą Centrum przed otrzymaniem pierwszej odpowiedzi od Kontrahenta. Może natomiast w każdej chwili zakończyć spór.


W formularzu możesz też zacytować wszystkie maile, jakie pisałaś do Sprzedawcy.

Jeśli chodzi o problem Kaprioleczki, to niestety nie wiem, jakie są warunki odblokowania konta, ale warto napisać do Allegro wyjaśniając, iż z konta korzystała osoba z rodziny za zgodą i wiedzą właściciela konta i że wszelkie niezgodności z danymi podanymi w profilu zostały już usunięte. Problemem właśnie jest to, że dane z profilu, które uzyskuje Kontrahent po wygranej aukcji, są niezgodne z rzeczywistymi (np imię i nazwisko, nr telefonu, adres). Może to powodować problemy z kontaktem - np. notoryczne pisanie z e-maila innego, niż podany w profilu bardzo utrudnia identyfikację Allegrowicza albo jeśli jesteśmy Sprzedającym - wysyłamy paczkę na adres widniejący w profilu Allegro po czym paczka wraca, bo Kupujący zapomniał powiedzieć, że adres jest już nieaktualny... To są nagminne niestety przypadki i nie dziwię się, że Allegro wreszcie wzięło się za to. I generalnie mnie to cieszy 🙂
martva   Już nigdy nic nie będzie takie samo
28 stycznia 2009 10:59
Kenna -  :kwiatek: :kwiatek: :kwiatek: dziekuje!
No to zaczynamy boj przez Allegro.  🏇
Kaprioleczka, ale jak wyczaili, że to nie Ty osobiście zalogowałaś się na swoim koncie? :| Przecież nie mogło chodzić o IP...


a myślisz, ze mnie to nie zastanawia?

najlepsze jest to, że zablokowali też mojemu wujkowi  🙄 z takim samym zarzutem, tj ze uzywa nie swojego konta . nie wiem, moze któryś miły sprzedawca doniósł, że włascicielem konta jest dziewczyna a facet załatwia transakcję  🙄

Jeśli chodzi o problem Kaprioleczki, to niestety nie wiem, jakie są warunki odblokowania konta, ale warto napisać do Allegro wyjaśniając, iż z konta korzystała osoba z rodziny za zgodą i wiedzą właściciela konta i że wszelkie niezgodności z danymi podanymi w profilu zostały już usunięte. Problemem właśnie jest to, że dane z profilu, które uzyskuje Kontrahent po wygranej aukcji, są niezgodne z rzeczywistymi (np imię i nazwisko, nr telefonu, adres). Może to powodować problemy z kontaktem - np. notoryczne pisanie z e-maila innego, niż podany w profilu bardzo utrudnia identyfikację Allegrowicza albo jeśli jesteśmy Sprzedającym - wysyłamy paczkę na adres widniejący w profilu Allegro po czym paczka wraca, bo Kupujący zapomniał powiedzieć, że adres jest już nieaktualny... To są nagminne niestety przypadki i nie dziwię się, że Allegro wreszcie wzięło się za to. I generalnie mnie to cieszy uśmiech

napisałam całe wielkie wyjaśnienie, tylko ze to było już BARDZO dawno temu i nie dostałam ŻADNEJ odpowiedzi. I tylko o to mi chodzi. Że oni w ogóle NIC z tym nie robią, co delikatnie powiedziawszy: wkurza mnie jak nie mogę.
To napisz przez Allegro, tzn. korzystając z formularza na ich stronie. Zacytuj swój poprzedni mail i zaznacz, żeby kopia tej wiadomości została wysłana też do Ciebie - będziesz miała dowód, że się z nimi kontaktowałaś. W pomocy Allegro wyczytałam oprócz prawdopodobnych przyczyn zawieszenia Twojego konta również poradę -  "Jeśli Twoje konto zostało zawieszone i chcesz uzyskać więcej informacji, odpowiedz na e-mail z informacją o zawieszeniu. "
Drogie Voltowiczki

Przestrzegam przed kupowaniem sukienek od użytkowniczki lizbeth , zamówiłam sukienkę która okazała się nie dobra za długa , dodatkowo przy zamku wisiały nitki , odesłałam ją z pisemną reklamacją po 20 dniach oczekiwania na przelew i zwrot pieniędzy otrzymałam e-mail w którym pani napisała że w środku nie było pisemnej reklamacji , wystawiłam negatywny komentarz i zażądałam zwrotu pieniędzy ta jednak powiedziała że za negatywa nie otrzymam już zwrotu bo nikt jej nie udowodni że tam była karta a ja nie mam świadków ani kopii , powiedziała że jak zgodzę się na unieważnienie dostanę pieniądze !! Niestety allegro miało gdzieś moje e-maile a na wnoszenie sprawy na ścieżkę sądową nie miałam ani siły ani ochoty...
ODRADZAM!! zresztą najlepiej o tym świadczą unieważnione negatywne komentarze! które wszystkie podlegały szantażowi....
Lotnaa   I'm lovin it! :)
24 lutego 2009 12:14
A ja sprzedalam ponad tydzien temu bryczesy w opcji 'kup teraz' i cisza. Napisalam juz 3 maile do kupujacego i nic  👀 Zagrozilam, ze jak sie nie skontaktuje do jutra to wystawiam negatywa i pisze do allegro o zwrot prowizji. Zla jestem na takie gó*******wo  😤
ushia   It's a kind o'magic
24 lutego 2009 12:43
najpierw zglos do serwisu, czesto ludkowie sobie "przypominaja" po upomnieniu od allegro
a jak nie to wal negatywa i pisz o zwrot prowizji i tyle
słuchajcie mam problem...
konto moje zostało zawieszone bo nie wpłaciłam im 12zł, po miesiącu dostałam e-mail taki ostrzegawczy ale nie od allegro tylko od: Intrum Justitia Sp. z o.o.
2 emaile, w którym wzywają mnie do zapłaty... ja 2tyg. temu przelałam kase ale dla allegro, i na numer który był wysłany przez admina, a nie ten z Instrum cos tam cos tam.. admin odblokował mi konto i normalnie korzystam, a tu dzisiaj mi e-mail przychodzi że nie zapłaciłam i ponownie wzywają do zapłaty znowu od tej firmy Instrum... o co chodzi?  🙄
ushia   It's a kind o'magic
01 marca 2009 12:11
Napisz im, ze naleznsc zostala uregulowana, w zwiazku z czym allegro nieslusznie sprzedalo dlug i teraz niech sami sie tym martwia.
Edytka   era Turbo-Seniora | Musicalowa Mafia
02 marca 2009 12:40
moze troszke nie na temat, ale czy dostane cos takiego na allegro http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=350170110165&Category=102391#ht_500wt_924 male drewniane koniki na biegunach, w rozmiarach 7cm*6cm albo i mniejsze
ewentualnie gdzie w necie poza allegro?

nie do konca wiem co wpisac w polską wyszkuiwarke zeby wyskoczyly mi strony z takimi drewnianym ksztaltami  🤔

(edit. literowka)
Brak mi słów już na nich  🙄

Szanowna Pani,
informujemy , że Serwis Allegro nie potwierdził wpłaty.
Prosimy  o pilne przesłanie dowodu wpłaty na adres e-mailowy allegro@intrum.pl  lub nr fax  22 576 66 68  z dopisanym nr sprawy 263970002516.
Z poważaniem

jak allegro nie potwierdził wpłaty jak mi konto odblokowali  🙄  bez sensu  🤔wirek:
Najszybciej załatwisz sprawę jak wyślesz dowód wpłaty faxem lub mailem do intrum, tylko dopisz nr sprawy. Nie licz na to, że allegro to zrobi.
Notarialna   Wystawowo-koci ciąg. :)
02 marca 2009 18:23
martynkakoniki, A dokonywałaś u nich jakiegoś zakupu?

Mnie tutaj coś śmierdzi szukaniem kozła ofiarnego... 🙄
ushia   It's a kind o'magic
02 marca 2009 18:36
notarialna - poczytaj dokladnie - jakie zakupy w firmie windykacyjnej????

Edytka - wpisz (kon konik) drew* i przegladnij 13 stron 😉
Gillian   four letter word
02 marca 2009 18:42
martynkakoniki, przydałby się odcinek z przelewu/wpłaty żeby im udowodnic, że już zapłacone!
dobra jutro zrobie z tym porządek, dzięki  :kwiatek: :kwiatek:
Edytka   era Turbo-Seniora | Musicalowa Mafia
02 marca 2009 21:38
Edytka - wpisz (kon konik) drew* i przegladnij 13 stron 😉

zrobiłam tak jak mówiłaś i nic to nie dało :/
no nic, zostane przy angielskim ebayu, myslalam tylko ze taniej kupie takie pierdołki w Polsce
Edytka, a w sklepach z takimi drobiazgami?
Aby odpisać w tym wątku, Zaloguj się